Lunkan, glimten, Beralund...
Vi män är alla olika precis som kvinnorna är olika. Det finns bra och dåliga män liksom det finns bra och dåliga kvinnor. Man får inte gräva ner sig för djupt i negativa känslor, det är bra att aktivera sig och träffa kompisar exempelvis, livet går vidare.
Jag har tagit min semester i Pattaya sedan c:a 15 år tillbaka och de senaste åren haft en egen lägenhet vid Jomtien, gångavstånd på några minuter till havet. Det är en etta med havsutsikt, jag har renoverat badrummet och skaffat ett litet kök i bostaden. Det är inte stort, 33kvm, men det passar ganska bra när jag är där en kortare tid, oftast blir det runt 3 veckor, 1-2 gånger per år.
Med tanke på att man bara kan vara där på en kort semester är det väl inte så klokt att ha ett "fast" förhållande, - för min del har det dock blivit att jag träffat samma tjej de senaste 3 åren, vi har även testat oss för hiv gemensamt.
Eftersom jag bara varit där en kortare tid så har jag inte ställt några större krav på min tjej utan sett genom fingrarna när det gäller mycket, speciellt när det gäller pengar, det har lätt gått 15-20.000 på 3 veckor och har hon följt med till flygplatsen så har jag gett henne en gåva där som en slags avskedspresent på c:a 10.000bath. Sist gav jag henne 6.000bath och fick inte ens ett tack, hon hade förväntat sig 20.000bath.
Jag tycker ändå att hon har kvaliteter och hon har väl fördel av att vara söt och prata "gulligt". Ja, vi fastnar alla för litet olika tjejer...
"Äkta" kärlek finns nog egentligen inte utan vi har alla våra behov och krav, men man kan ju bestämma sig för hur man vill ha det där, exempelvis att man söker någon som uppskattar en för den man är och inte för tjockleken på plånboken, att man åtminstone kan prata med varandra, att träffa någon som har utbildning och arbeta och kan prata engelska. Att det inte börjar med sex mot betalning.
Jag ska dra lärdom av det jag varit med om, jag har helt enkelt inte råd att sätta mig i liknande situationer, aldrig någon som tjatar om pengar...