Rätt och fel Släkten förstörde vårt hus och tomt. Vad göra?

Hej

Visst är det så, men det tror jag inte att alla Thailändare har klart för sig, sen finns det ju gott om äldre falanger på pensionärsvisum som vistas väldigt långa perioder och lever semesterliv delar av eller hela året, så många Thsiländare får nog lätt en lite konstig uppfattning om utlänningar.

Thsiländarna vet ju inte att många av falangerna har liknande jobb som dom själva i hemlandet eller att dom har jobbat i 40-50 år innan dom blev pensionärer.

Mvh isan lover

Kan inte du informera dom om hur det ligger till?

Hej

Det är man normalt extremt noga med i asiatiska länder och så även i Thailand, ta exemplet på Thailändska skolor där barnen går till tvättrännor innan maten, t.o.m när männen jobbar i skogen eller på sina odlingar tvättar man händerna i vattendrag eller i medhavt vatten på dunk innan man äter, skulle något barn försöka slippa undan detta så hugger dom vuxna til direkt, jag förmodar att denna vana kommer sig av att man ofta äter med händerna i Thailand.

Mvh isan lover
Skitsnack, jag ser dagligen hur kassa Thai är på handhygien, precis som en del falanger.
Bla därför gillar jag hälsnings seden här där man inte tar varann i hand.

Hej

Visst är det så, men det tror jag inte att alla Thailändare har klart för sig, sen finns det ju gott om äldre falanger på pensionärsvisum som vistas väldigt långa perioder och lever semesterliv delar av eller hela året, så många Thsiländare får nog lätt en lite konstig uppfattning om utlänningar.

Thsiländarna vet ju inte att många av falangerna har liknande jobb som dom själva i hemlandet eller att dom har jobbat i 40-50 år innan dom blev pensionärer.

Mvh isan lover
Hur tror Thailändarna att pensionärerna kunde köpa sin flygbiljett då och sen bo på hotel bla utan inkomst?
Det är väl självklart att thailändarna fattar att utlänningar som är där på pensionärsvisum har jobbat och fått lön, eller tror thailändarna att alla utlänningar har vunnit pengar eller stulit dom någonstans?

Hur tror Thailändarna att pensionärerna kunde köpa sin flygbiljett då och sen bo på hotel bla utan inkomst?
Det är väl självklart att thailändarna fattar att utlänningar som är där på pensionärsvisum har jobbat och fått lön, eller tror thailändarna att alla utlänningar har vunnit pengar eller stulit dom någonstans?
Inte vill jag heller dumförklara thailändare, dom har precis likadana hjärnor som vi. Att utbildningsnivån ofta är lägre betyder inte att folk är dumma. Jag kan ta "min" familj som exempel, dom är ingalunda korkade bara för att utbildningen är bristfällig. Teerak är heller inget dumhuvud, tvärtom trots att hon bara har gått 6 år i skolan och aldrig kan få ett kvalificerat arbete i Sverige. Men hon klarar sig bra ändå och det är inte enbart min förtjänst.

Håller med dig, duschen funkar. Men jag kommer inte att installera en sådan i Sverige men visst hade den svenska skogen sparats.

Båda dassen är välutrustade... längesedan papper vidrörde min ädla skärt nu...

Spola rent och sedan torka sig torr med den för ändamålet :rolleyes: avseeda handduken.

20191114_213246.jpg

20191114_213226.jpg

Inte vill jag heller dumförklara thailändare, dom har precis likadana hjärnor som vi. Att utbildningsnivån ofta är lägre betyder inte att folk är dumma. Jag kan ta "min" familj som exempel, dom är ingalunda korkade bara för att utbildningen är bristfällig. Teerak är heller inget dumhuvud, tvärtom trots att hon bara har gått 6 år i skolan och aldrig kan få ett kvalificerat arbete i Sverige. Men hon klarar sig bra ändå och det är inte enbart min förtjänst.
Han kan ju läsa in detta i Sverige. I Sverige får hon ju betalt för att plugga och hon är ju ung. Det är väl en bra investering för henne?

Thailändare tror att farang ploppar upp ur marken med pengar i näven.
Inte så självklart att dom förstår vad pension är då inte motsvarighet finns i Thailand.
Jag har träffat många Thai som tror att farang får pengar av staten och ligger bara på stranden även hemma.

Hej

Mvh isan lover
Du, 70 talet ringde!

Vad är det för folk du umgås med? Ditt inlägg säger mer om dig än om någon Thailändare som jag känner.

Jaja, samma dumheter som dom däringa NANA plaza typerna som ska lära en hur det funkar i Thailand efter 3 dagar på en bar med bara pr*stituerade och sex turister

Ta dig nu ut bland folk och du kanske kan lära känna nån Thailändare. Mycket givande, lär dig sen att par ord på Thailändska så tror jag att du kommer att få riktigt kul. Inte sitta o rabbla en massa ski#

Inte så självklart att dom förstår vad pension är då inte motsvarighet finns i Thailand.
Jag har träffat många Thai som tror att farang får pengar av staten och ligger bara på stranden även hemma.
Dessutom brukar många thaikvinnor förstärka den bilden av Sverige när dom måste skryta om att kort efter dom flyttade till Sverige så får dom lön av staten för dom har barn med sig.

Hej

Det stämmer dåligt med mina erfarenheter ifrån landsbygden, det finns knappast ett enda tänt ljus i en by på landet, alla försöker spara el och klara sig på dom 300 baht per månad som är gratis.

Ungefär vid niotiden på kvällen är en by på landet nästintill helt mörklagd och tyst.

Mvh isan lover
Sant .precis samma i frugans by

Ja det släcks ner ganska ordentligt men det är relativt tätt mellan gatubelysningarna hos oss så inte riktigt mörkt. Men tuppjäklarna håller då ingalunda käften tills det ljusnar, nej dom börjar gala redan vid 3-tiden. Tur att man har AC:n igång, den tar bort en del av oljudet.
I vår by tyst på natten

Men va fan!!!!!

Här har vi en som verkar att verkligen ha varit i Thailand. Kors i taket. Och om du inte har varit i Thailand så verkar du ju ha sunt förnuft!

Inte en massa "GRABBAR" med super utbildning och med en miljon i varje ficka som bara lyckas träffa fattiga ris bönder (Inget fel på att vara fattig) utan någon som helst utbildning. Tänk o sitta med någon som inte kan räkna till 20 utan att behöva ta av sig skorna. Jag skulle bli galen

Sen ska dom berätta för hela världen vad deras fru har berättat för dom. Det funkar så och så i Thailand. Man blir sval o höra på skiten.

Känner ingen och refererar till 7 Eleven biträdet när man ska lägga tyngd bakom sina argument och betraktelser. Gode Gud! Sen är det Thailändarna som är dumma och outbildade medans dom själv löst alla mysterier i livet.

Är det nån som känner nån med universitets utbilding (I Thailand eller utomlands) Tror inte det när man läser skiten här.

Thai forum, jo jag tackar jag

Finns det inte pension i Thailand?

Men va fan!!!!!

Här har vi en som verkar att verkligen ha varit i Thailand. Kors i taket. Och om du inte har varit i Thailand så verkar du ju ha sunt förnuft!

Inte en massa "GRABBAR" med super utbildning och med en miljon i varje ficka som bara lyckas träffa fattiga ris bönder (Inget fel på att vara fattig) utan någon som helst utbildning. Tänk o sitta med någon som inte kan räkna till 20 utan att behöva ta av sig skorna. Jag skulle bli galen

Sen ska dom berätta för hela världen vad deras fru har berättat för dom. Det funkar så och så i Thailand. Man blir sval o höra på skiten.

Känner ingen och refererar till 7 Eleven biträdet när man ska lägga tyngd bakom sina argument och betraktelser. Gode Gud! Sen är det Thailändarna som är dumma och outbildade medans dom själv löst alla mysterier i livet.

Är det nån som känner nån med universitets utbilding (I Thailand eller utomlands) Tror inte det när man läser skiten här.

Thai forum, jo jag tackar jag
"Tuffa Viktor" nu är du gnällig, tycker nog dom flesta thai håller en högre intelligens, än många här :reta:

Finns det inte pension i Thailand?
Inte finns det en statlig motsvarande den Svenska.
500 baht äldrestöd plus ett fattigkort eller?
Många ute i byarna som inte har en aning om nåt utanför Thailand.
Bara se på frugan innan jag visade henne en karta så trodde hon Thailand var jordens mittpunkt, USA var en provins i landet Europa och jämfört med dom andra i byn så är hon bättre allmänbildad.
Dom har ingen aning om vad en pension är och vad en farang gör hemma.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K