Snart inga fattigpensionärer som har råd att bo kvar i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En Thaimoppe av simplaste typ kostar 40,000 svkr på Honda Norra Stationsgatan i Stockholm , det är mer än dubbelt så dyrt som i Thailand , för 20000 x3,70 får du idag så många Thbt så du kan köpa dig en alldeles ny PCX 150CC

Så Hi hi hi kan jag säga jag med
ja inte behöver man spara för sådana småpengar då har man nog misslyckas kapitalt i livet

En stilla undran Surinräven :
Läste du matematik i skolan .. Dessutom anser du inte att en viss summa oavsett var i värden räcker bättre om du vistas i ett land där hyran kan var säg från 7000thbt mat för en månad ca, 15000 thbt /månad , bil försäkring samt skatt 2000thbt/år osv osv.. Kan du räkna så förstår du att ditt resonemang inte håller , du lever helt ok här nere på 12.000svkr som idag ger dig ca 45 000 thbt, lever du bra i Sverige med dessa slantar , kan du hålla bil eller MC på denna summa .... Svarar du Ja, så skolkade du nog från matten i skolan ........;)

Nu vet jag inte vad prisbilden har med matematik att göra?
Hyra 7000 baht på en månad skojare där eller menar du att jag ska bo i ett skjul på darkside med thaikök ,
jag ska bo med samma standard som i sverige naturligtvis om vi ska jämföra prisbilden och då hamnar boendet
på ca 25000 baht
ja mat för 15000 baht ja då blir det inga besök varken på Manhattan,,,mata hari ,brunos eller beefeater
bröd,mjöl nötkött,grädde ,smör ,kaviar ,rom ,ost,korv osv är samma pris som sverige om inte dyrare
och på tal om dyrt kålrötter 5 ggr så dyrt som i Sverige,ja så inte fan är det så mkt billigare att leva i Thailand

Visar ju en del av vad du har för kunskap om boende och prisbilder .... Om du anser att en kåk på 90 m2 två år gammal fullt möblerad med allt du kan behöva är ett skjul , då kan du ju hyra för 25.000 nere bland barerna , själv tappar jag inte huvet på flaska utan använder det till annat och betalar därför 12000thbt/mån för ett kanonhus , finns billigare här också
De smarta bor utanför Pattis till en moderat hyra , samt åker ner och kikar på fyllfalangerna ibland då och då .
som att gå på ZOO;)

Ok, alla tjänar vi olika men jag personligen hade klarat av det snabbare än 4:a månader. Men jag har ingen pension iof.
Vad heter tråden, det är väl de inkomsterna det handlar om här, och som vi skall jämföra med.
Så tror inte du får i hop pengar på tre månader till en Honda, om du bara 8 - 10 tusen i månads inkomst

Precis, det var ju just pensionärer som tråden skulle avhandla, en normal taskig pension skulle jag tro ligger mellan 10-12000 efter skatt , så antingen lever man på den i Sverige eller i Thailand , jag lever på ca 50000thbt/mån , då lever jag bra och kan även spara ihop en bra slant ca. en Thaimoppe på två månader;) IOFS så lägger jag ju max 200 thbt på alkohol i månaden , har man behov av att supa ner sig så räcker inte dessa slantar långt.....
Jag håller bil samt två MC på dessa stålar , det går inte tusen THBT om dan på mat , säg ca 500 thbt /dag , då äter man bra ,riktigt bra ..................Hyra 12000 el 2000 samt vatten ett par hundra . blir ju en slant över på de 50,000thbt/månad...jag har som budget..

En PCX 150 cc kostar 34,900 kr i sverige tex
Ja Om man nu har ca 9000 ut, hur många månader tar det då, efter att du betalt hyra o mat o lever normalt som jag gör i Thailand.
Tror aldrig jag får i hop till en moppe av den klassen jag har här. och här här jag köpt tre.

Nu är det väl ett svar menat till Kycklingen och surin räven

Dom som påstår att det inte är billigare att leva i Thailand är bara avis på oss som har möjlighet att göra det.
Nu skulle jag personligen iofs inte vilja bo i ett minihus på 90 m2 långt utanför stan men det är betydligt billigare att leva här med jämförbar std. Stora skillnaden är boendet och den är så stor att den i många fall finansierar maten för hela månaden. Vad kostar det att hyra en fullt möblerad villa på 160 m2 med pool och inkl trädgårdsmästare i Sverige 2 km från havet och centrum i en större stad?
Hojta när ni hittar det för 6000 kr/mån...

För den som kan tänka sig att bo i en liten etta i Sverige så går hyran på 1000-1200 kr/mån här fullt möblerat. Vad kostar det att hyra en etta i Sverige?
Samma som huset i mitt ex ovan kostar här..

Senast redigerad av en moderator:
Dom som påstår att det inte är billigare att leva i Thailand är bara avis på oss som har möjlighet att göra det.
Nu skulle jag personligen iofs inte vilja bo i ett minihus på 90 m2 långt utanför stan men det är betydligt billigare att leva här med jämförbar std. Stora skillnaden är boendet och den är så stor att den i många fall finansierar maten för hela månaden. Vad kostar det att hyra en fullt möblerad villa på 160 m2 med pool och inkl trädgårdsmästare i Sverige 2 km från havet och centrum i en större stad?
Hojta när ni hittar det för 6000 kr/mån...

För den som kan tänka sig att bo i en liten etta i Sverige så går hyran på 1000-1200 kr/mån här fullt möblerat. Vad kostar det att hyra en etta i Sverige?
Samma som huset i mitt ex ovan kostar här..

Förstår att du som vanligt vill briljera genom att hoppa på mig med mina 90 m2 utanför Pattis, är man två personer och inte har storhetsvansinne så är det alldeles förträffligt med utrymme . tar ganska precis 9 min för mig ner till Big C på Pattaya Klang , vet inte om det kan kallas "utanför stan" i så fall bor nog du helt utanför stan , närmaste stad från byhålan Hua Hin är väl BKK kan jag tänka :):):)

Inget inlägg har anmälts men jag vi påminner om följande nu när ni är inne på att diskutera varandras personer:

Trivsel
Forumet ska vara en plats för debatt med en trevlig ton och berikande i största allmänhet. Alla ska känna sig välkomna med sin medverkan i forumen. Välj därför ord med omsorg. Det hör till god ton att följa generell netikett. ..... Undvik personangrepp, tillmälen och ärekränkning.

Innehåll
- Inlägg med nedsättande eller kränkande kommentarer riktade mot egna medlemmar, medlemmar på andra forum eller privatpersoner är inte tillåtet. Generellt gäller att man ska behandla andra med respekt.

Visar ju en del av vad du har för kunskap om boende och prisbilder .... Om du anser att en kåk på 90 m2 två år gammal fullt möblerad med allt du kan behöva är ett skjul , då kan du ju hyra för 25.000 nere bland barerna , själv tappar jag inte huvet på flaska utan använder det till annat och betalar därför 12000thbt/mån för ett kanonhus , finns billigare här också
De smarta bor utanför Pattis till en moderat hyra , samt åker ner och kikar på fyllfalangerna ibland då och då .
som att gå på ZOO;)

förut var det 7000 baht nu är det 12000 baht är det sista budet

Förstår att du som vanligt vill briljera genom att hoppa på mig med mina 90 m2 utanför Pattis, är man två personer och inte har storhetsvansinne så är det alldeles förträffligt med utrymme . tar ganska precis 9 min för mig ner till Big C på Pattaya Klang , vet inte om det kan kallas "utanför stan" i så fall bor nog du helt utanför stan , närmaste stad från byhålan Hua Hin är väl BKK kan jag tänka :):):)
Ursäkta Phonta, var inte alls min mening att trampa dig på tårna, eftersom du bor på 90 m2 så är det naturligtvis den absolut mest ultimata boende ytan :thumbsup:

Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
52
Visningar
7 K
glimten66
G
A