Bilder från Filippinerna

Vart på båt nu där det är en hel del skandinaver som bor utomlands Thailand, skottland, Chile, Fillipinerna.
Men får ju säga att han som bor på Fillipinerna (Boracau) sen 13 år berättar om en annan sida och inte så paradisisk som det verkar i den här tråden och då inte hans liv utan hur det är där.
Skitiga stränder och stinker skit?
Ja, Thailand och Filippinerna har samma miljötänk och att orenat avloppsvatten går direkt ut i havet förekommer på alla stora orter i båda länderna så det är inga skillnader. På vissa turistorter är det värre då det byggts okontrollerat utan tanke på att mer människor skapar mer avfall. Sopbergen handlar om mer 100.000 ton på några ställen
Boracay stängs förresten ner nu till helgen helt i 6 månader för att ta tag i avloppsfrågan och riva olagliga byggnader.
Jag skulle inte kunna ens tänka mig att bada på någon strand vid en större stad utan åker iväg någon mil.

Själv har jag medvetet undvikit att bo vid och även besöka de värsta skithålen som det är gott om.
Det som är tragiskt med många av utlänningarna i Filippinerna är alkoholmissbruket som är enormt på vissa orter.
Billigare alkohol, droger och smidigare visumregler drar hit de sämsta av expats.

I övrigt ligger Filippinerna mer än tio år efter i utveckling än Thailand och har lång väg för att nå samma nivå.
Dock finns det oaser i landet som ligger före i utveckling och standard men det slår också på markpriser och dyrare hyror.
Vill man ha ett paradis eller liv i slummen finns det mer än 7000 öar att välja på som är alla olika på sitt sätt.

Ja ungefär så vittnar dom flesta som varit där/bor där.
Det som lockar dit dom flesta gubbarna är inte naturen utan det faktum att i Thailand börjar dom pga ålder få svårt att finna fina tjejer medans i Phil så är det betydligt lättare för en 60+ att hitta en partner, Thailändskorna börjar bli mer och mer kräsna om dom ser nåt ut.
Där har du till stor del rätt, det är inte naturen som drar de flesta hit, det är billig alkohol, droger och ett aldrig sinande barliv.
Öppet dygnet runt och obegränsat med villiga unga kvinnor på menyn.

Att det skulle vara svårare att hitta en partner i Thailand tror jag inte på, outbildade Isaan tjejer med en eller två ungar att försörja är det gott om och dom finns överallt.
Det är väl bara att sätta dom på skolbänken så dom lär sig lite engelska så kan det bli en bra relation i slutänden.

Där har du till stor del rätt, det är inte naturen som drar de flesta hit, det är billig alkohol, droger och ett aldrig sinande barliv.
Öppet dygnet runt och obegränsat med villiga unga kvinnor på menyn.

Att det skulle vara svårare att hitta en partner i Thailand tror jag inte på, outbildade Isaan tjejer med en eller två ungar att försörja är det gott om och dom finns överallt.
Det är väl bara att sätta dom på skolbänken så dom lär sig lite engelska så kan det bli en bra relation i slutänden.
Att döma av vad som skrivs i div fb grupper så är det betydligt svårare att hitta snygga tjejer i Thailand som 60+, många gamla Pattaya rävar som drar till Angeles pga det.

Att döma av vad som skrivs i div fb grupper så är det betydligt svårare att hitta snygga tjejer i Thailand som 60+, många gamla Pattaya rävar som drar till Angeles pga det.
Möjligt, men sådana FB grupper är jag inte med i.
Däremot har du rätt i att Angles drar en massa fd Pattayarävar. Inte förvånande att de är just den typen som ingen normal kvinna vill ha.
Men Angles är guds gåva till missbrukare och horbockar som får problem i Thailand, inte sällan med ekonomin.
Ett paradis för den som inte ens lägger pengar på kläder eller hygien för spriten är så dyr. Brudarna byter man ut varje vecka för dom håller samma klass.
Sen fattar jag inte varför de över 60 år måste skaffa snygga unga tjejer hela tiden, men du vet nog mer om detta fenomen.

Jag skulle inte ens komma på tanken att kalla Angles för en del Filippinerna.

