Rätt och fel Gillar ni barnskrik på flyg.

Gillar ni barnskrik på flyg.

• Ja

Röster: 3 5.1%
  • Nej

Röster: 44 74.6%
  • Bryr mig inte.

Röster: 12 20.3%

• Totala väljare
    59

Ja men svenska mammor har oftast bättre kontroll även på sina 6-10 åriga ungar.

Muslimer i allmänhet har noll koll på sina barn. Låter dom skrika och gapa överallt utan en tillstymmelse till att säga ifrån.

BTT

Tråden handlar om "barnskrik på flyg" men du pratar om barn på bussar i avfolkningsorter. Jag har ingen erfarenhet av det du pratar om så mycket möjligt att du har rätt, när det kommer till flyg ser jag dock inte att det skulle vara någon skillnad; kanske att indier samt asiater i övre medelklassen har lite sämre pli.

Jag bor ju numera i Sverige, även om jag nu är tillbaka i Kina, och åkte en del tunnelbana till kontoret innan jag hämtade ut bilen. I mitt fall innebär det Hjulsta, dvs stationen efter Rinkeby och Tensta. Efter Sundbyberg är jag oftast den ende etniske svensken (en mindre etnisk minoritet än jag varit under 26 år i Thailand och Kina) men varit överraskad över hur bra det fungerat. Nu reser jag ut på morgonen och hem på eftermiddagen så förmodligen inte peaktime för gangsters dock.

Saknar du tiden då man fick röka överallt?

Inte länge sedan man fick röka på jobbet till och med

Jag kommer ihåg härliga rökiga lunchrum och överfulla askkoppar på kontorsskrivborden.

Länge sen jag var i Kina nu men sist i Japan så satt de och bolmade över maten på restaurangerna.
Jag kommer ihåg att rökrummen var i regel alltid fullt av folk som inte rökte.
Men dom ville gärna ta sittplatserna

Efter pandemin reste med Finnair till Thailand, Finnar flög direkt från Arlanda för en kort period, redan från Stockholm skrek en unge ända till Bangkok. Det var tur att flygplanet var nästan tomt, jag hade köpt bästa platsen längst fram på flyget men var tvungen att gå och lägga mig i sista raden för att slippa höra skriket.
Det värsta var att hans föräldrar var så djävla passiva och gjorde inget.
Att lugga håret kan vara ett bra alternativ eller ge dem 1/4 del av en sömntablett 5555
Du har inga barn förstår jag därför dit korkade inlägg

Tråden handlar om "barnskrik på flyg" men du pratar om barn på bussar i avfolkningsorter. Jag har ingen erfarenhet av det du pratar om så mycket möjligt att du har rätt, när det kommer till flyg ser jag dock inte att det skulle vara någon skillnad; kanske att indier samt asiater i övre medelklassen har lite sämre pli.

Jag bor ju numera i Sverige, även om jag nu är tillbaka i Kina, och åkte en del tunnelbana till kontoret innan jag hämtade ut bilen. I mitt fall innebär det Hjulsta, dvs stationen efter Rinkeby och Tensta. Efter Sundbyberg är jag oftast den ende etniske svensken (en mindre etnisk minoritet än jag varit under 26 år i Thailand och Kina) men varit överraskad över hur bra det fungerat. Nu reser jag ut på morgonen och hem på eftermiddagen så förmodligen inte peaktime för gangsters dock.

Nej jag skriver inte enbart om bussar i avfolkningsorter utan även i städer som Malmö, Helsingborg, Linköping, Norrköping.

Och jag kan intyga att mödrar med barnvagnar och skrikande barn övervägande kommer från arabländerna och i många fall Somalia.

Skulle du fråga någon annan med busserfarenhet skulle du nog få samma svar.

Även på tunnelbanan i Stockholm måste du ha upplevt arabiska kvinnor med barnvagnar och skrikande barn?

BTT

Noice Cancelling Earphones är underbart att ha på sig på långflygningar. Dämpar ut mycket ljud från inte minst motorerna

Fattar inte grejen alls, gråtande barn är väl normalt, värre med gråtande/högljudda fyllon.
Som TV är inne på, köp bra hörlurar så är problemet löst med alla irriterande grupper inklusive försäljare på flygplatser.

/ SatanG

Har tre barn som nu är vuxna när dom var smä griinade de iblabd som alla barn gör. Helt klart försökte man tysta ned men
men barn är barn
Hej

Du har helt rätt, barn är barn och dom som lider mest när dom skriker är nog föräldrarna, en del bsrn får ju tryck i öronen och vet inte hur dom ska göra för att det ska släppa, är det s å barn kan inte heller föräldrarna förklar detta för barnet.

Barn är en naturlig del av livet och självklart ska dom kunna resa med sin familj, det finns ju proppar att stoppa i öronen om man störs, en del människor störs ju även av amning offentligt, det är ju också en naturlig del av livet och jag beundrar dom kvinnor som har modet att amma både på flygen, i bussen, på restaurangen o.s.v, dom som upprörs av detta får väl vända blicken åt andra hållet i några minuter eller blunda en stund.

Mvh isan lover

Nej jag skriver inte enbart om bussar i avfolkningsorter utan även i städer som Malmö, Helsingborg, Linköping, Norrköping.

Och jag kan intyga att mödrar med barnvagnar och skrikande barn övervägande kommer från arabländerna och i många fall Somalia.

Skulle du fråga någon annan med busserfarenhet skulle du nog få samma svar.

Även på tunnelbanan i Stockholm måste du ha upplevt arabiska kvinnor med barnvagnar och skrikande barn?

BTT

Rasist!

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar