Visum till Thailand

Han behöver visa upp 400k istället för 800k menar du alltså, hajar inte vilken besparing det skulle ge.
Hur ev. underhåll av fru påverkas av detta kan man ju undra?

/ SatanG
Fråga 1: 400k är mindre än 800k.
Fråga 2| Alla är inte gifta med hiso kvinnor som jobbar och tjänar multum per månad. :)

Senast ändrad:
Du menar att han kan slösa 400k mer efter som han inte behöver spara 800k.
Mest hade man sparat ifall det var 1,6mille som var kravet.
Har du smakat eller? Att sätta in 400k på banken borde ju vara mindre än att sätta in 800k på banken? Vad du menar med att 'spara' vet jag inte Tydligem verkar det som om du behöver behålla din anstallning....

Om du inte har några pengar på banken då och en måste sätta in 800k och en bara 400k Har någon sparat då??

Om jag inte har några pengar så kan jag varken sätta in 400k eller 800k.
Skulle jag ha 400k i madrassen så hade jag sparat 400k.
Har jag däremot 800k i madrassen så har jag sparat 800k.

Oavsett vilket så har jag sparat mer med 800k.

Har du däremot inte sparat så mycket som 800k så är det bäst att man åtminstone sparat 400k

Om jag inte har några pengar så kan jag varken sätta in 400k eller 800k.
Skulle jag ha 400k i madrassen så hade jag sparat 400k.
Har jag däremot 800k i madrassen så har jag sparat 800k.

Oavsett vilket så har jag sparat mer med 800k.

Har du däremot inte sparat så mycket som 800k så är det bäst att man åtminstone sparat 400k
Har du svårt att förstå det du läser Sa ingen om att jag inte har några pengar utan att jag inte har några pengar på banken

äDu menar att han kan slösa 400k mer efter som han inte behöver spara 800k.
Mest hade man sparat ifall det var 1,6mille som var kravet.
Är du dum i huvudet eller vill göra dig lustig? Det finns ett antal personer som av någon anledning (kanske inte tjänar lika mycket som dig (tack vare att du jobbar i Norge) Nackdelen för dig, är att du fortfarande är en youngster och det kommer att ta 20 -30 år innan du kommer ikapp med övriga.
Håll dig till ditt musikinstrument och hoppas på det bästa.. Good luck

Är du dum i huvudet eller vill göra dig lustig? Det finns ett antal personer som av någon anledning (kanske inte tjänar lika mycket som dig (tack vare att du jobbar i Norge) Nackdelen för dig, är att du fortfarande är en youngster och det kommer att ta 20 -30 år innan du kommer ikapp med övriga.
Håll dig till ditt musikinstrument och hoppas på det bästa.. Good luck

Du kan fortfarande inte spara mer genom att ha mindre på banken.
Det gäller oavsett om jag jobbar i Norge eller inte eller om jag har 1 gitarr eller 10.

Så du sparar inte på banken då

Jodå, men jag är ingen direkt sparfantast.
Dock så har jag lärt mig att det inte är så mycket till besparing att ha 400k istället för 800k på banken.
Jag har väldigt lite pengar. Ja, till och med mindre än 400k Thb. Vilket betyder att jag har sparat mest enligt någon nobelpristagare i alternativ ekonomi.

Jodå, men jag är ingen direkt sparfantast.
Dock så har jag lärt mig att det inte är så mycket till besparing att ha 400k istället för 800k på banken.
Jag har väldigt lite pengar. Ja, till och med mindre än 400k Thb. Vilket betyder att jag har sparat mest enligt någon nobelpristagare i alternativ ekonomi.
Jo du spar 400k och det var det som det gällde eller hur

Nu kanske det är en språkförbistring, du är ju en norsk, men det är naturligtvis inget, eller ett helt galet, svar på frågan.

Ansökan som lämnas in för att "få 30 extra dagar" kallas på engelska;

APPLICATION FOR EXTENSION OF TEMPORARY STAY IN THE KINGDOM

Och banketten heter TM7.
Det var ju någon som startade en tråd om de olika Visa som finns, jag tänkte att nu har jag chansen att lära mig och läste så mycket jag kunde. Men som vanligt så spårade det ut till att det finns minst femtielva olika typer av Visas. Någon lade in en länk till Thai ambassadens info sida, läste där också, blev förvirrad där också. Det fanns ju undantag på flera regler, så uppfyllde man inte det, så kunde man göra så istället o_O. Men något jag kommer ihåg var att för att få köpa/äga bil så var man tvungen till att ha haft minst 5år av sammanhängande Visa (av någon typ som jag inte kommer ihåg namnet på). Och vid bilköpet så skulle man ha ett 5års visum, men hade man inte det så kunde man göra på annat vis också :laugh: . Så jag har mentalt totalt gett upp om att fatta något om Visas, så när det blir dax för mig att söka Visa så jag kan stanna mer än 60+30dagar så får jag ta hjälp av Thaikonsult :laugh2: . Det finns andra saker som jag är bra på istället.
Se min link fra FB. Der står all informasjon du trenger.

Liknande trådar

V
Svar
2
Visningar
2 K
Leif Svensson
L
A
Svar
236
Visningar