Bilder från Filippinerna

När grisar är på tal. Hur är det med antibiotikaanvändningen i phil? Här i thailand verkar man ösa på duktigt... att käka spädgris från en vägkantsförsäljare här är ju inget jag är sådär jätteförtjust i...:rolleyes:

När grisar är på tal. Hur är det med antibiotikaanvändningen i phil? Här i thailand verkar man ösa på duktigt... att käka spädgris från en vägkantsförsäljare här är ju inget jag är sådär jätteförtjust i...:rolleyes:
Jag vet faktiskt inte hur det är på de större grisfarmarna?
Men troligen vanligt.

I byarna använder ingen några preparat.

Tillverkning av Masbatepölsa för festen.
Alla hjälper till...

20200209_105330_copy_732x901.jpg

20200209_103619_copy_732x355.jpg

20200209_103122_copy_732x1505.jpg

20200209_120814_copy_732x355.jpg

20200209_115559_copy_732x1505.jpg

20200209_120949_copy_732x1505.jpg

20200209_120927_copy_732x1505.jpg

Förresten så var det väl en sak till....
I Kurants by finns en lokal. Alla känner till den men ingen vill tala om den. Catwalk.
Jag ställde frågor om den då vi passerade men infon jag fick var otydlig och ofullständig. Ingen tycktes någonsin ha besökt denna lokal trots att de bott hela sitt liv med den som granne. Det hände otäcka saker därinne, folk skall ha blivit mördade.
Då kom plötsligt en öppning vid något så otippat som Kurants inköp av ett par begagnade shorts, ägarinnan av shopen var tillika ägare av "Catwalk" och målade upp detta såsom något mellanting mellan Sodom och Edens lustgård. Givetvis övertalade jag Kurant om att detta måste helt enkelt undersökas närmare!
Sagt och gjort, vi beslutade oss för att besöka etablissemanget på onsdagen.
Stor uppståndelse i byn! Hade vi verkligen tänkt igenom detta? Hur som helst kom det inte på fråga utan minst 2 st bodyguards från släkten.
Kvällen inträder, vi ger oss iväg till fots, mina och Kurants förväntningar är skyhöga, våra bodyguards ser ut som de är påväg till sin egen avrättning. Anslaget vid dörren såg lovande ut!
20200205_205823_copy_1008x756.jpg

Så stiger vi in genom dörren och finner....
1 st l*dyboy, 1 st förmodat pr*stituerad kvinna samt 1 st karaokemaskin.
I ett dylikt läge får man agera som när man håller på och kör i diket med en framhjulsdriven bil. Antingen bromsar man och får stopp på eländet. Eller.... så gasar man för att tvinga upp skiten ur diket! Jag menar. Vad mer behöver man för en helkväll egentligen??
Så vi körde på och helt plötsligt dök det en liten förskrämd kvinna brevid mig som såg ut som att hennes sista stund var kommen. Hon såg verkligen skräckslagen ut! Jag tänkte att arma människa, vad tror du att jag ska göra?
För att lätta upp situationen så beställde jag in en "ladydrink" åt henne. Problemet är då förstås att en "ladydrink" i Kurants by är precis samna drink som alla andra dricker, men normalt delar på ca 5 personer, dvs en 1 l starköl.
Då kläcker kvinnan ur sig något som vår käre Kurant fick svårt att glömma. Hon tittar på flaskan och utbrister lättat "when i have finished this one i do anything!"
Jag tyckte väl att "anything" kanske inte var något jag hade lust att delta i så vi avslutade kvällen relativt tidigt men med en erfarenhet rikare!

Ett gäng till från Nagarao

20191027_114531-963x722.jpg

20191110_144229-963x460.jpg

20191027_131001-963x722.jpg

20191027_130928-963x722.jpg

20191027_130620-963x722.jpg

20191218_155122-963x722.jpg

20191027_120129-963x722.jpg
Förresten så var det väl en sak till....
I Kurants by finns en lokal. Alla känner till den men ingen vill tala om den. Catwalk.
Jag ställde frågor om den då vi passerade men infon jag fick var otydlig och ofullständig. Ingen tycktes någonsin ha besökt denna lokal trots att de bott hela sitt liv med den som granne. Det hände otäcka saker därinne, folk skall ha blivit mördade.
Då kom plötsligt en öppning vid något så otippat som Kurants inköp av ett par begagnade shorts, ägarinnan av shopen var tillika ägare av "Catwalk" och målade upp detta såsom något mellanting mellan Sodom och Edens lustgård. Givetvis övertalade jag Kurant om att detta måste helt enkelt undersökas närmare!
Sagt och gjort, vi beslutade oss för att besöka etablissemanget på onsdagen.
Stor uppståndelse i byn! Hade vi verkligen tänkt igenom detta? Hur som helst kom det inte på fråga utan minst 2 st bodyguards från släkten.
Kvällen inträder, vi ger oss iväg till fots, mina och Kurants förväntningar är skyhöga, våra bodyguards ser ut som de är påväg till sin egen avrättning. Anslaget vid dörren såg lovande ut!
20200205_205823_copy_1008x756.jpg

