Ja det är en djungel med färgerna. Varje tillverkare har en del olika kvaliteer och egenskaper. Så för att minska huvudvärken så stannade jag hos Jotuns avdelning pga att jag tyckte infon på engelska var bäst.
Sen när det var dax att välja egenskaper så vågade jag inte att chansa genom att titta på pris, utan valde det som verkade bäst. 15 år har Juton på sin nya färg oxå, täcker små sprickor, uv o mögelskydd bla bla bla... Visade sig naturligtvis vara det dyraste valet, men vem vågar att chansa på att gå billigt?
Det blev inhandlat idag: 2 spannar utomhusprimer, 2 för inomhus samt 5 spannar färg (utomhus bara). Tjejen som tog hand om oss gav egenhändigt ca 1000 Baht rabatt. När vi kom till kassan så hade Global House precis startat en kampanj så det blev ytterligare 3000 mindre

Totalsumman hamnade på strax under 20.000 Baht. Blir nog 10.000 till för färgen inne.
Har nu köpt redan eller denna utflykt väntar er? Berätta gärna hur det går/gick. Nyfiken på om bara jag hade dessa dilemman att välja.