Bilder från Anubaans vardag här i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"glimten66 " sa:
Ser bra ut gubben :) får ta o våldgästa er när vi e nere vi tillfälle frugan hälsar till dig o din gumma

Micke & Ket

Ja gör det. Om ni inte kommer och hälsar på ser jag det som en förolämpning ;D ;D ;D ;D .

Frugan hälsar också och undrar om ni har det bra.

Christer och Kannika

"anubaan " sa:
Ja gör det. Om ni inte kommer och hälsar på ser jag det som en förolämpning ;D ;D ;D ;D .

Frugan hälsar också och undrar om ni har det bra.

Christer och Kannika

Jo då det börjar att arta sig tanten jobbar o går i skolan :)

Den lilla trädgårdsplätten på framsidan är också klar. På
baksidan där den gamla vattentanken stod vill jag gärna ha en sala. En sådan där sexkantigt Thailändskt lusthus.
Skulle vara perfekt att sitta i på morgonen när man njuter sin frukost. Nu återstår bara att hitta någon som bygger sådana på beställning.

/Anubaan

IMG_0398 [800x600].jpg

IMG_0402 [800x600].jpg

IMG_0403 [800x600].jpg

Anubaan inte bara thaiarna Legolas me ;D riktigt nice framsida ni fått till ;)

"anubaan " sa:
Den lilla trädgårdsplätten på framsidan är också klar. På
baksidan där den gamla vattentanken stod vill jag gärna ha en sala. En sådan där sexkantigt Thailändskt lusthus.
Skulle vara perfekt att sitta i på morgonen när man njuter sin frukost. Nu återstår bara att hitta någon som bygger sådana på beställning.

/Anubaan

Fina bilder, riktigt fint :)

Pilsnerkonsumtionen måste gå ner när man har så mycket trädgård att sköta...
Näää, min trädgård får bli en naturtomt som jag kan beundra genom bottnen på ett ölglas,
Fast det är rasande grant det som bilderna visar

"Sir One " sa:
Pilsnerkonsumtionen måste gå ner när man har så mycket trädgård att sköta...
Näää, min trädgård får bli en naturtomt som jag kan beundra genom bottnen på ett ölglas,
Fast det är rasande grant det som bilderna visar

Inte tusan kommer detta att minska Leo konsumtionen. Gräset kan klippas med hushållssaxen på fem minuter, resten är sten och därmed underhållsfritt!!!

/Anubaan

"legolas " sa:
Glimten nu skall du inte käcka dig bara för at du fått tillbaka lite krafter efter ett litet myggbett...kverulant.... ;D ;D

Du Anubaan, dessa tehus som du pratar om, finns ju utefter vägarna, och de är färdiga, bara att be dom att leverera.... Men ditt problem lär välan bli att det inte kommer förbi något tehus emellan din mur vid tomtgränsen och din husvägg. Möjligtvis ett litet enmans skithus....

legolas ;D ;D

Jo jag vet det är bara att jag måste måttbeställa ett för att det skall passa in på den yta som är tillgänglig!

/Anubaan

I går var vi hemma hos Roman. Han är en Österrikare som har byggt det mest lyxiga hus jag sett här. Inget har sparats på materiel eller inredning. Badrum stora som dansbanor. 600 liters varmvattenberedare, så det fanns varmt och kallt vatten i alla kranar. Alla möbler köpta i Bangkok osv. Men han och hans fru är riktigt trevliga människor. Vi herrar fick panerade kycklingfiléer med ost och skinka i mitten, och så härligt krispiga pommes! Vi fick också en aprikossnaps, vilken slank ner utan besvär. Damerna smaskade som vanligt på fisk och div grönsaker.
I dag skall vi ut och fiska med frugan ena bror. Får se i morgon om några fula fiskar fastnat på krok eller bild.

/Anubaan

IMG_3541 [800x600].jpg

IMG_3535 [800x600].jpg

IMG_3543 [800x600].jpg

"anubaan " sa:
I går var vi hemma hos Roman. Han är en Österrikare som har byggt det mest lyxiga hus jag sett här. Inget har sparats på materiel eller inredning. Badrum stora som dansbanor. 600 liters varmvattenberedare, så det fanns varmt och kallt vatten i alla kranar. Alla möbler köpta i Bangkok osv. Men han och hans fru är riktigt trevliga människor. Vi herrar fick panerade kycklingfiléer med ost och skinka i mitten, och så härligt krispiga pommes! Vi fick också en aprikossnaps, vilken slank ner utan besvär. Damerna smaskade som vanligt på fisk och div grönsaker.
I dag skall vi ut och fiska med frugan ena bror. Får se i morgon om några fula fiskar fastnat på krok eller bild.

/Anubaan
Det ser verkligen fint ut. ;D

Ja det var riktigt vackert. Du får gärna komma över och hjälpa till med våran tomt i Cha am om du vill ;)

"Nugge78 " sa:
Ja det var riktigt vackert. Du får gärna komma över och hjälpa till med våran tomt i Cha am om du vill ;)

Det gör jag gärna. Men du skall veta att mitt arbete endast bestod i att peka på var jag ville ha blommor och annat. ;D ;D

/Anubaan

"anubaan " sa:
Det gör jag gärna. Men du skall veta att mitt arbete endast bestod i att peka på var jag ville ha blommor och annat. ;D ;D

/Anubaan

Det är allt jag begär :) Ska lura ner några vänner som får slita mot gratis boende. Så kan vi sitta och delegera arbete med en kyld förfriskning i handen.

"legolas " sa:
Ja här har du helt säkert hittat absolut rätt bundsförvant... Denne gubbe fick arbetsskada i Sverige en gång, han fick träningsvärk i pekfingret... ;D ;D ;D ;D

Det är ingen fara med det. Helt återställd nu. Har inga besvär med att hålla kalla drycker eller att leda och fördela arbete medelst pekning ;D ;D ;D ;D ;D

/Anubaan

"anubaan " sa:
Det är ingen fara med det. Helt återställd nu. Har inga besvär med att hålla kalla drycker eller att leda och fördela arbete medelst pekning ;D ;D ;D ;D ;D

/Anubaan

Akta så du inte får träningsvärk i fingret bara ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp