Vad kostar semester i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Min semester i Thailand blir inte så dyr. Det kan bero på att jag inte längre måste köpa med mig massa onödiga saker hem och jag behöver inte åka på utflykter och annat som jag redan varit på. Bara att njuta av tiden.

En typisk semesterresa 14 dagar

Biljetter med direktflyg : 7000-8000 kr
Hotell med hyfsad standard, centralt och med frukostbuffé samt pool och gym: 6000 kr

Tillkommer "Funny money" eller fickpengar om man så vill
pengar.jpg
ca 1000 kr om dagen.

Så runt 27,000-28,000 kr är nog rimligt att det kostar allt som allt, en person 2 veckor.

Vad kostar din semesterresa...?

1000 kr/dag i funney money är extremt väl tilltaget om man inte åker på utflykter eller köper en massa saker, iaf om du frågar mig.
Nu åker jag ju inte hit på sem men om jag skulle göra det i högsäsoing så hade det nog sett ut så här.
Flyg med norbaggarna ca 8000, ekonomiklass men med bagage och mat.
Hotell 30-35.000 baht.
Mat 7-10.000 baht
Alkohol 3-4.000 baht
Glass/godis/läsk/vatten 2-2500 baht
Moppehyra 2500 baht
Gym om dom inte har ok på hotellet ca 1500 baht/14 dagar
Övrigt 4-5000 baht

Så totalt max ca 23.000 kr för mig fast å andra sidan så hade jag köpt div prylar som kläder mm och hamnat på dom där 27-28.000 kr iaf.

Det beror på var i Thailand man semestrar. Hemma i byn blir allt avsevärt billigare än på en turistort, dels genom en allmänt lägre prisnivå dels så saknas det frestande nöjesutbudet. Det kostar inte så mycket att dricka Lao Khao om man nu vill det men personligen avstår jag. :)

Jag tror vi har budget på 1000 SEK på dag inkl mat, shopping, bensin alkohol etc sen har vi tillgång till fri bil. Hotell lägger vi nog ner 30000 baht på och flyget kostade ca 18 000 med packning för oss fyra.

Så totalt kanske 50 till 60 tusen SEK för en månad. Men räknar inte så noga ...

Jag tror vi har budget på 1000 SEK på dag inkl mat, shopping, bensin alkohol etc sen har vi tillgång till fri bil. Hotell lägger vi nog ner 30000 baht på och flyget kostade ca 18 000 med packning för oss fyra.

Så totalt kanske 50 till 60 tusen SEK för en månad. Men räknar inte så noga ...
Så ni som nu undrar ang // så har ni svaret i ovan stående.

Det är onödigt att nämna andra medlemmar vid namn på detta sätt, det motverkar en god ton på forumet.

Senast redigerad av en moderator:
Ja då e det synd om dom vackra varelserna som jobbar tur ja ska ner i sommar så dom kan få ett anständikt liv ;-)

Det jobbigaste med att vara knuten till Svensk valuta här just nu är ju att växelkursen är så dålig, plus att näst intill inga bankomater ger mer än 10,000 baht/uttag längre. Aeon bankomaterna var populära förr då de inte tog 150-180 baht i avgift/uttag, men de har nu börjat följa alla andra bankers exempel.. Det är lite drygt då 180 baht här plus 35 kr i avgift från handelsbanken i Sverige/uttag känns som att kasta pengar i sjön..

Jag har hört att citibank fska ha ATM's här så ger ut upp till 30 eller 50,000 baht/uttag. Dock finns det otroligt få av dem så jag har inte provat det själv ännu. För ett år sedan fick jag ca 5 baht/krona. Nu 3,6-3,8/krona :( Blir en heldel om man ska ta ut 10,000 kronor i månaden..

Det jobbigaste med att vara knuten till Svensk valuta här just nu är ju att växelkursen är så dålig, plus att näst intill inga bankomater ger mer än 10,000 baht/uttag längre. Aeon bankomaterna var populära förr då de inte tog 150-180 baht i avgift/uttag, men de har nu börjat följa alla andra bankers exempel.. Det är lite drygt då 180 baht här plus 35 kr i avgift från handelsbanken i Sverige/uttag känns som att kasta pengar i sjön..

Jag har hört att citibank fska ha ATM's här så ger ut upp till 30 eller 50,000 baht/uttag. Dock finns det otroligt få av dem så jag har inte provat det själv ännu. För ett år sedan fick jag ca 5 baht/krona. Nu 3,6-3,8/krona :( Blir en heldel om man ska ta ut 10,000 kronor i månaden..
citibank har en atm vid sukhumvit /asoke och det är gratis uttag ur denannars ett bra råd att växla cash inga avgifter och blir bättre kurs en med atm ,i bkk vasu Exchange bra kurs suhkumvit mellan soi 7-9, i pattaya TT växlingskontor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
196
Visningar
15 K
R

Tillbaka
Topp