Så stiger vi in genom dörren och finner....
1 st l*dyboy, 1 st förmodat pr*stituerad kvinna samt 1 st karaokemaskin.
I ett dylikt läge får man agera som när man håller på och kör i diket med en framhjulsdriven bil. Antingen bromsar man och får stopp på eländet. Eller.... så gasar man för att tvinga upp skiten ur diket! Jag menar. Vad mer behöver man för en helkväll egentligen??
Så vi körde på och helt plötsligt dök det en liten förskrämd kvinna brevid mig som såg ut som att hennes sista stund var kommen. Hon såg verkligen skräckslagen ut! Jag tänkte att arma människa, vad tror du att jag ska göra?
För att lätta upp situationen så beställde jag in en "ladydrink" åt henne. Problemet är då förstås att en "ladydrink" i Kurants by är precis samna drink som alla andra dricker, men normalt delar lar på ca 5 personer, dvs en 1 l starköl.
Då kläcker kvinnan ur sig något som vår käre Kurant fick svårt att glömma. Hon tittar på flaskan och utbrister lättat "when i have finished this one i do anything!"
Jag tyckte väl att "anything" kanske inte var något jag hade lust att delta i så vi avslutade kvällen relativt tidigt men med en erfarenhet rikare!

Vad som behövs för en helkväll?, förmodar Du behöver det som Du beskrivit, kanske skulle lagt till, Ni tog en promenad dit, intog en del alkohol, frotterade er med en del lokala kändisar, och Du avböjde en invit från Miss Philipin 1941, och nu tyckte Du att det behövdes en taxi tillbaka till startpunkten/hemmet, hur är det med taxi i Phil. är det vanligt med Toyota som taxi? eller är det något annat bilmärke som gäller?

Vad som behövs för en helkväll?, förmodar Du behöver det som Du beskrivit, kanske skulle lagt till, Ni tog en promenad dit, intog en del alkohol, frotterade er med en del lokala kändisar, och Du avböjde en invit från Miss Philipin 1941, och nu tyckte Du att det behövdes en taxi tillbaka till startpunkten/hemmet, hur är det med taxi i Phil. är det vanligt med Toyota som taxi? eller är det något annat bilmärke som gäller?
Jo käre Ubon, du känner ju till min "Modus operandi" vid det här laget ;) det är ytterst begränsat med bilar på Masbate, de föredrar två, eller trehjuliga fordon! Hur mår kon förresten? Frun avslöjade ju att det var tillökning på gång?

Jo käre Ubon, du känner ju till min "Modus operandi" vid det här laget ;) det är ytterst begränsat med bilar på Masbate, de föredrar två, eller trehjuliga fordon! Hur mår kon förresten? Frun avslöjade ju att det var tillökning på gång?
Det knappt hjulet är upptäckt här.
Det som ännu aldrig hänt är en påkörd människa av en bil.
Vi har i alla ett bra Systembolag.

20200217_122208_copy_1354x812.jpg

Tyckte mig känna igen ryggtavlan på en farang på en bild, kan detta varit?, på väg hemåt efter ett besök på ett överförfriskarställe? och med tanke på att det är ont om fordon så får man naturligtvis lösa problemet, såg ut att vara en liten flicka som leder farangen, kanske en ledsagare? en hjälp tillbaka till hemmet, kanske ledsagaren har ett namn? eller ska vi gissa på att "nicknamnet" är "toy", och när det gäller denna kossa som min fru köpt, så är det riktigt att det ska komma en kalv om kanske 4-6 veckor, och till min stora glädje så var här en familj, som ville köpa kossan, och jag frågade frugan hur mycket dom ville betala, men till min stora sorg blev det, när frugan svarade, så långt kom vi inte, jag sa att jag vill inte sälja, men på något sätt ska dom bort, så lång bort som möjligt....

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp