Rätt och fel Gillar ni barnskrik på flyg.

Gillar ni barnskrik på flyg.

• Ja

Röster: 3 5.1%
  • Nej

Röster: 44 74.6%
  • Bryr mig inte.

Röster: 12 20.3%

• Totala väljare
    59

I Thailand använder de oftast inte askfat (om du inte går på en restaurang) det är lättare att sopa upp fimparna när de stänger.
Screenshot-2023-09-08-111023.jpg
Screenshot-2023-09-08-111023.jpg
Dessa två bilder @flimmer från ditt inlägg #155 ovan.

Har jag inte skrivit det förut......?

Byt ut Värmland mot något annat.
De flesta bussar tar inte barnvagnar alls.
Ibland bara en.

Har åkt buss både i Skåne, värmland och Östergötland och ofta tar man in minst två barnvagnar.

2 bebisar då plus minst 6 andra mindre barn i släptåg.

Och mödrarna bara låter dom skrika men så funkar det väl i hemländerna.

BTT

Har åkt buss både i Skåne, värmland och Östergötland och ofta tar man in minst två barnvagnar.

2 bebisar då plus minst 6 andra mindre barn i släptåg.

Och mödrarna bara låter dom skrika men så funkar det väl i hemländerna.

BTT
Vad menar du att en svensk förälder gör om barnet grinar på bussen, stoppar en trasai munnen eller. alla barn grinar i bland
klarar man inte det ta cykeln

Efter pandemin reste med Finnair till Thailand, Finnar flög direkt från Arlanda för en kort period, redan från Stockholm skrek en unge ända till Bangkok. Det var tur att flygplanet var nästan tomt, jag hade köpt bästa platsen längst fram på flyget men var tvungen att gå och lägga mig i sista raden för att slippa höra skriket.
Det värsta var att hans föräldrar var så djävla passiva och gjorde inget.
Att lugga håret kan vara ett bra alternativ eller ge dem 1/4 del av en sömntablett 5555

Vad menar du att en svensk förälder gör om barnet grinar på bussen, stoppar en trasai munnen eller. alla barn grinar i bland
klarar man inte det ta cykeln

Inte ofta svenska mammor åker buss med sina bebisar så det problemet är litet.

Flertalet svenska mammor har bättre disciplin på sina barn än vad ex muslimska mammor har.

Dom äldre barnen på bussen för oxå oväsen för övrigt.

BTT

Det är väl ingen som gillar barnskrik, oavsett om det är på ett plan, en buss, eller i affären. Att småbarn skriker, framförallt på flyg med allt vad det innebär av tryckskillnader, vara fastspänd osv, är dock helt naturligt och inget att gnälla över. Jag snittar på drygt 200 flyg om året så klarar jag det så borde även de som gör 2-4 flyg om året klara av det.

Är det något som irriterar mig lite så är det istället föräldrar som låter 6-10 åriga ungar springa i gångarna. Inte mycket man kan göra åt en gråtande ettåring men kan man inte hantera en 8-åring, om det nu inte är så att hen har något osynligt problem, så är det illa.

Det är väl ingen som gillar barnskrik, oavsett om det är på ett plan, en buss, eller i affären. Att småbarn skriker, framförallt på flyg med allt vad det innebär av tryckskillnader, vara fastspänd osv, är dock helt naturligt och inget att gnälla över. Jag snittar på drygt 200 flyg om året så klarar jag det så borde även de som gör 2-4 flyg om året klara av det.

Är det något som irriterar mig lite så är det istället föräldrar som låter 6-10 åriga ungar springa i gångarna. Inte mycket man kan göra åt en gråtande ettåring men kan man inte hantera en 8-åring, om det nu inte är så att hen har något osynligt problem, så är det illa.

Ja men svenska mammor har oftast bättre kontroll även på sina 6-10 åriga ungar.

Muslimer i allmänhet har noll koll på sina barn. Låter dom skrika och gapa överallt utan en tillstymmelse till att säga ifrån.

BTT

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27