Avstånd mellan olika platser i Bangkok samt övriga stora städer i Thailand

 
När jag kikar på kostnader resp tid så blir det ett flyg från Suwan till Khonkaen , vad kan en bulle kosta från Flygplatsen i Khon kaen till Bussstationen Air , max 200 thbt tänker jag , en ett par hundra till för bussen ner till Phon .
!700 thbt max , att jaämföra med en natt till i BKK ,,,, samt taxi åt alla håll och en del nöjen på kvällen ,,, Finna mycket skoj runt Sapan Kwai , så det blir flyg direkt upp till Khon Kaen
 
Taxi från flygplatsen till busstationen max 200thb för egen bil, delad plats i minivan 50-80thb.

Buss till Phon runt 40-50thb. Hela resan från Khon Kaen till Korat kostar 115thb (180km).
 
Taxi från flygplatsen till busstationen max 200thb för egen bil, delad plats i minivan 50-80thb.

Buss till Phon runt 40-50thb. Hela resan från Khon Kaen till Korat kostar 115thb (180km).
Haha Jag har åkt den bussen ett par ggr ,, tror jag tar vipbussen ,, så snål är jag inte 90 thbt kostar bussen med AC från KhonKaen till Phon ,, och då har man tur om den funkar :):):)

Taxi från flygplatsen till busstationen max 200thb för egen bil, Låter rimligt :thumbsup::)

Minns första gången jag flög upp till Khon Kaen 2006 ,, hade aldrig varit i Issan eller i frugans by ,, hennes bror begärde 5000 thbt för att köra upp till Khon Kaen samt ner igen till Nong Song Hong ,,, frugan skällde ut honom så ända in i helsike ,,,Idag vet jag att det var en blåsning , 5000 thbt ,det betalar jag får att bli hämtad i Nongsong Hong samt körd till Suwan 4000 km

Man lär sig med åren vad saker skall kosta :)
 
Haha Jag har åkt den bussen ett par ggr ,, tror jag tar vipbussen ,, så snål är jag inte 90 thbt kostar bussen med AC från KhonKaen till Phon ,, och då har man tur om den funkar :):):)

Taxi från flygplatsen till busstationen max 200thb för egen bil, Låter rimligt :thumbsup::)

Minns första gången jag flög upp till Khon Kaen 2006 ,, hade aldrig varit i Issan eller i frugans by ,, hennes bror begärde 5000 thbt för att köra upp till Khon Kaen samt ner igen till Nong Song Hong ,,, frugan skällde ut honom så ända in i helsike ,,,Idag vet jag att det var en blåsning , 5000 thbt ,det betalar jag får att bli hämtad i Nongsong Hong samt körd till Suwan 4000 km

Man lär sig med åren vad saker skall kosta :)
Var noga med VIP bussen, för de flesta stannar först i Korat.
Class 1 med AC duger åt dig.

Annars kostar en taxi från ”suvan” 2500thb till Korat och max 3500thb till Phon.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
13
Visningar
18 K
siamcorp
S
 
Tillbaka
Topp