[thai]ให้[/thai] [trans]hajj[ton]F[/ton][/trans] ska vi åtminstone ha först isf, tycker jag.

Annars blir det mer som att någon talar om att han/hon håller sig på avstånd eller att någon talar om att någon annan håller sig på avstånd.
Det är inte så farligt tycker jag.

Gör såhär:
1) Skriv transkriptionen:
2) Markera allt och tryck på transkriptionsknappen så att det ser ut såhär:
Källkod:
[trans]konnM paiM najjS maaM[/trans]
3) Markera "tonmarkeringarna" en efter en och tryck på tonknappen emellan så att det ser ut såhär:
Källkod:
[trans]konn[ton]M[/ton] pai[ton]M[/ton] najj[ton]S[/ton] maa[ton]M[/ton][/trans]
Klart!
hahaha, tack Suriya, jag hittade faktiskt อยู่ห่าง ๆpå google translate stay away, de brukar ju ha mycket slaguttryck och samt lite udda saker och jag tror ändå inte att det är helt fel, en ungdom slänger säkert bara ur sig อยู่ห่าง ๆ, men för korrektheten kan jag ju inte gå emot dig, du är ju säker på just sådant här.
ให้
hajjF
[thai]ให้[/thai] [trans]hajj[ton]F[/ton][/trans] ska vi åtminstone ha först isf, tycker jag.

Annars blir det mer som att någon talar om att han/hon håller sig på avstånd eller att någon talar om att någon annan håller sig på avstånd.
Det är inte så farligt tycker jag.

Gör såhär:
1) Skriv transkriptionen:
2) Markera allt och tryck på transkriptionsknappen så att det ser ut såhär:
Källkod:
[trans]konnM paiM najjS maaM[/trans]
3) Markera "tonmarkeringarna" en efter en och tryck på tonknappen emellan så att det ser ut såhär:
Källkod:
[trans]konn[ton]M[/ton] pai[ton]M[/ton] najj[ton]S[/ton] maa[ton]M[/ton][/trans]
Klart!
Suriya, jag använder inte "trans" helt onödigt, utan bara Thai och Ton, du behöver inte trans för att få upphöjda bokstäver, men det är jobbigt ändå.....hahaha

. Thai är helt onödigt också, för du kan välja att ha större fontstorlek och sen bara använda ton för upphöjda, alltså du behöver inte använda alla de här knapparna för att generera det resultat de ger, så egentligen är de helt onödiga, förutom "ton"!
Så det enda du behöver göra är om du vill ha större fontstorlek på Thaitecken, välj fontstorlek och vill du ha upphöjda, välj "ton", så alla dessa knappar gör bara det jobbigare, för knappen "ton", är samma som det var innan det nya ThaiSnack, där fanns en knapp för upphöjda bokstäver "ton" fungerar på samma sätt, men du behöver inte trans, helt onödigt och knappen thai också!
Alltså du behöver inte hålla på att markera hit och dit, fruktansvärt jobbigt och tar en massa tid och 7 människor hinner svara innan du...hahaha
เมื่อไร meuua [ton]F[/ton] rai[ton]M[/ton]
Detta har jag gjort enbart genom välja större fontstorlek på thaitecknen samt knappen "ton" för upphöjda bokstäver, visst du måste markera givetvis, de enskilda, men det går mycket snabbare, men ändå jobbigt, men du slipper kombon!!