Varför barnbidrag i sverige? Har man inte råd med sina barn?

Det är ju bara att läsa Thailändska nyheter och den långa rad med höga chefer som blivit avsatta.
Resultaten syns ju tydligt på poliser som inte vågar kräva mutor längre

Men det är en lång väg att vandra.

Men tror inte det gäller trafikpolisen i alla fall, där kan du välja mellan 200 bht eller åka till polis stationen och betala 500 bht.
Egen erfarenhet för tre månader sedan.

Men tror inte det gäller trafikpolisen i alla fall, där kan du välja mellan 200 bht eller åka till polis stationen och betala 500 bht.
Som sagt var, det är en lång väg att vandra. Jag tror inte regeringen här hanterar enskilda polismän, man börjar uppifrån och det kommer att sprida sig neråt med tiden. Det kommer att ta lång tid innan de når dit, där Sverige är. Om de någonsin kommer dit, i de allra flesta länder utanför Europa kan du muta enskilda polismän.

Jag ser nu i min by Si Bun Rueang när dom har kontroller nu, då har polisen cameror på hjälmarna.

Jag ser nu i min by Si Bun Rueang när dom har kontroller nu, då har polisen cameror på hjälmarna.
Det har dom här i Pattaya med, Gopro liknande kamera på hjälmen.

Var en polis som börja stoppa folk här förra veckan för att ta mutor sent på kvällen.
Han blev filmad av vanligt folk och uthängd i sociala medier, omplacerad till inaktiv tjänst under utredningen.
Även folket själva gör ju en del, många fall nu det sista där tjänstemän och poliser blivit filmade och uthängda i socialamedier, det kan skrämma den korrupte mer då man inte vet vem som filmar runt hörnet.

Men nu är ju valet, efter att du brutet mot trafikreglerna 200 bht eller en timme på polis statonen o 500bht.
Så vad väljer man

Men nu är ju valet, efter att du brutet mot trafikreglerna 200 bht eller en timme på polis statonen o 500bht.
Så vad väljer man
Nu var det en korrupt polisman och är man imot korruption så väljer man att åka till polistationen och sitter där en timme.
Eller är man för korruption och tycker det är bra så väljer man att betala mutan men då ska man fan hålla käften och ge f*n i att klaga med för då är man en del av det och inte bättre själv ;)

Nu var det en korrupt polisman och är man imot korruption så väljer man att åka till polistationen och sitter där en timme.
Eller är man för korruption och tycker det är bra så väljer man att betala mutan men då ska man fan hålla käften och ge f*n i att klaga med för då är man en del av det och inte bättre själv ;)
Inte har jag klagat, men inte sätter jag mig på en polis station efter tretio mils körning och har femton kvar.

Sedan har man ju sett till att att chefen får sin del, så att han har råd att köpa sig en högre positin.
Om jag åkt till polis statonen hade han ju inga pengar fått.

Jag pröjsar på plats alla dagar i veckan. Ett jvla otyg det där med att filma polisen och skrämma dom från att ta mutor.
Vem fn vill ha ett Thailand utan korruption där lagar å regler följs som i Sverige [emoji20]

Har kört 8 timmar från Hua-Hin bet 200 .bath i mutor hade ca 2 timmar kvar till Udon-Thani , Vem vill sitta på polisstationen fler timmar då ,inte jag i alla fall .Kanske bäst att stanna i norden å ge f-n i TH ?

Det var länge sedan vi betalade på plats eller stationen. Visst försöker de men frugan säger bara skicka den hem. Det är en laglig rätt man har sedan några år. Fast ofta kommer ingen bota då deras kontroll inte var sanktionerade från bkk. Utan något som de hittat på själva. Det finns alltid dumma utlänningar som betalar och strör pengar omkring sig för att ha något roligt att berätta.

Har kört 8 timmar från Hua-Hin bet 200 .bath i mutor hade ca 2 timmar kvar till Udon-Thani , Vem vill sitta på polisstationen fler timmar då ,inte jag i alla fall .Kanske bäst att stanna i norden å ge f-n i TH ?
Jag pröjsar på plats alla dagar i veckan. Ett jvla otyg det där med att filma polisen och skrämma dom från att ta mutor.
Vem fn vill ha ett Thailand utan korruption där lagar å regler följs som i Sverige [emoji20]

Jag har bara fått böter 2 gånger båda korrekta ena gången körde jag moppen utan körkort andra gången parkera vi i zon där det var parkeringsförbud, inget att gnälla över var jag som hade gjort fel och bara att acceptera.
När det gällde körkortet var polisen på stationen så schysst så han skrev in att jag fick köra 5 dagar utan körkort och inte kunde bötfällas men jag fick åka och fixa ett körkort.
Tog max 10 minuter på stationen.
Sen har jag blivit stoppad många gånger i kontroller efter det men då har det inte vart några problem för då har allt varit i ordning.
Jag skrev varken för eller emot att ge mutor och jag gnäller inte på polisen heller ;)
Kommer nog en dag jag kommer vara arg på dom med men än sålänge har jag bara haft positivt personligt bemötande.

Men jag har hört utlänningar gnälla på polisen och kalla dom korrupta för dom fått böter trots att dom kört efter druckit öl och utan hjälm, skall dom väl vara jävligt glada att dom stötte på en korrupt polis vid sådant tillfälle ;)

Det var länge sedan vi betalade på plats eller stationen. Visst försöker de men frugan säger bara skicka den hem. Det är en laglig rätt man har sedan några år. Fast ofta kommer ingen bota då deras kontroll inte var sanktionerade från bkk. Utan något som de hittat på själva. Det finns alltid dumma utlänningar som betalar och strör pengar omkring sig för att ha något roligt att berätta.
Jag trodde att polisen alltid tog körkortet och man fick tillbaks det när böterna var betalda?

Det trodde jag också men man behöver bara visa det aldrig lämna det.
Ok, när jag fick böter för körkortet så höll polisen mitt Svenska körkort tills jag kom tillbaks med kvittot.
När exet fick böter tog dom körkortet och hon fick tillbaks det när hon kom till polisstationen och betalade.

Har du någon länk på det, kan vara bra att ha en utskrift på helst på Thai då så man kan visa för polisen om man hamnar i den situationen.

Därimot kunde hon köra vidare utan körkort för dom sa att har man fått en böter kan man inte bötfällas igen på 24 timmar om man har böteslappen att visa upp, så vi kunde köra vidare den gången exet blev bötfälld men fick körkortet när boten var betald.

Det var så det var för mig den gången jag blev bötfälld med fast då skrev dom in att jag var immun mot böter i 5 dagar på kvitteringen.

Fast detta är ju några år sen.

Ok, när jag fick böter för körkortet så höll polisen mitt Svenska körkort tills jag kom tillbaks med kvittot.
När exet fick böter tog dom körkortet och hon fick tillbaks det när hon kom till polisstationen och betalade.

Har du någon länk på det, kan vara bra att ha en utskrift på helst på Thai då så man kan visa för polisen om man hamnar i den situationen.

Därimot kunde hon köra vidare utan körkort för dom sa att har man fått en böter kan man inte bötfällas igen på 24 timmar om man har böteslappen att visa upp, så vi kunde köra vidare den gången exet blev bötfälld men fick körkortet när boten var betald.

Det var så det var för mig den gången jag blev bötfälld med fast då skrev dom in att jag var immun mot böter i 5 dagar på kvitteringen.

Fast detta är ju några år sen.
I fjol fick frugan böter i Nong Bua Lamphu och dom tog körkortet och hon fick tillbaka på polisstationen.

Det verkar som det inte riktigt är så enkelt som jag trodde. Utan det är frugan som frågar varför vill ni ha kortet och då säger de vist att jag har kört för fort. Då frågar hon efter bevis först och när dessa är presenterade för henne bestrider hon dem eller tycker att de stämmer. Som sagt jag jag vet inte riktigt allt bara kör men hon kräver alltid att de skickar böter.

Dem som gapar högt och vill stoppa korruptionen i Thailand är väl ena riktiga kolonisatörer [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28]

Dem som gapar högt och vill stoppa korruptionen i Thailand är väl ena riktiga kolonisatörer [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28]
Du är ju en av dom som gnäller mest över Thailändsk korruption, politik, idioti etc. Så om du nu är så mycket för det va fan gnäller du så mycket för??

Du är ju en av dom som gnäller mest över Thailändsk korruption, politik, idioti etc. Så om du nu är så mycket för det va fan gnäller du så mycket för??
När gnällde jag på Thailändsk korruption och politik?
Det enda jag gnällt på här är kompetens befriad personal.
Samtidigt har jag sagt att det är nåt man får ta och lära sig hantera ex genom att sköta saker själv.
Så gnäller gör jag inte Jonas men du verkar lida lite av samma åkomma som vår käre knug.

När gnällde jag på Thailändsk korruption och politik?
Det enda jag gnällt på här är kompetens befriad personal.
Samtidigt har jag sagt att det är nåt man får ta och lära sig hantera ex genom att sköta saker själv.
Så gnäller gör jag inte Jonas men du verkar lida lite av samma åkomma som vår käre knug.
Det gör jag säkert om jag hade haft en kär knug jag har en k#k ja vill behålla är det samma sak?.
Vilket som får jag tacka dig för när jag såg dig skriva tänkte jag på ljud, sen va fan sitter jag och lyssnar på mina dåliga datorhögtalare för, sen bytte till mitt boose head set, kommer ihåg erat gamla tjöt om musik och ljud.
Vilken skillnad det blev nu å musiken när man satte det runt huvudet.
Det här noice reduction headsetet var förra årets bästa köp och tror att det slår årets med, jävlar va bra det är alltså.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp