När det gäller den blå boken så va alla chocktillstånd och den ena systern hade samma dag som pappa dog befann sig på bussen från Bangkok och hämtat sitt 2års visum när hon fick meddelandet. Sen var hon redan på väg i sitt huvud antagligen.
Det var först nu när vi började gräva och kolla som det uppdagades och måste hålla med om att det är konstigt. Begravningen var dessutom väldigt stor med c:a 400-500 besökande och hela delegationen från kommunen var närvarande.
Angående mig-kontoret så har vi tidigare bara haft bra bemötande och till o med lite skämtsamma fraser och ord tidigare.
Nu när jag kom så var det samma kvinna som dagen innan och då fick jag visa mitt pass och e-visat. Nu avbröt hon mig i samtalet och mina frågor undrande med lite skadeglädje i ansikten om hon fick se mitt e-visa papper!
Självklart sa jag och skulle ta fram det, i samma stund sitter hon där med mitt e-visa i handen och triumferande säger att jag glömde det där!
Jag sa tillbaka att det var en kopia och originalet fanns på min USB sticka. Där fick jag en känsla av att hon medvetet dagen innan inte gav mig det tillbaka. Jag såg när jag fick tillbaka passet att det var ett papper instucket mellan sidorna och tog för givet att hon gett mig det. Men det var antagligen pappret för 24 timmar rapporteringen.
Bifogar bild på info som MIG vill ha för NonO marrige, det med bockarna är vad de vill ha.