Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Hans Svensson " sa:
Funderar på detta med trohet. Är ni trogna mot varandra, hur viktigt är det för dig, har du koll där? Hur/var valde hon dig ?

Kan just bara svara för mig själv, jag har gjort klart från första gången vi blev ett par, att otrohet finns inte på min karta, hålla koll? ska inte behövas, nu är det så att vi ses väldigt mycket över skype, jag är normalt sett uppkopplad dygnet runt,
samma med Damen på dagarna när hon är på jobbet, hon loggar in på kvällen och vi säger nattinatti. Varför hon valde mig, vet ej, (handsome?) hennes väninnor har sagt att Damen alltid sagt att hon aldrig skulle gifta sig med en Thai, i så fall skulle hon hellre leva ensam, som jag skrivit tidigare, vi träffades på en begravning, (av alla ställen) så enkelt är det med det. Jag har aldrig haft en misstanke om några oegentligheter, Damen har fullt upp med sitt jobb och sina
övriga affärer.

"Ubon " sa:
Kan just bara svara för mig själv, jag har gjort klart från första gången vi blev ett par, att otrohet finns inte på min karta, hålla koll? ska inte behövas, nu är det så att vi ses väldigt mycket över skype, jag är normalt sett uppkopplad dygnet runt,
samma med Damen på dagarna när hon är på jobbet, hon loggar in på kvällen och vi säger nattinatti. Varför hon valde mig, vet ej, (handsome?) hennes väninnor har sagt att Damen alltid sagt att hon aldrig skulle gifta sig med en Thai, i så fall skulle hon hellre leva ensam, som jag skrivit tidigare, vi träffades på en begravning, (av alla ställen) så enkelt är det med det. Jag har aldrig haft en misstanke om några oegentligheter, Damen har fullt upp med sitt jobb och sina
övriga affärer.

Kanske lite OT och något jag inte ha med att göra, men hon bor i Thailand och du i Sverige och du besöker henne längre perioder varje år, korrekt .... vad har ni för tidshorisont att flytta ihop? Jag har svårt för särbo förhållanden även om jag kan förstå en thaitjej med bra jobb vill man inte och hon vill nog inte flytta ...

"Janne " sa:
Kanske lite OT och något jag inte ha med att göra, men hon bor i Thailand och du i Sverige och du besöker henne längre perioder varje år, korrekt .... vad har ni för tidshorisont att flytta ihop? Jag har svårt för särbo förhållanden även om jag kan förstå en thaitjej med bra jobb vill man inte och hon vill nog inte flytta ...

Femårsplan, när en månad gått, så flyttar jag fram femårsplanen en månad....

Jag tycker nog legolas inlägg där var riktigt bra, om man kan se det på rätt sätt och inte ta åt sig som en wettex och dra igång ett försvarstal. Jag ser det mer som en beskrivning hur det verkar vara i största allmänhet. Känner också igen just det beteendet från både mig själv i vissa situationer och många andra när man snackar och träffas.

Man säger ju att grunden i alla kärleksförhållanden är tillit. Har man då svårt att känna denna tillit vare sig det gäller ekonomi eller vänsterprassel osv så tror inte jag kärleken har bra förutsättningar, däremot kanske man kan fortsätta ha ett förhållande av praktiska och se_xuella orsaker. Något båda tjänar på och det är ju säker fullt nog för vissa men en hemsk tanke för andra. Jag bryr mig inte om hur andra gör där bara jag har koll på varför jag själv gör som jag gör.

Nej kan man inte slappna av med sin käresta och lita på att hon vill det bästa för båda då är det nog lika bra att sluta kalla det för ett kärleksförhållande och hitta på något nytt. Leta ny kärlek eller göra om det till en affärsuppgörelse...

"nakonsawan " sa:
Jag tycker nog legolas inlägg där var riktigt bra, om man kan se det på rätt sätt och inte ta åt sig som en wettex och dra igång ett försvarstal. Jag ser det mer som en beskrivning hur det verkar vara i största allmänhet. Känner också igen just det beteendet från både mig själv i vissa situationer och många andra när man snackar och träffas.

Man säger ju att grunden i alla kärleksförhållanden är tillit. Har man då svårt att känna denna tillit vare sig det gäller ekonomi eller vänsterprassel osv så tror inte jag kärleken har bra förutsättningar, däremot kanske man kan fortsätta ha ett förhållande av praktiska och se_xuella orsaker. Något båda tjänar på och det är ju säker fullt nog för vissa men en hemsk tanke för andra. Jag bryr mig inte om hur andra gör där bara jag har koll på varför jag själv gör som jag gör.

Nej kan man inte slappna av med sin käresta och lita på att hon vill det bästa för båda då är det nog lika bra att sluta kalla det för ett kärleksförhållande och hitta på något nytt. Leta ny kärlek eller göra om det till en affärsuppgörelse...
Ja det var ju bra det ni båda skrev, jag hade missat Legos inlägg eller orkade inte läsa utan å,ä och ö ... men läste det igen ... så det blir karma till er båda ...

"FA " sa:
Naivt att tro att ett förhållande med en 20-25 år yngre vacker kvinna är något annat... Men drömmen är vacker..
Jag tror det handlar om ekonomisk trygghet från början, de som söker äldre vill ha en stabil ekonomi, sen växer känslor fram (oftast). Kanske inte är blixtförälskelse från båda parter samtidigt, dock är ju thaikvinnan känd för att kunna anpassa sig därför fungerar det enligt min mening.

Detta existerar ju även mellan thai, speciellt i BKK där en del thaimän har bra ekonomi och en ung vacker fru.

Sen är det väl avundsjuka från de som inte kanske har en ung vacker fru :) Min de är säkert lika älskvärda ändå!

"Ubon " sa:
övriga affärer.

Detta med "trohet" är intressant, (tror det var viktigare för tidigare generationer), antar att detta med trohet gäller dig i lika hög grad som din fästmö?
Har du gett henne några utfästelser/löften, vad ser du för framtidsutsikter med henne?

Mvh Hans Svensson

Även i Sverige så visar en undersökning att det Svenska kvinnor fastnar för hos en man när det gäller bildande av familj #1 inkomst #2 företagsamhet.

"ledarn " sa:
Jag har inte fyllt 50 år ännu !!!! :D :D

Och har man passerat 60 så är man inte bara i mina ögon "Gubbe"....
(Undrar varför jag fortsätter att hela tiden skriva gammal gubbe) ??

Lego tyckte ju du såg ut som en"luggsleten" 54-åring ju ???.......Själv så är jag "defakto" en gammal "gubbe" vid 65 fyllda...men en pigg sån..(bara att fråga min fru)...och hon är 24 år yngre än mej!
Fortfarande säjer hon(Efter snart 7 år)....Frank!!...you look wery,wery handsame...and so strong!!!Hahahaha...men det värmer att veta att hon inte bara tog mej för pengarna...eller? ???

Nu är ni ute och cyklar rejält allihopa!!! Jag vet att jag talar i egen sak och att ni under 50 kommer att diskvalificera mina åsikter omgående. Men jag måste få säga det!

Vi talar om relationer och känslor mellan två människor. Vem f-n är du som kan uttala dig om andra människors känsloliv, dessutom i väldigt generaliserande termer?

Alla har vi olika uppväxt, olika erfarenheter och olika gener vilket bygger underlag för vårt känsloliv. Man kan inte dra alla människor över en kant! Dessutom kan ingen föreställa sig en annan människas uppväxt och erfarenheter.

Så att generellt säga att en yngre kvinna inte kan älska en äldre man är rena fantasier. Mycket av kvinnans känslor hänger på vilka relationer hon haft till män tidigare i sitt liv och vilka gener hon tror mannen kan föra vidare till sina barn och där spelar ålder inte så stor roll. Om kvinnan dessutom sedan tidigare har barn så är inte heller det senare så viktigt.

Sedan kan man ha synpunkter hur lämpligt det är att skaffa barn när man är över 60 år men där tycker jag det är upp till var och en och att man skall undvika moraliserande.

Den svenska ungdomskulturen är helt och hållet uppbygd av komersiella intressen riktade mot dem som har starkast köpkraft. Den "suger fett" när man passerat 50 då man inte värderas överhuvudtaget i Sverige (och i väst). Alla de erfarenheter och den kunskap man byggt upp under hela livet är inte värt något längre, tycker ni inte att det är märkligt?

Läget är annorlunda i Thailand där kvinnorna (och männen) i hög grad inte är lika påverkade av reklampelarnas budskap om att det enda som är värt något är ung skönhet. Och speciellt ute på landet. Det är befriande när man har upplevt hur det är att vara 60 i Sverige, sedan får ni säga vad f-n ni vill!

Och kom inte och kör statistik under näsan på mig och tala om att min kvinna inte älskar mig, det har ni inte en susning om! Och skulle det vara så är det väl vår ensak.

"legolas " sa:
Helt rätt Jonas, Har ju sett detta oändligt många gånger världen över faktiskt. Alltså när snusförnumstiga PK-brudar ifrån Sverige åker på semester till Thailand med kameran och/eller videokameran i högsta hugg. Stannar till och fotograferar hur de thailändska kvinnorna VERKLIGEN är i verkliga livet. Kul att visa upp hemmavid på sina fester.

Dock fattar dessa svenska brudar inte att vad de ser är en exakt "spegel" av dom själva, och de val dom själva gör i livet.`

Den här storyn.....är så bra så jag kunde nästan tro jag skrivit den själv!!! :thumbsup: Så sant...så sant :nod:....klistrar och vidarebefordrar till snorkiga Svenska "väninnor"....som kanske kan få en större förståelse...varför det är som det är...bland de fattiga kvinnorna i Thailand! :nod:..Och..skillnaden mot västvärlden är bara tillvägagångsättet.........

Svenska brudar, västerländska brudar gör exakt likadant som sina medsystrar i de fattigare länderna. Enda skillnaden är att de fattiga tvingas ut i något som PK har gett ett namn "vid sidan av vägen-arbetare"...

Denna verksamhet som alltså heter prostiution i Thailand kallas i Sverige "Dating" och är ett vanligt normalt uppförande i det sociala livet. Kvinnor säljer sig inte på barer i Sverige, de säljer sig på dansrestauranter och pubar och andra offentliga inrättningar.

Svenska kvinnor tar inte betalt i BÖRJAN av sina "kunder", alltså männen som de väljer ut på dessa offentliga inrättningar i Sverige. De börjar kräva in sina betalningar, så fort som det har utvecklats till att dajta, som ju är ordet i västerlandet när brudarna har "raggat upp" en man. På dajtingen så börjar då så smått och i stort själva förhandlingen.

Västerländska kvinnor undersöker nu hur mannen som hon valt står sig i konkurrens gentemot andra prospekt som hon ävenledes raggat upp på sina nattliga äventyr. Mannen i sin tur måste nu visa vad han åstadkommit i livet, och han måste göra PR för sin egen person. detta kan jämföras med den manlige påfågelns viftande på på sina stjärtfjädrar!!!

Nu har kvinnan bestämt sig, alltså på vem hon skall satsa på. Hon står där i "Barens" dörr på Bangla Road, åh.. sorry det var visst datingmarknaden hon stod.. och nu kommer hennes "vickande på metkroken" inför mannen...ögon som ger löften om en fortsättning senare hemma, kanske...

mannen är nu uppspelt, stjärtfjädrarna står rätt upp, och plånboken kommer upp i en hiskerlig fart, och in på guldsmedsaffären och köper ringar, så dyra som möjligt ges till kvinnan. kanske halsband också..... Mannen har nu skrivit på alla köpehandlingar för det alldeles för stora huset, och hela hans ekonomi är nu i skyttegravarna i Lutzern.....

Nu så undrar jag, vad fan är skillnaden egentligen mellan en fördömande västerländsk kvinna och en thailändsk kvinna mer än att de inkvoterade svenska kvinnorna har arbeten och inkomster, och inte behöver ragga ute på gatan längre utan har råd att göra det under ett socialt skyddsnät.....

jag ser inga skillnader och som Jonas nämnde i sitt ovan inlägg så är anledningarna till ett "lyckat avslut" med en västerländsk kvinna:
1. inkomst
2 . ambition och företagssamhet....

tack för maten
legolas

Ja så blev det fel...igen..tyvärr inom "citatet"....men det var ju LEGOLAS historia som kommenterades :-[

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar