Thai Air (Exportera en Bullterrier)

Vi har alltid fått bra service och trevligt mottagande när vi flugit med Thai Airways. Flög med Norwegian en gång då dom hade strul med sina Dreamliner. Fy fan vilket jävla pissbolag dom hade stoppat in. Frugan propsade på att vi skulle åka med Norwegian. Konstigt, min fru är ju thailändare och ville inte flyga thai. Måste vara fel på henne.

I slutändan är det inte många kronor det skiljer. Och ni som inte gillar barnskrik, köp en dyrare biljett. Eller är ni för snåla så lägg pengarna på öronproppar.

Sedan är flygsäkerhet en helt annan fråga, dock en väldigt viktig sådan.
Vad hjælper det med dyrare biljett, barn finns i alla klasser inte fan slutar dom skrika bara før att dom hamna på høgre klass, næ in i bagageutrymmet med barnfamiljer eller ett eget bolag, dom kan få flyga med Thaiairways så kan vi andra flyga med dom bættre bolagen.
Värsta som finns om man ser att man hamnar jämter en barnfamilj, sist vid påmönstring skulle jag till Kirkwall, lite omständigt att ta sig dit så 24 timmars resa och sen på jobb och hamna jämter gapiga ungar, borde vara åldersgräns på att flyga man fick inte flyga med barn under 5 år.

Tyvärr så har du rätt Jonas , desutom så har dagens föräldrar djäkligt dålig uppfostran , speciellt Thai (men naturligtvis inte forummedlemmarnas barn ;)) Om ett litet spädbarn barn skriker så berör det mig inte alls , men om en äldre 5 åring skriker för att den inte får som den vill , då är det riktigt illa . att sitta på långflyg som du gör Jonas är bara det tröttande , då skall man inte behöva höra på dåligt uppfostrade barn.. Det talas ibland om att skapa barnfria flygningar vilket jag slulle uppskatta ............

Så , då var även hunden bokad hos Finnair , ett riktigt bolag .. Två blijetter , platsreservation samt en extra väska 23 kg kostade mindre än endast två biljetter med skitbolaget................:)

Tyvärr så har du rätt Jonas , desutom så har dagens föräldrar djäkligt dålig uppfostran , speciellt Thai (men naturligtvis inte forummedlemmarnas barn ;)) Om ett litet spädbarn barn skriker så berör det mig inte alls , men om en äldre 5 åring skriker för att den inte får som den vill , då är det riktigt illa . att sitta på långflyg som du gör Jonas är bara det tröttande , då skall man inte behöva höra på dåligt uppfostrade barn.. Det talas ibland om att skapa barnfria flygningar vilket jag slulle uppskatta ............
Existerar ens ordet barnuppfostran i dagens läge? Om det gör det så är det väl ett skällsord i PK Sverige.
Ungarna som är uppfostrade ute i byar här nere blir väl många gånger lite som Zigenar ungar som är uppfostrad i campingläger.
Såg när min syrra hade med sig sina ungar när hon kom ner, skrek och grät för minsta lilla dom inte fick och ungarna skulle bara strykas medhårs.

Existerar ens ordet barnuppfostran i dagens läge? Om det gör det så är det väl ett skällsord i PK Sverige.
Ungarna som är uppfostrade ute i byar här nere blir väl många gånger lite som Zigenar ungar som är uppfostrad i campingläger.
Såg när min syrra hade med sig sina ungar när hon kom ner, skrek och grät för minsta lilla dom inte fick och ungarna skulle bara strykas medhårs.
Det var bättre förr :)

Håller delvis med dig och förstår att om man reser i tjänsten vill man inte ha barnskrik som granne.

Men tio till tolv timmar på ett flyg är påfrestande för barn som gillar att röra på sig.

Jag skulle inte ha något emot en familj sektion heller.

En barnsektion på flyget vore en välgärning så att man slipper att sitta i närheten av barnhatare. Inte få flyga med barn under 5 år, hmm. Är inte barnen vår framtid kanske?

En barnsektion på flyget vore en välgärning så att man slipper att sitta i närheten av barnhatare. Inte få flyga med barn under 5 år, hmm. Är inte barnen vår framtid kanske?
Inte barnhatare sålänge jag slipper skrikande ungar på flyget är jag nöjd.
Som sist hamnade jämter 2 st Europeiska familjer med varsitt barn på under 1 år.
Varför inte helsike släpa med sig bebisar på semesterresa till Thailand.
Borde totalförbjudas, ungen har inget ut av en sådan resa antagligen mer plågsam än nöjsam för ett barn i den åldern, både värmen och transporten, barnplågeri finns en anledning till att dom gråter.
Nä 5 år är perfekt då är man gammal nog att minnas resan yngre ungar kan lämnas hemma hos mor/far föräldrarna ;)
Får föräldrarna en bättre semester med ;)
Om dom är våran framtid kan dom få flyga i framtiden då 5555 ;)

Inte barnhatare sålänge jag slipper skrikande ungar på flyget är jag nöjd.
Som sist hamnade jämter 2 st Europeiska familjer med varsitt barn på under 1 år.
Varför inte helsike släpa med sig bebisar på semesterresa till Thailand.
Borde totalförbjudas, ungen har inget ut av en sådan resa antagligen mer plågsam än nöjsam för ett barn i den åldern, både värmen och transporten, barnplågeri finns en anledning till att dom gråter.
Nä 5 år är perfekt då är man gammal nog att minnas resan yngre ungar kan lämnas hemma hos mor/far föräldrarna ;)
Får föräldrarna en bättre semester med ;)
Om dom är våran framtid kan dom få flyga i framtiden då 5555 ;)
Haha du är ju go ... visst har du en poäng att barnen kan tillgodogöra sig mer ju äldre de blir. Men många av oss här vill ju att våra barn ska få hälsa på sina släktingar, använda språket, besöka sitt hemland etc.

Nja jag röstar emot :)

Haha du är ju go ... visst har du en poäng att barnen kan tillgodogöra sig mer ju äldre de blir. Men många av oss här vill ju att våra barn ska få hälsa på sina släktingar, använda språket, besöka sitt hemland etc.

Håller med dig Janne. Skrämmande hur en del resonerar. Visste inte att man fick åka första klass med spädbarn. Blir det en knodd till skall jag boka första klass bara för att jävlas :)

Senast redigerad av en moderator:

Berra !! Vår framtid är inte våra barn avlade av Svenskar , vad vår framtid är har Rövfeldt och Lövet berättat ett antal gånger under de senaste åren .. IOFs ganska tyst om det nu :):):):):)

Förlåt mina felskrivningar , inte lätt med feta kleptomankorvarv;)

Kan ju hälsa på släktingarna när dom fyllt 5 och mins dom 5555.
Är det inte så att det är släktingarna som vill träffa barnen och inte tvärtom ;)
En 1 åring vet la knappast vad en släkting är grannen kan ju ta hand om ungen när ni flyger ner, säg att det är farfar 5555.

Senast redigerad av en moderator:
Min frus morfar grät av glädje att han fick träffa och känna på vår son innan kilade vidare. Morfar dog en tid senare. Vad skulle han ha gjort menar ni för att uppfylla sin sista önskan? Köpa en biljett till Sverige? Vi talar om en man som då var över 80 år och levde ett väldigt enkelt liv. Han sov t.ex. alltid ute för han ville se stjärnorna. Vi unga har både pengar och styrka att resa till honom.

Kan ju hälsa på släktingarna när dom fyllt 5 och mins dom 5555.
Är det inte så att det är släktingarna som vill träffa barnen och inte tvärtom ;)
En 1 åring vet la knappast vad en släkting är grannen kan ju ta hand om ungen när ni flyger ner, säg att det är farfar 5555.

Våra barn kan ju byta plats med hundarna i lastutrymmet. Verkar ju vara viktigare.

Att sitta bredvid skrikande/gråtande barn på en så lång flygning som till Thailand är inte så roligt alla ggr men jag brukar tänka på när mina barn var i den åldern med gråt och skrik. Man försökte med allt för att få tyst på dom och man kände sig uttittad och något glåpord fick man väl också. Ser jag att föräldrarna gör allt i sin makt för att få tyst på barnen är det ok för mig, gör dom inte de så borrar jag in propparna i öronen och försöker slumra in en stund.
Sorgligt att läsa vad en del skriver i detta ämne, riktigt lågt. Har inte alla varit liten eller för den skullen ledsen?

Att sitta bredvid skrikande/gråtande barn på en så lång flygning som till Thailand är inte så roligt alla ggr men jag brukar tänka på när mina barn var i den åldern med gråt och skrik. Man försökte med allt för att få tyst på dom och man kände sig uttittad och något glåpord fick man väl också. Ser jag att föräldrarna gör allt i sin makt för att få tyst på barnen är det ok för mig, gör dom inte de så borrar jag in propparna i öronen och försöker slumra in en stund.
Sorgligt att läsa vad en del skriver i detta ämne, riktigt lågt. Har inte alla varit liten eller för den skullen ledsen?

Tack! Trodde mänskligheten var förlorad för en stund.

Liknande trådar

M
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp