SV: Falang med thai - byta maträtt......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
"legolas " sa:
Muktawee var ju inne lite grand på detta alltså han tänkte sig en mataffärmed falangmat....

Jag tänkte mig om man gick andra vägen och för en gångs skull var lite nationalistisk till förmån Sverige... Vi är ju annars så noga med att anpasssa oss till andra... Nu förslår jag en kompromiss faktiskt, varför inte blanda och ge lite, Så låt mig börja;

1st 1/2 special kan då se ut:
- 1 kokt korv med bröd och ris, ingen ketchup och senap men gärna chilli på riset..
nej för faaan ingen pucko, 1 glas Hong Thong!!

Pyttipanna;
- Finskurna räkor, bläckfiskarmar, risfälts-råtta, ris och Naamba i stora mängder

någon med andra ideer som kan göra oss rika....
:D :D :D ;D ;D

Ser ju skitgott ut, fast en mindre korrigering kan i mitt tycke vara på sin plats. I värmen skulle jag nog föredra en kall Leo eller Chang framför Hong Thong. Den senare kan man dock ha som tillval.

Jag skall ta mig en funderare på nya, goa rätter. Så småningom har vi kanske ett upplägg till en ny snabbmatskedja i Isaan till en början. Thai är nog tyvärr svårflörtade, men "allting går att sälja med mördande reklam". ;) ;D

:wai:

Legolas!!

Nu, har i alla fall kontaktorn löst ut i skåpet ;D ;D
De va tusan det mest smaklösa recept, jag sett någonsin... skulle gärna vilja se dig äta och svälja ditt eget recept ::) ::)

BerraMuk

"legolas " sa:
berraMuk....

Inte mer komplimanger nu, jag kan omöjligt bli ödmjuk mer om du skall gödsla så...
Jag är i alla fall glad att det tog skruv, lite kul skall vi välan ha....
hahahaha ;D ;D ;D

Fattasbara!! Legolas

Att driva om halta och lytta, friska som sjuka, smarta och dumma, utan lyteskomiken vore livet mörk och tomt...
Kan man gå omkring med en iller(uppstoppad)i handen, skylla på att den festar för mycket och jämt blir så förbannat full.

So what, life is short, let's go crazy!! ;D ;D ;D

"muktwee " sa:
Fattasbara!! Legolas

Att driva om halta och lytta, friska som sjuka, smarta och dumma, utan lyteskomiken vore livet mörk och tomt...
Kan man gå omkring med en iller(uppstoppad)i handen, skylla på att den festar för mycket och jämt blir så förbannat full.

So what, life is short, let's go crazy!! ;D ;D ;D

Det var fanimej det bästa någon har sagt idag. Hoppas bara att ni ite tog mitt inlägg på allvar, för er är det ju inte för tidigt på morgonen för lite ironi. ;D ;D ;D

"Berralund " sa:
Det var fanimej det bästa någon har sagt idag. Hoppas bara att ni ite tog mitt inlägg på allvar, för er är det ju inte för tidigt på morgonen för lite ironi. ;D ;D ;D
:wai:
Tidigt på morron!! Aldrig Berralund...

Ta illa upp, Ha!
Ska mycket till innan en ryter till, när det börjar likna person angrepp, då kan vi lätt börja tala om att hasa ut i farstun, dra på sig ytterrock och skor snabbt som tusan...
När tigern ryter är det inte många sekunder kvar tills klorna river till :D ;D :D
(väck inte den tiger som sover)

BerraMuk

"legolas " sa:
Varning här kommer en satans äcklig historia....

makaronstuvad böckling med blodpudding:
Alfamoderns i glasburk rötna firrar blandas med 8 dagar gammal
Khaunioo (knåderis) - alltihop blandas i en plastbytta med 4 dagar
för gammal grädde a la Isaan.

Rätten skall nu stå naturligtvis i 44 gradig hetta i köket från torsdag (idag) till söndag eftermiddag utan skyddande lock naturligtvis.

Blodpuddingen är enkel - Vi noterade på marknaden imorse den där ormen som de hade där till försäljning. Vi går dit och ber dem att ta ut blodet ur ormen, sedan kan de behålla orm-eländet. Sedan gör de som de brukar i Isaan - de hänger upp den levande ormen på en spik med ett snitt med kniven.

Så öppnar de halsen och sedan med enda tag så river de av skinnet av ormen, så den hänger där och krampar i sina smärtor. Blodet sprutar nu nerför sidorna på ormen och platsbunken under samlar upp blodet som vi får betala 15 baht för.

Nu tar vi hem blodet, och så blandar vi det med lite mjöl, salt och socker. Lingonsylt blandar vi direkt in i denna sörja. Vi mickrar sedan eländet i 18 minuter på full hetta. tar ut det och kan nu äta det. Det ser ut som läder och smakar läder med en dödlig smak.

Tack för maten...
8) 8) 8)

Fy för den lede, legolas. Smakade du verkligen på eländet? :o Orm i sig skulle jag inte tveka att äta, men den där blodävjan, fy tusan. Där går min gräns i alla fall. Och sen skall vi int tala om "Plaa raa". Den där rötna fesken får dom ena ha för sig själva.
:o :o :o

ärtsoppa på Thaivis

Tärna ner en Papaya, ta några insekter istället för griskött ta bort vingar å ben fastnar bara mellan tänderna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp