Undantagstillstånd i Bangkok

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
M

Makrillen031

Gäst
Det råder just nu undantagstillstånd i Bangkok samt i några förorter. Militären har säkrat några vägar som har varit blockerade, av de röda. Min känsla är att många är lediga pga Song kran, och har tid att protestera. Skall själv åka dit om några dagar så jag hoppas verkligen det lugnar ner sig.
Om någon känner till mer om thailändsk politik vore det intressant om dom delar med sig,
 
Här är en liten videosnutt jag tog av demonstranter när jag var på väg hem från Pantip Plaza kl 5 i dag.
Dom blockerade Petchaburi Rd och där gick det lugnt till fast alla fick gå.
Två tre bussar hade dom tagit över
Här är länken till youtube...
P4110003.jpg

P4110004.jpg

P4110005.jpg

P4110006.jpg
 
Ja, vad ska man säga. Thailand, hur mkt jag än älskar och facineras av regionen, har kommit särdeles långt vad gäller demo kratia, jmf med Sverige, som gärna kallar sig upplyst, utbildat och respektfullt. Baaah! Vi har allt mindre tid med sådana utsvävningar. Thailand behöver en resolut ledare, varken dagens nonkonstitionella monark eller självutnämda PM. Att representera eller försvara folket kräver en genomarbetad agenda, policy, känsla...tja, nästan vad du själv känner för att fylla i.

Landet, folket eller vad du väljer att kalla regionen har en ojämförbar förmåga att resa sig likt ryska dockor avslöjar sitt innehåll. Nog kommer veckans "kris" snart vara över. Vem i H-vete vill ha tillbaka en genomkorruppt Thaksin, hur j-vla folkvald han än må vara. Å andra sidan, hela Thailand premieras genom korruption. Ha, må Buddha tänka både en och två ggr innan han exporterar sig själv till denna del av sydostasien.

Tvehågsen med vassa eggen.

Johan Edlund
 
Legoknektarna med sina skarpladdade vapen brukar inte tillåta fotografering tillsammans med civila....men ibland gör dom ett undantag och ger ett tillstånd...ett så kallat undantagstillstånd... ;D
P4130020.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp