Visum

Misstag, kan ske efter tusen intyg om året , var svaret.

Oklar vet ja ej om det är, söker 1års visa baserat på inkomst samt gifte mål samma som jag haft de senaste 17 åren.
Visa "Non O , Wife " kan du få baserat på Giftemål, detta gäller sedan i tre månader, straxt innan tre månader gått ansöker du om ett års förlängning baserat på giftemål, jag kan visa dig vad som gäller , men efterssom du haft det 17 år tidigare så borde du kunna skilja på Visum vs förlängning, Inkomsten skall vara minimum 400 k . Har jag missat nåt eller är det oklart, vilka domument saknades eller var oklara ? Bevis på giftemål får du på kommunkontoret i den kommun ni gifte Er , Eller är det inte reggat i Thaiand. Imkomstbrev från Ambassaden är normalt inga problem. Detta borde du efter 17 år kunna bättre än de flesta här ;)

Visa "Non O , Wife " kan du få baserat på Giftemål, detta gäller sedan i tre månader, straxt innan tre månader gått ansöker du om ett års förlängning baserat på giftemål, jag kan visa dig vad som gäller , men efterssom du haft det 17 år tidigare så borde du kunna skilja på Visum vs förlängning, Inkomsten skall vara minimum 400 k . Har jag missat nåt eller är det oklart, vilka domument saknades eller var oklara ? Bevis på giftemål får du på kommunkontoret i den kommun ni gifte Er , Eller är det inte reggat i Thaiand. Imkomstbrev från Ambassaden är normalt inga problem. Detta borde du efter 17 år kunna bättre än de flesta här ;)
Jo jag kan alla dessa turer alla dessa paper har vi gjort under 17 så vad du nu säger är att jag först får Visa NON o Wife. Det är detta jag vill hoppa över, utan ett års förlängning direkt.
Men får se vad IMG säger. Fick väl vissa antydningar att jag skulle få förlängning direkt. Men det är femtio dagar kvar innan jag skall till IMG så mycket kan ju ändras på vad de sagt.
Så får väl vänta o se.
Det var inkomst intyget som var oklart inga stämplar.

Jo jag kan alla dessa turer alla dessa paper har vi gjort under 17 så vad du nu säger är att jag först får Visa NON o Wife. Det är detta jag vill hoppa över, utan ett års förlängning direkt.
Men får se vad IMG säger. Fick väl vissa antydningar att jag skulle få förlängning direkt. Men det är femtio dagar kvar innan jag skall till IMG så mycket kan ju ändras på vad de sagt.
Så får väl vänta o se.
Hmm Hoppa över, har du ett giltigt i botten ? Du kan inte Hoppa över detta hur mycket du än vill , Det är grundsplåten, och den kommer du inte undan om du inte har ett giltigt . Du kan inte utan ett Non O i botten få en förlängning, inkomstintyg utan stämpalr , vad jag vet så är det nu nya regeler, kommer själv att erfara detta i Juli , Deta skall tydligen vidimeras att det är behörigt officer /tjänsteman på svenska ambassaden som skrivit ut detta , har inte koll på om det var Foreign affairs eller vilka det var . Du har MAO ett giltigt Non o , Har du 50 dagar kvar på din gamla förlängnin g ? Då förstår jag att du kan få förlängning utan ett nytt Non O

Så får väl vänta o se.

Hmm Hoppa över, har du ett giltigt i botten ? Du kan inte Hoppa över detta hur mycket du än vill , Det är grundsplåten, och den kommer du inte undan om du inte har ett giltigt . Du kan inte utan ett Non O i botten få en förlängning, inkomstintyg utan stämpalr , vad jag vet så är det nu nya regeler, kommer själv att erfara detta i Juli , Deta skall tydligen vidimeras att det är behörigt officer /tjänsteman på svenska ambassaden som skrivit ut detta , har inte koll på om det var Foreign affairs eller vilka det var . Du har MAO ett giltigt Non o , Har du 50 dagar kvar på din gamla förlängnin g ? Då förstår jag att du kan få förlängning utan ett nytt Non O
Nej fick 60 dagar på grund av strulet med inkomst intyget

Ok .Inget giltigt Non o .bara att glömma en förlängning utan detta .
Möjligen kan det vara så att han fick en 60 dagars förlängning baserat på Non O eftersom han inte hade korrekt inkomstintyg för ett år. Är det så så går det för förmodligen att göra en ny förlängning på ett år om han nu har rätt papper.

Orkar inte starta ny tråd men vad jag förstår stoppas thailändare från visum ansökan till USA från 21 Januari.
Tråden hette bara visum så la här.

Orsaken Welfare-Dependent Migrants, Thailand 36,7 %
Screenshot_20260114_212538_Chrome.webp

Jag har haft 5 årigt USA visum för jag vart på båt som gick på USA och gör mig ju inte till migrant.
90 dagar om jag inte minns fel på raken i USA efter det måste båten vart i annat land 24 timmar för att man skulle få gå iland igen.
Minns det för vi var i USA mer än det och maskineleven skulle mönstra av men var 2 dagar över tiden så då hade rederiet vart tvungna att betala vakter som flög med han från där vi var till connecting flight i NY och även betala mat, lön och uppehälle för vakterna.
Han satt och lipade ombord, var inget rederiet betala för en maskinelev.

Eller rättare sagt alla på sjökaptensutbildningen fick det, hela klassen åkte buss till Stockholm och sökte på ambassaden, då det var krav för att få arbeta på båt som gick i USA (om man hamnade på en sån under kadett tiden)men gällde 5 år och var visum inte migrant.

Eller rättare sagt alla på sjökaptensutbildningen fick det, hela klassen åkte buss till Stockholm och sökte på ambassaden, då det var krav för att få arbeta på båt som gick i USA (om man hamnade på en sån under kadett tiden)men gällde 5 år och var visum inte migrant.
Men med ditt visum kunde du bosätta dig i USA.

Pratade med syrran och när deras äldste son fyller 18 år blir det som här.
Därför försöker dom få han att gå på universitet i Sverige när han når den åldern.
Men där är det Volvo, dom betalar bara för barn upp till 18, efter det alla skolkostnader och försäkringar själv, då blir det dyrt.
Om han får stanna på visum eller UT vet jag inte.

Verkar vara ett tillfälligt stop för beviljanden av visum medans man ser över reglerna och hanteringen av visum. Troligen kommer det ju dock bli betydligt svårare att få visum till USA efter pausen.

Thai people now find themselves unexpectedly caught in a sweeping shift in U.S. immigration policy, as Washington moves to freeze visa processing for citizens of 75 countries, including Thailand. The pause, which takes effect from January 21, halts the processing of multiple visa categories while U.S. authorities reassess screening standards tied to the long-standing “public charge” rule.

The freeze follows a State Department directive instructing consular officers to temporarily refuse visas during the review period, with only limited exceptions expected once stricter financial and eligibility checks are applied. The move has raised concern among travellers, students and families, as well as governments of affected nations, who warn of disruption to mobility, education and cross-border ties.

More broadly, the decision signals a renewed tightening of U.S. immigration controls, continuing a trend of tougher visa enforcement in recent months. While officials argue the measures protect national interests and public resources, critics say the broad scope of the freeze risks diplomatic strain and long-term economic consequences well beyond U.S. borders.

1768434593886.webp

Fox News reported on Wednesday (January 14) that the US State Department has ordered the suspension of all visa processing for 75 countries to enhance the screening of applicants deemed likely to become a public charge.
.
A memo from the State Department, first reported by Fox News, instructed consular officers to refuse visa applications under existing laws while the department reviews and updates its screening procedures for new applicants.

Jag fattar inte varför folk vill resa till ett skit land som usa, jag har varit 4 ggr där 3 ggr jobb och 1 gång privat (var tvungen min kusin dog i LA). De som vill gärna bo i usa är latinamerikaner som är arbetslösa utan utbildning. Otroliga nivå skillnader mellan folk, allt är pengar, överdriven i allting mm.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp