Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu finns det faktiskt fall som jag själv som av någon anledning inte har bildat famlij tidigare. Jag har alltså ALDRIG någonsin tidigare fått en enda krona från samhället i form av bidrag.

Är det då fel att man, när man slutligen bildar familj, tar hem sin älskades barn från Thailand och låter dom gå i skola här och får barnbidrag, underhållsstöd och vad det nu vara månde? Det tycker i varje fall inte jag. Vi skall akta oss för att generalisera här, jag tror faktiskt att de fall som magnusjansson nämner är i minoritet.

Du menar på allvar att bidrag till nyanlända är ok,
sedan sänker man pensionen ok höjer pensionsåldern
för personer som jobbat hela sitt liv.

NU GÄLLER DETTA ALLTSÅ
nyanlända flickvänner +barn till personer som bor i sverige

inte asyl o dyl

det jag menar är att alla bidrag ska bort,
alla måste bidra till samhället innan man kan ta ut bidrag!!!!

"magnusjansson " sa:
Du menar på allvar att bidrag till nyanlända är ok,
sedan sänker man pensionen ok höjer pensionsåldern
för personer som jobbat hela sitt liv.

NU GÄLLER DETTA ALLTSÅ
nyanlända flickvänner +barn till personer som bor i sverige

inte asyl o dyl

Ja det menar jag verkligen och det står jag för. Personligen har jag jobbat hela mitt liv hittills och betalt skatt utan ett endaste ynka bidrag, skulle man missgynnas nu bara för att fru och barn kommer från ett annat land? Jag och många med mig har bidragit hela livet till samhället och jag har inga som helst samvetskval och /eller betänkligheter över detta.

nej du och 80% av svenska folket har inga samvetskval
Med att lyfta bidrag.

SÅ DU HAR HELT RÄTT EFTERSOM NI ÄR I MAJORITET!!!!!!

"magnusjansson " sa:

ta bort pensions pengarna me då finns ju en massa gamla tanter som inte har jobbat o gjort rätt för sig enligt dig

"magnusjansson " sa:
Med att lyfta bidrag.

Då är det samhället du skall angripa och inte majoriteten av svenska folket. Vårt svenska samhällssystem är uppbyggt på detta sett sen åtskilliga årtionden tillbaka, rätt eller fel. Jag och mina gelikar utnyttjar ingenting som inte en "vanlig" svensk barnfamilj gör.

"magnusjansson " sa:
Med att lyfta bidrag.

magnusjansson alltså det var ju fruktansvärt omoget, alla i detta forum är ju på ett eller annat sätt självförsörjande som har skaffat både det ena än det andra och betalat för oss, så det var ju ett riktigt lågvattenmärke du levererade där.

...tycker verkligt att du utvecklar detta innan vi alla tappar fullständigt förtroendet för dig i detta forum.

Insayt

Det blev karma till Glimten66 och Insayt där. Jag lägger ner diskussionen här, orkar inte stånga pannan blodig till ingen nytta!

är du polis på detta forum?
eftersom du pratar om vi ?
utveckla vi , är du chaimai talesman eller.
det är alltså inte ok , att ha olika uppfattning om saker.

det jag menar är att tills flickvän etc har svenskt pass
borde pojkvän ha försörjningsplikt.

"magnusjansson " sa:
TROR DU PENSIONSPENGAR ÄR BIDRAG?

För dom som inte har jobbat så blir det väl ett bidrag ;) dom har ju bara varit hemma o torkat sådana som oss i röva när vi va små

o på det sättet inte hunnit göra rätt för sig ;)

"magnusjansson " sa:

Då kan jag ju ställa en motfråga, "NI"?? Vem är NI??

Insayt

"magnusjansson " sa:

Så då spelar det ingen roll om dom e här o jobbar o betalar skatt i 20 år så länge dom inte söker svenskt medborgar skap

Då ska dom alltså bara betala men inget kunna få tillbaka ,,,kamma dig gubbe,,,

"magnusjansson " sa:

OK, ett inlägg till. Att jag är GM på ChaiMai har inget som helst med denna saken att göra. Jag har väl trots detta rätt till att ha en egen uppfattning?? Och dessutom - Detta har definitivt inget med polis att göra, förstår överhuvudtaget inte den kopplingen.

Att hävda att en svensk medborgare med en utländsk familj inte har samma rätt som övriga svenskar går över mitt förstånd. Tankarna går till helt andra saker när man ser sådana åsikter.

Återigen...S K Ä R P N I N G.... :)

Tråden handlar om att "skicka pengar..."

Vi är långt ifrån ämnet, jag föreslår streck i debatten.... ;)

Mvh Hans Svensson :xmas_smiley:

Att skicka pengar till kärleken här i Thailand är självklart då jag har ett stall med ston som säljer timesharelove dvs veckor att uppleva himmelriket.Tyske Hans och Dimitri,Jeff,Thomas och Greg är veckans sponsorer.Hoppas att de inte kommer samma vecka bara :nod:

"Ideal_du_Gazaeu " sa:
Att skicka pengar till kärleken här i Thailand är självklart då jag har ett stall med ston som säljer timesharelove dvs veckor att uppleva himmelriket.Tyske Hans och Dimitri,Jeff,Thomas och Greg är veckans sponsorer.Hoppas att de inte kommer samma vecka bara :nod:

Jag dömer ingen...Det hänger litet på vilka dessa gubbar är och vad de vill ochså....Man ska inte förenkla det hela, det är för lätt....För min del var Yupin UNIK....jag kommer aldrig uppleva detsamma, aldrig känna på samma sätt...
Om valet är tristessen och misstänksamheten I Sverige då blir det lätt -MEN något måste man bjuda på själv för att få något tillbaka, glöm aldrig det....!
Vi får tacka Budda för att ett så fint land som Thailand finns....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar