Svenskt hus i Surin

Perry72

Medlem
Några bilder från vårt bygge.
d0cffa4d8586e4e7565cfc042d0deb0c.jpg
b46059283f99b2d5fee6def4d62d22ce.jpg

Häftigt!

Jag undrar hur ni tänker och har valt målarfärgen? Ska själv börja måla strax. Primern kommer vi troligtvis köpa nu i helgen.

Alla säger toa så vi går på den 15 åriga livslängd. Dyrt kommer de nog bli.

Ja det är en djungel med färgerna. Varje tillverkare har en del olika kvaliteer och egenskaper. Så för att minska huvudvärken så stannade jag hos Jotuns avdelning pga att jag tyckte infon på engelska var bäst.
Sen när det var dax att välja egenskaper så vågade jag inte att chansa genom att titta på pris, utan valde det som verkade bäst. 15 år har Juton på sin nya färg oxå, täcker små sprickor, uv o mögelskydd bla bla bla... Visade sig naturligtvis vara det dyraste valet, men vem vågar att chansa på att gå billigt?

Det blev inhandlat idag: 2 spannar utomhusprimer, 2 för inomhus samt 5 spannar färg (utomhus bara). Tjejen som tog hand om oss gav egenhändigt ca 1000 Baht rabatt. När vi kom till kassan så hade Global House precis startat en kampanj så det blev ytterligare 3000 mindre:)
Totalsumman hamnade på strax under 20.000 Baht. Blir nog 10.000 till för färgen inne.

Har nu köpt redan eller denna utflykt väntar er? Berätta gärna hur det går/gick. Nyfiken på om bara jag hade dessa dilemman att välja.

Ja det är en djungel med färgerna. Varje tillverkare har en del olika kvaliteer och egenskaper. Så för att minska huvudvärken så stannade jag hos Jotuns avdelning pga att jag tyckte infon på engelska var bäst.
Sen när det var dax att välja egenskaper så vågade jag inte att chansa genom att titta på pris, utan valde det som verkade bäst. 15 år har Juton på sin nya färg oxå, täcker små sprickor, uv o mögelskydd bla bla bla... Visade sig naturligtvis vara det dyraste valet, men vem vågar att chansa på att gå billigt?

Det blev inhandlat idag: 2 spannar utomhusprimer, 2 för inomhus samt 5 spannar färg (utomhus bara). Tjejen som tog hand om oss gav egenhändigt ca 1000 Baht rabatt. När vi kom till kassan så hade Global House precis startat en kampanj så det blev ytterligare 3000 mindre:)
Totalsumman hamnade på strax under 20.000 Baht. Blir nog 10.000 till för färgen inne.

Har nu köpt redan eller denna utflykt väntar er? Berätta gärna hur det går/gick. Nyfiken på om bara jag hade dessa dilemman att välja.
Jag köpte oxa Jotun till huset prislapp 71.293 tb det kostar att ligga på topp.

Senast ändrad:
180 m2?
Ser mycket mindre ut på bilderna.
Tycker med det, Berralund han har väl skrivit att topp delen är luft/vind delen.
Huset jag hyr ser dubbelt så stort ut 1 30m2 5 sovrum 5555 skall du ta ner hela släkten från Sverige? Eller bygger du inget eget hus utan ett hus till familjen? Inget imot vilket men hade var bra om folk va raka och räkna rena kostnader inga drömprojekt va man hoppas/tror.

Kollar på bilderna igen får absolut inte ihop det men kanske dåliga foton du tagit eller så räknar du varje utrymme som sovrum? Bara en fråga från ett frågetecken eller kanske idiot om jag missat något uppenbart?

Liknande trådar

N
Svar
24
Visningar
6 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp