Förresten så var det väl en sak till....
I Kurants by finns en lokal. Alla känner till den men ingen vill tala om den. Catwalk.
Jag ställde frågor om den då vi passerade men infon jag fick var otydlig och ofullständig. Ingen tycktes någonsin ha besökt denna lokal trots att de bott hela sitt liv med den som granne. Det hände otäcka saker därinne, folk skall ha blivit mördade.
Då kom plötsligt en öppning vid något så otippat som Kurants inköp av ett par begagnade shorts, ägarinnan av shopen var tillika ägare av "Catwalk" och målade upp detta såsom något mellanting mellan Sodom och Edens lustgård. Givetvis övertalade jag Kurant om att detta måste helt enkelt undersökas närmare!
Sagt och gjort, vi beslutade oss för att besöka etablissemanget på onsdagen.
Stor uppståndelse i byn! Hade vi verkligen tänkt igenom detta? Hur som helst kom det inte på fråga utan minst 2 st bodyguards från släkten.
Kvällen inträder, vi ger oss iväg till fots, mina och Kurants förväntningar är skyhöga, våra bodyguards ser ut som de är påväg till sin egen avrättning. Anslaget vid dörren såg lovande ut!
Så stiger vi in genom dörren och finner....
1 st l*dyboy, 1 st förmodat pr*stituerad kvinna samt 1 st karaokemaskin.
I ett dylikt läge får man agera som när man håller på och kör i diket med en framhjulsdriven bil. Antingen bromsar man och får stopp på eländet. Eller.... så gasar man för att tvinga upp skiten ur diket! Jag menar. Vad mer behöver man för en helkväll egentligen??
Så vi körde på och helt plötsligt dök det en liten förskrämd kvinna brevid mig som såg ut som att hennes sista stund var kommen. Hon såg verkligen skräckslagen ut! Jag tänkte att arma människa, vad tror du att jag ska göra?
För att lätta upp situationen så beställde jag in en "ladydrink" åt henne. Problemet är då förstås att en "ladydrink" i Kurants by är precis samna drink som alla andra dricker, men normalt delar lar på ca 5 personer, dvs en 1 l starköl.
Då kläcker kvinnan ur sig något som vår käre Kurant fick svårt att glömma. Hon tittar på flaskan och utbrister lättat "when i have finished this one i do anything!"
Jag tyckte väl att "anything" kanske inte var något jag hade lust att delta i så vi avslutade kvällen relativt tidigt men med en erfarenhet rikare!