Visum

Jag fattar inte varför folk vill resa till ett skit land som usa, jag har varit 4 ggr där 3 ggr jobb och 1 gång privat (var tvungen min kusin dog i LA). De som vill gärna bo i usa är latinamerikaner som är arbetslösa utan utbildning. Otroliga nivå skillnader mellan folk, allt är pengar, överdriven i allting mm.
Jag älskar att turista i USA, klart bästa landet :cool:

Jag fattar inte varför folk vill resa till ett skit land som usa, jag har varit 4 ggr där 3 ggr jobb och 1 gång privat (var tvungen min kusin dog i LA). De som vill gärna bo i usa är latinamerikaner som är arbetslösa utan utbildning. Otroliga nivå skillnader mellan folk, allt är pengar, överdriven i allting mm.
Jag skulle kunna tänka mig åka runt där och turista i ett halvår, dit har jag reslust men komplicerat med familjen och visum för dom nu.
Har bara vart iland på dagsturer när vi legat till kaj i New Jersey (åkte in till New York) och Houston men kände att det landet vill jag se mer av.

Jag skulle kunna tänka mig åka runt där och turista i ett halvår, dit har jag reslust men komplicerat med familjen och visum för dom nu.
Har bara vart iland på dagsturer när vi legat till kaj i New Jersey (åkte in till New York) och Houston men kände att det landet vill jag se mer av.
Dessutom så är det som att komma till ett nytt land bara man byter stat. Riktigt trevliga resor jag har haft i USA. Varit där fyra gånger och rest runt. Helt grymt.

Vid mina resor till USA, speciellt dom tre sista, har vi endast bokat flyg och hyrbil och en gång hotell för första natten. En grov plan i huvudet annars bara rest runt och gjort spontana saker. Nashville med omnejd har jag spenderat mest tid i och tilltalar mig verkligen. Trevliga och hjälpsamma människor som bjuder på sig själva. Detta gällde i alla fall 2017 när jag senast var där.

Resor:
1997 - Fraktade över vår race OPEL till Florida för att delta Outlaw Street Finals i Bradenton. Efter tävlingen rest vi runt i Florida och njöt.
2002 - En ren turistresa till Florida för att insupa kulturen och självklart ett besök till Gainesville Raceway för dragracing på högsta nivå men inte som deltagare denna gång.
2005 - Första resan till Nashville men vi reste runt i flera stater under 5 veckor. Detta år som stormen Katrina slog till och satte lite käppar i hjulen för oss. Blev ett besök på Nascar på Bristol Motor Speedway.
2017 - Andra resan till Nashville. Denna gången stannade vi i staten Tennessee och reste runt i 3 veckor. En av höjdpunkterna var när vi för en dag hyrde HDs och besökte Jack Daniels visitor center nära Lynchburg.

IMG_1050.webp

IMG_1056.webp

IMG_1069.webp

528493063.291024.webp

IMG_1044.webp

IMG_1012.webp

IMG_0996.webp

IMG_0949.webp

IMG_0841.webp

IMG_6425.webp

Gumman och jag hade en liten pratstund om ekonomi igår , Det vi funderade på var att sätta den stipulerade summan för min årliga extension på ett geensamt konto i Bangkok bank. Jag kollade runt lite och tydligen skall det fungera för exempelvis en årsvis förlängning baserad på äktenskap med Thai. Varför ? Jo, den dag jag avlider skall det inte vara några problem för gumman att använda dessa slantar, frågan är om hon kan plocka ut dessa om hon har dem på ett gemensamt konto med sin avlidne man ??

Gumman och jag hade en liten pratstund om ekonomi igår , Det vi funderade på var att sätta den stipulerade summan för min årliga extension på ett geensamt konto i Bangkok bank. Jag kollade runt lite och tydligen skall det fungera för exempelvis en årsvis förlängning baserad på äktenskap med Thai. Varför ? Jo, den dag jag avlider skall det inte vara några problem för gumman att använda dessa slantar, frågan är om hon kan plocka ut dessa om hon har dem på ett gemensamt konto med sin avlidne man ??

Det är väl vettigt att ha ett gemensamt konto om du skulle bli svårt sjuk eller skadad också om det inte finns någon försäkring som täcker.

Jo, men frågan är om Immigration accepterar dettsam en garanti för extension , och om frugan obehindrat kan nyttja detta om jag avlider

Att hon kan ta ut om du gått bort borde inte ha någon betydelse om de är dina garanti pengar det rör sej om då är det värre om hon kan plocka ut dem under tiden som de måste vara på banken.

Thailand’s Ministry of Digital Economy and Society has warned the public about a false claim circulating online that new rules limit visa-free entry for foreign nationals to twice a year.

Wetang Puangsup, spokesman for the ministry, said the warning followed monitoring and reports handled by the Anti-Fake News Centre of Thailand, in line with government policy to prevent and address security and social threats. The ministry has prioritised raising public awareness of technology-related crime, fake news and disinformation.

The most prominent fake story claimed that a new regulation allows foreigners to enter Thailand visa-free only twice a year. The ministry said it had coordinated with the Immigration Bureau, which confirmed the claim was false. No announcement has been made to amend the law to impose such a limit, nor has any clear legal framework been set.

The Immigration Bureau continues to apply existing measures, including stricter screening of foreigners who frequently enter and leave the country in a pattern resembling so-called “visa runs”.

1768728032853.webp

Jo, men frågan är om Immigration accepterar dettsam en garanti för extension , och om frugan obehindrat kan nyttja detta om jag avlider
Delat konto accepteras INTE för Extension som Pensionär, troligt att samma regel gäller vid Marriage.
Pengarna på kontot måste även vara tillgängligt! Bundet sparande går inte heller.

Delat konto accepteras INTE för Extension som Pensionär, troligt att samma regel gäller vid Marriage.
Pengarna på kontot måste även vara tillgängligt! Bundet sparande går inte heller.
För pensionär vet jag , Och att slantarna inte får vara låsta för ex bättre ränteavkastning accepteras inte, däremot har jag funnit att för gifta par kan ett gemensamt konto på vissa office accepteras

Att hon kan ta ut om du gått bort borde inte ha någon betydelse om de är dina garanti pengar det rör sej om då är det värre om hon kan plocka ut dem under tiden som de måste vara på banken.
Inte en intressant frågeställning i mitt fall , hon har inga behov av slantar då hon har så det räcker, och visst fasen har det betydelse om huruvida de kan plockas ut om och när jag faller ifrån.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp