Varför barnbidrag i sverige? Har man inte råd med sina barn?

Det gör jag säkert om jag hade haft en kär knug jag har en k#k ja vill behålla är det samma sak?.
Vilket som får jag tacka dig för när jag såg dig skriva tänkte jag på ljud, sen va fan sitter jag och lyssnar på mina dåliga datorhögtalare för, sen bytte till mitt boose head set, kommer ihåg erat gamla tjöt om musik och ljud.
Vilken skillnad det blev nu å musiken när man satte det runt huvudet.
Det här noice reduction headsetet var förra årets bästa köp och tror att det slår årets med, jävlar va bra det är alltså.
Ja Bose funkar bra, även deras datorhögtalare.

/ SatanG

Jag köpte dessa för att dom blivit omskrivna för sitt bastryck..
Det är superviktigt för mig när jag ska lyssna på musik..
Och jag har haft många olika lurar tidigare och inte upplevt det trycket som det är..
Dom är inte så jättesnygga och ganska stora.. Men sicket tryck i basen..
Sen att dom är gjorda för samtal gör det inte sämre..

http://www.plantronics.com/us/product/backbeat-pro-2-se

Mja...det är nog inte avgörande här även om jag kör som en gud, men underligt att jag aldrig blivit avkrävd på någon muta?
Skulle vilja säga att mutor längs vägen är väldigt ovanligt idag tack vare lite mer ordning i landet.
Ändå är vi några stycken här som betalt den sista tiden, underlikt.

Mja...det är nog inte avgörande här även om jag kör som en gud, men underligt att jag aldrig blivit avkrävd på någon muta?
Skulle vilja säga att mutor längs vägen är väldigt ovanligt idag tack vare lite mer ordning i landet.

Jag har blivit stoppad på MC några gånger de senaste två åren (Bangkok/Samut prakan), aldrig snack om några påhittade "böter".
Kört bil sedan 2009 och bara fått böta en gång, pga att jag körde med nybilsskylten efter 18:00 vilket inte är tillåtet. Detta var 2009 och jag gav 300 på plats för att slippa åka till stationen och betala 1000 battingar.
Brukar vara kontroll ibland när vi åker till Buriram, aldrig snack om några påhittade böter heller.

Har varit inblandad i krock, jag körde bil och en thaisnubbe som körde mc. Inget snack om att farangen skall betala som vissa ihärdigt påstår vara standard. Även det är nog en stenbordsskröna. F.ö. är man en idiot om man inte ringer sitt försäkringsbolag om något händer och sedan låter deras representant sköta snacket.

/ SatanG

Det är ju inte så att korruption är helt utrotat i Thailand, det har du nog missuppfattat. Det kommer att ta lång tid om det nu går.[/QUOTE
Tror nog att den ökat, och detta på grund av dessa stora infrastuktur satsmingarna.

Ang polisen så är det ingen skillnad mot förut, penga medel skall ju inn för att betala de omkosnader som man har ådratt sig för köpta positoner.
Gäller även militär, skola samt förvaltningar.

Bara dom sista 8 månaderna har jag kört 16.000 km. Har aldrig fått en påhittad böter här nere och alltid blivit trevligt bemött av poliserna här nere.
Ibland är dom riktigt roliga med och skämtar.

Tror nog att den ökat, och detta på grund av dessa stora infrastuktur satsmingarna.

Ang polisen så är det ingen skillnad mot förut, penga medel skall ju inn för att betala de omkosnader som man har ådratt sig för köpta positoner.
Gäller även militär, skola samt förvaltningar.
Där har du fel, det finns tydliga tecken på det.

Har blivit mycket bättre här nere iallafall.
Mer och hårdare kontroller dock men det gör inget om man följer lagen ;)
Men vissa kallar ju det korruption bara polisen gör sitt jobb ;)

Kan någon vänlig själ tala om för mig varför man inte får köra med dom röda skyltarna efter mörkrets inbrott, vi fick tom en loggbok där vi skulle skriva i klockslag och vart vi skulle:confused: sen när vi stannar vid poliskontroll är det ingen som vare sig kollar loggbok eller körkort, har blivit bötfälld 2 ggr med all rätt;)första gången va vid en vägskiljare där motorvägen delade sig där plöjde jag över heldragen och spärrlinjer då jag va på väg att köra fel, löste sig smidigt när frugan bad om hjälp 200 så fick vi köra vidare;)andra gången utan hjälm på Koh Chang när vi hyrde vespa.

Kan någon vänlig själ tala om för mig varför man inte får köra med dom röda skyltarna efter mörkrets inbrott, vi fick tom en loggbok där vi skulle skriva i klockslag och vart vi skulle:confused: sen när vi stannar vid poliskontroll är det ingen som vare sig kollar loggbok eller körkort, har blivit bötfälld 2 ggr med all rätt;)första gången va vid en vägskiljare där motorvägen delade sig där plöjde jag över heldragen och spärrlinjer då jag va på väg att köra fel, löste sig smidigt när frugan bad om hjälp 200 så fick vi köra vidare;)andra gången utan hjälm på Koh Chang när vi hyrde vespa.

Det är för att pusha folk att registrera den och därmed börja betala fordonsskatt till staten. Upp till 1000 battingar i böter kan det bli om man blir tagen att köra efter 18:00 vill jag minnas att det var.

/ SatanG

500 baht om man inte har boken med sig.

Det fick frugan betala för hon trodde inte hon hade den med sig, hon visste inte vad det var för bok dom fråga efter och jag hade glömt att förklara. (Den låg i handsfacket)

Klockslag och vart man skall måste man bara skriva i om man lämnar provinsen, tidpunkt man lämnade och vart man skulle.

Jag har blivit stoppad på MC några gånger de senaste två åren (Bangkok/Samut prakan), aldrig snack om några påhittade "böter".
Kört bil sedan 2009 och bara fått böta en gång, pga att jag körde med nybilsskylten efter 18:00 vilket inte är tillåtet. Detta var 2009 och jag gav 300 på plats för att slippa åka till stationen och betala 1000 battingar.
Brukar vara kontroll ibland när vi åker till Buriram, aldrig snack om några påhittade böter heller.

Har varit inblandad i krock, jag körde bil och en thaisnubbe som körde mc. Inget snack om att farangen skall betala som vissa ihärdigt påstår vara standard. Även det är nog en stenbordsskröna. F.ö. är man en idiot om man inte ringer sitt försäkringsbolag om något händer och sedan låter deras representant sköta snacket.

/ SatanG
Mina upplevelser och åsikter också.
Har ALDRIG blivit avkrävd på någon muta eller liknande och kör också relativt mycket.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp