Visum till Thailand

Nu kanske det är en språkförbistring, du är ju en norsk, men det är naturligtvis inget, eller ett helt galet, svar på frågan.

Ansökan som lämnas in för att "få 30 extra dagar" kallas på engelska;

APPLICATION FOR EXTENSION OF TEMPORARY STAY IN THE KINGDOM

Och banketten heter TM7.
Nu kanske det är en språkförbistring, du är ju en norsk, men det är naturligtvis inget, eller ett helt galet, svar på frågan.

Ansökan som lämnas in för att "få 30 extra dagar" kallas på engelska;

APPLICATION FOR EXTENSION OF TEMPORARY STAY IN THE KINGDOM

Och banketten heter TM7.

Screenshot_20220327-140730.jpg
Beklager nå mye, men da er det vel en Oppeholdstillatelse man har.

Jag skaffade 5 årigt körkort nyss, på 30 dagars visa exemption. Något som inte skall gå. Men jag har plastbitar i plånboken som motbevisar det.

Så som vanligt. Regler i Thailand är bara rekommendationer.
Så du mener at hva DLT i Thailand sier på sine internett-sider er en ren desinformasjon?

HAVE TO PREPARE THE DOCUMENTS AS FOLLOW

1. 1
    ORIGINAL TWO-YEAR THAI DRIVING LICENCE
  2. 2
    PASSPORT WITH NON-IMMIGRANT VISA (ORIGINAL AND PHOTO COPY)
  3. 3
    ORIGINAL PRESENT RESIDENT ADDRESS IN THAILAND CERTIFY FROM EMBASSY / IMMIGRATION BUREAU (VALID FOR 1 YEAR) OR WORK PERMIT (WITH PRESENT RESIDENT ADDRESS IDENTIFIED) AND ORIGINAL PHOTO COPY OR WORK PERMIT WITH ORIGINAL AND PHOTO COPY
  4. 4
    ORIGINAL MEDICAL CERTIFICATE (5 DISEASES FORM) FROM CLINIC OR HOSPITAL (VALID FOR 1 MONTH)

Så du mener at hva DLT i Thailand sier på sine internett-sider er en ren desinformasjon?

HAVE TO PREPARE THE DOCUMENTS AS FOLLOW

1. 1
    ORIGINAL TWO-YEAR THAI DRIVING LICENCE
  2. 2
    PASSPORT WITH NON-IMMIGRANT VISA (ORIGINAL AND PHOTO COPY)
  3. 3
    ORIGINAL PRESENT RESIDENT ADDRESS IN THAILAND CERTIFY FROM EMBASSY / IMMIGRATION BUREAU (VALID FOR 1 YEAR) OR WORK PERMIT (WITH PRESENT RESIDENT ADDRESS IDENTIFIED) AND ORIGINAL PHOTO COPY OR WORK PERMIT WITH ORIGINAL AND PHOTO COPY
  4. 4
    ORIGINAL MEDICAL CERTIFICATE (5 DISEASES FORM) FROM CLINIC OR HOSPITAL (VALID FOR 1 MONTH)

Precis det jag menar, då det uppenbarligen INTE stämmer.

Welcome to Thailand...

Visa exempt (gratis) sedan byta detta till ett non-o visa (3 månader). innan det går ut kan han ansöka om en förlängning av uppehållstillståndet med 1 år, vilket han kan göra varje år, om de ekonomiska kraven uppfylls
Precis det jag menar, då det uppenbarligen INTE stämmer.

Welcome to Thailand...
Mener du seriøst at det ikke finnes lover og regler i Thailand? Dersom du gjør det så vil du før eller senere oppdage at det faktisk finnes. Og da treffer du “veggen” meget hardt og dem sender deg ut av landet rimelig fort.

Säger som Stenmark Inte lönt att förklara för någon som inte begriper något Så jag avstår att förklara för dig för har inte så lång tid på mig

Jag har inte begripit mig på den alternativa ekonomiska matematiken där man sparar mer genom att ha mindre pengar.

Den som kommer fram med ett matematiskt bevis på det får nog ett Nobelpris

Pro tip, gift dig och ändra OA till O, du sparar dessutom 400K på manövern. Du slipper dessutom försäkringen.
Kan man byta i Thailand från OA till O? Jag trodde att man måste åka hem till Sverige och ansöka om O-visum där. När du sedan skall tillbaka till Thailand så åker du ändå på Försäkringskrav i enlighet med Thai Pass.

Du kallar det "pro tip"... Jag skulle vilja kalla det noob tip. För gifta sig innebär man får sig en fru... å den kostar bra mycket mer än 400k att ha.

Så nej, låt bli det "pro tipet"
Kanske Mr @Samet mår bättre med en "fru Thai" med...:rolleyes:. Bara fördelar som jag upplever, han slipper flyga runt oroligt på en matta, 555

Kanske Mr @Samet mår bättre med en "fru Thai" med...:rolleyes:. Bara fördelar som jag upplever, han slipper flyga runt oroligt på en matta, 555

Nej, HerrSamet är nöjd med SamboSamet sedan många år nu. Hon behöver inte uppgraderas till FruSamet, hon vet hur kreditkortet skall dras ändå.

När jag checkar ut, så ärver hon min tjänstepension, den klarar hon sig bra på, MiniSamet ärver resten.

1650737625387.png
Inte visum men de som har fått utgångenThailändsktpass i södra delar av Sverige kan ha nytta av detta. Kärringa skall nog försöka. lite suddig men de seriösa kan nog få bättre upplösning på bilden i nätet.
Troligen finns detta i ett annat ämne men kaske inte så.

Senast ändrad:

Liknande trådar

V
Svar
2
Visningar
2 K
Leif Svensson
L
A
Svar
236