Bästa och sämsta hotellet

Broder Tuk Tuk

Forumveteran
Vilket hotel är det bästa ni bott på i Thailand och vilket hotel är det sämsta?

Mitt bästa hotell är mest av nostalgiska skäl. Första gången jag kom till Bangkok bokade jag ett hotell på Don Muang flygplatsen och taxin tog mig genom Bangkoknatten till New World Apartment några hundra meter från Khao San Road. Det ligger fortarande kvar fast under ett annat namn. Man korsar en bro över Klongen och sen är man där.

Idag heter det Korbua House och ser ut såhär.

Det sämsta hotellet jag bott på låg på samma gata som Phra Sumen fort.

Det kostade 100 baht och bestod av en gammal sliten säng.

Utanför gick en kraftigt trafikerad gata som höll mig vaken hela natten plus olljud från ett bygge i närheten.

Hade det inte varit för att damen skulle dyka upp framåt förmiddagen hade jag hellre tagit bussen till Pattaya och satt mig i en lämplig bar och väntat på henne.

BTT

Det sämsta hotellet jag bott på låg på samma gata som Phra Sumen fort.

Det kostade 100 baht och bestod av en gammal sliten säng.

Utanför gick en kraftigt trafikerad gata som höll mig vaken hela natten plus olljud från ett bygge i närheten.

Hade det inte varit för att damen skulle dyka upp framåt förmiddagen hade jag hellre tagit bussen till Pattaya och satt mig i en lämplig bar och väntat på henne.

BTT
kosta hotell rummet 100 bath per natt för 30 år sen??

Bästa hotellet är knepigt om man inte tar med rummet i sig själv. Centara grand Mirage för dottern. Rummet ok med jacuzzi på balkongen. Bra badpark.
Centara @centralworld.
Bra läge för mitt behov, ok frukost och sviterna är riktigt bra.

Sämsta hotellet vet jag inte. Jag tror inte att jag har haft några direkt dåliga hotell och val av hotell beror mer på syftet med vistelsen och läge.
Nu senast har jag bott i Jomtien på ett intetsägande hotell med dålig frukost. Dottern gillar poolen, så i den meningen är det ett bra hotell. Har för mig att det var ganska billigt, men en hel del kineser.

Liknande trådar

Svar
19
Visningar
1 K
Raderad medlem 9942
R
R
Svar
37
Visningar
4 K