Bilder från Filippinerna

 
Ibland blir det bara för mycket.
Vi fick besök av en systerdotter från Manila idag.
Tog inte lång stund då var ett party startat i skuggan av "feta" släktingar.
Dom höll på halva natten.

20191227_153534-992x2040.jpg


20191227_161729-992x558.jpg


20191227_150938-992x482.jpg


20191227_153504-992x482.jpg
 
Tanduay är landets vanligaste rom, kanske världens största märke när man ser att den dricks dagligen av en de flesta manliga filippinare.
Närmast en motsvarighet till Sang Som men med mer beska och smak.
Hej
Tack för förklaringen, är mer för mat än för fylle, så kanske därför jag missat den.
Har däremot dåligt minne av Fundador.
Mvh
 
Dagens moppetur med Clicken var inte någon större upplevelse.
I alla fall fick man se kraften av en orkan på nordöstra delen.
Tråkigt med alla nerblåsta stora mangoträd som är väldigt gamla och inbringar mycket bra inkomster.

20200112_150802-896x1843.jpg


20200112_151324-1843x896.jpg


20200112_151143-1843x896.jpg
Du befinner dig alltså inte i närheten av Tagaytay? Hörde från killarna här att Taal-vulkanen har fått ett utbrott och folk i närområdet har evakuerats. Får hoppas att det inte blir något stort utbrott för Tagaytay är fint och en oas inte särskilt långt från Manilla.
 
Du befinner dig alltså inte i närheten av Tagaytay? Hörde från killarna här att Taal-vulkanen har fått ett utbrott och folk i närområdet har evakuerats. Får hoppas att det inte blir något stort utbrott för Tagaytay är fint och en oas inte särskilt långt från Manilla.
Vi har 370km till Taal som riktigt har börjat spy ut gaser och rök.
Jag känner en svensk som satsat mycket pengar på ön som ligger i en insjö som dessutom har en egen insjö med en liten ö.

Ligger nära Batangas och söder om Manila och inte så långt därifrån.
 
Vi har 370km till Taal som riktigt har börjat spy ut gaser och rök.
Jag känner en svensk som satsat mycket pengar på ön som ligger i en insjö som dessutom har en egen insjö med en liten ö.

Ligger nära Batangas och söder om Manila och inte så långt därifrån.
Precis! För 11 år sedan bodde jag på ett hotell precis vid kanten av Lake Taal med utsikt över Crater Island, alltså i Tagaytay. Då var det lugnt men undrar vad som händer med det hotellet och alla andra nu. Men dom var naturligtvis medvetna om att dom sitter på en tickande bomb när man bygger så nära kratern på en aktiv vulkan. Modigt eller dumdristigt, det är frågan.
 
Wow, snyggt fotat. Var på VEI skalan ligger det utbrottet? ser kraftigt ut.
Inte högt än på VEI tror jag. Men det räcker med en 1:a för att ställa till problem. Tydligen varnade Taal knappt alls innan utbrottet men har ju varit orolig länge, en av de mest aktiva vulkanerna på Filippinerna tillsammans med Mayon och Canlaon. Taal är en av världens minsta vulkaner men tusan så ettrig trots det. Området runt Lake Taal är väldigt vackert, en lunga med friskare luft inte långt från Manilla (fram tills nu vill säga).
 
 

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G
 
Tillbaka
Topp