Jag tycker dom har finare ansiktsdrag överlag, tjocka blir även/är thailändskor också. :)
Det finns för alla smaker, men de långa med kinesiskt påbrå tycker jag är mycket vackra i Phil och även i Thailand ser man ju dessa ”kineser” i tredje- fjärde generationen. :)
De korta knubbiga som med sina spanska gener får ett helt annat utseende, passar inte min smak och det är samma med de kortvuxna plattnosarna i Thailand.
Man får välja efter egen smak ;)

Plattnosighet kostar bara några tusen bath att fixa till. Kort o tjock e svårare att fixa

1524564536795.jpg

Möjligt, men sådana FB grupper är jag inte med i.
Däremot har du rätt i att Angles drar en massa fd Pattayarävar. Inte förvånande att de är just den typen som ingen normal kvinna vill ha.
Men Angles är guds gåva till missbrukare och horbockar som får problem i Thailand, inte sällan med ekonomin.
Ett paradis för den som inte ens lägger pengar på kläder eller hygien för spriten är så dyr. Brudarna byter man ut varje vecka för dom håller samma klass.
Sen fattar jag inte varför de över 60 år måste skaffa snygga unga tjejer hela tiden, men du vet nog mer om detta fenomen.

Jag skulle inte ens komma på tanken att kalla Angles för en del Filippinerna.
Har ingen egen erfarenhet av varken Fil eller hur det är att vara 60+ men ser ju vad många som bott 20 talet år i Thai skriver och helt klart så är Filipinskor inte i närheten lika kräsna som Thai.
Alla som skriver avser inte Angeles utan vittnar om att det överlag är lättare med tjejer i Fil och spec då om man vill ha en icke barbrud.
Sen har du helt rätt om Angeles, paradis för sexmissbrukande cheap charlie alkisar.

Överlag ser ju filipinskor bättre ut än thailändskor.
Har inte sett många mer än på bild men personligen tycker jag att det finns tillräckligt med riktigt fina Thailändskor för att jag ska ha fullt upp, hade dock gärna sett att dom var bättre på Engelska men man kan inte få allt. Thailand har ju fantastiskt god mat och äta ska man ju mellan varven.

Enligt hörsägen och lite egen erfarenhet så är Kambodjanskor finare än både Thai och Fil men där vill man ju inte bo så tur man inte är 60+ med tjejproblem...

Om det hänger på utseendet så skulle jag inte lämnat Sverige eller inte ens Finland.
Lustigt att nånga tror jag ljuger som säger att jag flyttade hit för värmens skull :cool:
Känner en del snygga Fillipinskor och Thailändskor fast har aldrig jämfört.
Snygga kvinnor finns väl överallt det är antagligen omständigheter att man väljer just den man hat valt.
Skulle aldrig stå ut med att byta partner stup i ett, förstår inte poängen. En f är en f liksom a är första bokstaven i alfabetet.
En del gillar platta näsor en del spetsiga tur då att det finns för alla smaker.
Gäller bara att hitta någon som är värt alla ansträngningar och inte minst att ta sig själv i kragen och visa att man är lika mycket värd själv. :p:police::nod:

Har inte sett många mer än på bild men personligen tycker jag att det finns tillräckligt med riktigt fina Thailändskor för att jag ska ha fullt upp, hade dock gärna sett att dom var bättre på Engelska men man kan inte få allt. Thailand har ju fantastiskt god mat och äta ska man ju mellan varven.

Enligt hörsägen och lite egen erfarenhet så är Kambodjanskor finare än både Thai och Fil men där vill man ju inte bo så tur man inte är 60+ med tjejproblem...
Har du den ambitionen att ha massor av kvinnor så ska du stanna kvar i Thailand.
I Filippinerna är det inte lämpligt att ha flera utanför barvärlden och inte sällan hämnas den svikna, svartsjuka kvinnan med ett skott i pannan.

Fortsätt att titta på bilder för hälsans skull.....

Vart tog bilderna vägen från Filippinerna skrivet av en DRYGA 40 åring :);):thumbsup:

Lugn nu, detta måste analyseras först.

Jag hade ingen aning att kokospalmer och vita stränder skulle utlösa en 50 års kris och funderingar var tillgången på snygga tjejer var bättre efter man fyllt 60 år. Även med stöd från källor på FB är ämnet stort och viktigt när krisen slår till.
Trevligt att man väckt ett intresse för landet och även var brudarna är snyggast intresserar några. :):)

65 åringen måste fundera med sin DRYGT 40 åriga kropp innan han vågar gå vidare ;)
Faktiskt är mina värden vid hälsokontrollerna bättre nu än vid 50 och 60 år. Har nog att göra med trivsel och leverne.

Mycket mer bilder finns så det kommer mera.
Färska byggbilder på blivande fritidshus kan ju bli intressant om 3-4 veckor.

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp