Vilket visum

Var hos lokala amphur kontoret här i nakhon phanom, tog med mig det av thaiambassaden i sverige stämplade familjebeviset, och personbeviset och frågade om det räckte med att jag tog dessa för översättning till thai och sedan legaliserade av UD i thailand. De sa att jag måste ha ett intyg från svenska ambassaden med. Enligt thai ambassadens i sveriges hemsida ska det ju räcka med dessa och man ska slippa åka till svenska ambassaden för ett intyg, men tydligen inte på vårat kontor. Det pratade om någon rundt sealing märke som man måste få från svenska ambassaden.
Det här är stämplarna jag har från ambassaden till mitt non-o visum.
20241230_090544.jpg
20241230_090408.jpg

Det här är stämplarna jag har från ambassaden till mitt non-o visum.
20241230_090544.jpg
20241230_090408.jpg
Stämmer bra , har samma som den sista i all fall. har för mig att den fick vi på Foreign Affairs, men kan vara fel då det är länge sedan och minnet sviktar alla har ju inte samma minne angående trivialiteter som vissa här

OK, ja det är 1 års exstension som var tanken. Antar att det är den där sealingen dem efterfrågar. Blir bara lite rörigt när Thaiambassaden i Sverige säger på ett sätt, sedan funkar det inte när man väl är på plats. Hade inte behövt lägga ner tid och pengar på att fixa med alla papper hemma i Sverige innan vi åkte.

OK, ja det är 1 års exstension som var tanken. Antar att det är den där sealingen dem efterfrågar. Blir bara lite rörigt när Thaiambassaden i Sverige säger på ett sätt, sedan funkar det inte när man väl är på plats. Hade inte behövt lägga ner tid och pengar på att fixa med alla papper hemma i Sverige innan vi åkte.
Helt rätt, det mesta kan du fixa här, likaså ett Non O trots att de i Sverige säger att det måste köpas utanför Thailand så är det helt fel, Går utmärkt att komma på ex, extension samt sedan besöka immigrationen för ett Non O

Idag ringde de från migrationen för att göra ett stickprov som de sa, tur att vi var hemma för igår var vi det inte.
Anledningen till besöket var att de kollar numera efter man fått extension godkänt i mitt fall 1 års baserat på gift med Thai.
Glada och trevliga grabbar som kollade passet med stämplar samt extension och fotografering framför huset tillsammans med frugan och en tjänsteman.
Men bilen de kom i var lite skrämmande se länken till typen med texten Nakhon Ratchasima migration :

Dock var den tom de kom med, men tanken att få behöva sitta i en sådan!!

Idag ringde de från migrationen för att göra ett stickprov som de sa, tur att vi var hemma för igår var vi det inte.
Anledningen till besöket var att de kollar numera efter man fått extension godkänt i mitt fall 1 års baserat på gift med Thai.
Glada och trevliga grabbar som kollade passet med stämplar samt extension och fotografering framför huset tillsammans med frugan och en tjänsteman.
Men bilen de kom i var lite skrämmande se länken till typen med texten Nakhon Ratchasima migration :

Dock var den tom de kom med, men tanken att få behöva sitta i en sådan!!
Hej , Även jag tillhör Korat , jag fick även jag första året besök, men det var innan de gav mig min extension, kanske inte så märkligt att de kollar mer noga nu, problemen som funnits i turistorterna har nu kommit även till Isaan, vet två Indier som är här på visum baserat på giftemål, ingen av dessa två lever med sin fru, en driver en livsmedelsbutik några km härifrån, men inga livsmedel säljer han, utan fullt av ungdomar hela eftermiddagarna och kvällarna, Stängd butik med ibland ett tiotal moppar utanför . Undra vad han sysslar med ?
Ja, var och en kan ju fundera på detta

Hej , Även jag tillhör Korat , jag fick även jag första året besök, men det var innan de gav mig min extension, kanske inte så märkligt att de kollar mer noga nu, problemen som funnits i turistorterna har nu kommit även till Isaan, vet två Indier som är här på visum baserat på giftemål, ingen av dessa två lever med sin fru, en driver en livsmedelsbutik några km härifrån, men inga livsmedel säljer han, utan fullt av ungdomar hela eftermiddagarna och kvällarna, Stängd butik med ibland ett tiotal moppar utanför . Undra vad han sysslar med ?
Ja, var och en kan ju fundera på detta
De var här i mitten av dec 2024 efter jag lämnat in ansökan om extension 1 år.
13 februari fick jag det godkänt och hämtade det och fick då stämpeln i passet men ingen info om att de eventuellt kunde komma igen.
Däremot sa de att de skall komma på hembesök varje år, inte bara för att det var första gången utan varje år vilket var nytt. Det sa de även på mig-kontoret.
Men helt klart har de skruvat upp nivån ordentligt.

Lite ironi med frugan stående bredvid mig iklädd en duchmössa på huvudet eftersom hon höll på med färgning när de kom! :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp