Blir man lycklig av att ha mycket pengar ?

Hej

Samma här jag skulle kunna gå och köpa en mer ”ståndsmässig” bil men jag kör en Dacia Lodgy, kostade 75 000, den köpte jag helt ny med 5 års garanti, den var föregående årsmodell och säljaren ville bli av med den, ordinarie pris var strax över 100 000 kr, detta var 2013, nu har jag kört den i 10 år, dessutom utan några problem, det enda som är bytt är vanliga saker som däck, bromsbelägg o.s.v. Snacka om billiga mil. Ser precis som du bilen som något nödvändigt för att ta mig mellan A och B, har inget som helst intresse av bilar mer än att dom fungerar och håller.

Mvh isan lover
En bil skall ha touch screen och stor skärm allt annat är oviktigt, 100 olika inställningar så att även efter 5 år hittar du nåt nytt.

Så länge pengarna räcker till mina intressen är jag nöjd.
Jag har sänkt kraven på att äga prylar och satsar på nu på livskvalitet.

En veckas resande varje eller varannan månad håller mig nöjd.

Om man måste resa och längtar bort varannan månad har man nog inte hittat hem.

Om man måste resa och längtar bort varannan månad har man nog inte hittat hem.
Jo du, det är mitt stora intresse.
Hade jag möjlighet skulle jag nog resa runt i världen på heltid.

Det är inte att sitta hemma 365 dagar per år.
Det kallar jag internering.

Hur är det själv?
Du hade ju stora problem när du blev hemma för länge.

Jo du, det är mitt stora intresse.
Hade jag möjlighet skulle jag nog resa runt i världen på heltid.

Det är inte att sitta hemma 365 dagar per år.
Det kallar jag internering.

Hur är det själv?
Du hade ju stora problem när du blev hemma för länge.
Stora problem 555555.
Ja men det var ju pga isolering och restriktioner,
Men klart röra på sig måste man själv minskar ju reslusten när man varit borta ett tag, får mer hemlängtan.
Tänkte ju rest nu men så gött och komma hem och internera sig så skippade det.

Stora problem 555555.
Men klart röra på sig måste man själv minskar ju reslusten när man varit borta ett tag, får mer hemlängtan.
Hej

Reser man och är borta mycket i jobbet under en stor del av sitt liv tror jag att man har lättare för att uppskatta att komma hem och vistas där.

Mvh isan lover

Stora problem 555555.
Just pandemin och restriktionerna gör att hela världen har ett uppdämt behov av att resa för tillfället.

Du var inte ensam om denna isolering.

Nu passar jag på lite extra för om några år kanske jag inte kan.

Jäkla tur dom satte ett T först.
Hur tänkte dom med det namnet.
Honda gjorde också en liten tabbe en gång. Honda Fitta, bilmodellen som 2001 hastigt fick byta namn när den nordiska betydelsen av ordet blev känd. Även i Spanien och Italien fanns det ”snuskiga ord” som låg nära Fitta i uttal.

Reklamslogans gjorde inte det hela sämre:

Redan sommaren innan lanseringen delades pressmaterial ut till japanska journalister med slogans typ ”Honda Fitta är liten på utsidan men stor när du väl kommit in”… eller ”Honda Fitta är ett dagligt nöje”.

Jag har inte sett ett farang/thai par där frun fortsätter att sköta om kreatur, plantera och skörda ris, passa syskonbarn efter dom gift sig.

Det är mannen som ska försörja sin hustru och inte tvärtom.

Finns ingen anledning att skaffa en farang om livet fortsätter som innan.

Inget av det Du skriver stämmer in på Ubon med Fru...fanns tydligen en anledning för min Fru att införskaffa en Farang...

Man kan även skriva. Så länge som mina intressen inte kostar mer än pengarna räcker till……

Jag har många saker som jag gärna skulle kunna tänka mig, men jag inser att jag har begränsad inkomst och begränsat med tid om jag ska ha någon vettig inkomst över huvudtaget.
Just nu är jag nöjd att jag har en gitarr som jag kan spela på. Kostnaden var kanske 1500kr och strängar på det.
Ett Nintendo Switch där jag kan spela Mario Kart med dottern.
Det blir inte så mycket mer, men satan så mycket pengar det går ändå.

Man kan även skriva. Så länge som mina intressen inte kostar mer än pengarna räcker till……

Jag har många saker som jag gärna skulle kunna tänka mig, men jag inser att jag har begränsad inkomst och begränsat med tid om jag ska ha någon vettig inkomst över huvudtaget.
Just nu är jag nöjd att jag har en gitarr som jag kan spela på. Kostnaden var kanske 1500kr och strängar på det.
Ett Nintendo Switch där jag kan spela Mario Kart med dottern.
Det blir inte så mycket mer, men satan så mycket pengar det går ändå.
Hade jag varit i din ålder så skulle mina intressen varit annorlunda.

Det gäller att leva nu och inte när det är försent.

Hade jag varit i din ålder så skulle mina intressen varit annorlunda.

Det gäller att leva nu och inte när det är försent.

Det brukar ofta vara så att när man har tid så har man inte pengar och när man har pengar så har man inte tid.
Oavsett vilket så får man nog slå ut allt på en hel livstid och summera det hela.
Jag vet inte vad mer jag ”borde göra” idag. Jag har en familj att ta hand om, barn i skolan och ett jobb att sköta.
Det känns lite fel att säga upp sig, lämna fru och barn hemma och dra ut på äventyr.

Edit: Du har ju varit i min ålder. Vad gjorde du då för roligt när du ”levde livet”? Har du några konkreta tips?

Jodå, så är det. Men det kan även vara kul att komma iväg åtminstone en kort stund bara för att komma ifrån rutiner i hemmet eller på jobbet.
Hej

Så är det ju, när jag reste som mest tyckte jag att det började kännas efter 2-3 veckor att det skulle vara vara ok att ge sig av en sväng igen, men det blev ibland också så att man inte ens hann åka hem utan drog på nästa jobb direkt ifrån ett land till nästa, var man ungkarl var det ju helt ok men med familj blir det ju lite annorlunda.

Mvh isan lover

Hej

Så är det ju, när jag reste som mest tyckte jag att det började kännas efter 2-3 veckor att det skulle vara vara ok att ge sig av en sväng igen, men det blev ibland också så att man inte ens hann åka hem utan drog på nästa jobb direkt ifrån ett land till nästa, var man ungkarl var det ju helt ok men med familj blir det ju lite annorlunda.

Mvh isan lover

Har man något att göra på dagarna så är det ju ok att vara hemma. 1 vecka eller två går väl bra om man inte har något speciellt för sig. Tredje veckan börjar man dock känna sig rastlös.

Liknande trådar

L
Svar
3
Visningar
2 K
L
S
Svar
5
Visningar
2 K