Rätt och fel Gillar ni barnskrik på flyg.

Gillar ni barnskrik på flyg.

• Ja

Röster: 3 5.1%
  • Nej

Röster: 44 74.6%
  • Bryr mig inte.

Röster: 12 20.3%

• Totala väljare
    59

Där kan jag hålla med. Hade det inte gällt att träffa mormor och morfar så hade vi aldrig åkt någonstans med flyg.
Hej

Vi reste när frugan hade pojken i magen och när han var 6 månader gammal, det var självklart för oss, alla med en Thailändsk fru vet väl nästan hur viktig familjen är för dom, att vägra sin att åka ned och visa släkten sitt barn vore omänkligt.

Dessutom gick det väldigt bra att resa med barn, han låg i en barnsäng som hängde på väggen framför oss, han sov nästan hela resan med avbrott för mat via nappflaskan och blöjbyte, grät ingenting.

När han blev äldre lät vi honom dricka eller äta något under start och landning för att klara tryckutjämningen.

Mvh isan lover

Hej

Vi reste när frugan hade pojken i magen och när han var 6 månader gammal, det var självklart för oss, alla med en Thailändsk fru vet väl nästan hur viktig familjen är för dom, att vägra sin att åka ned och visa släkten sitt barn vore omänkligt.

Dessutom gick det väldigt bra att resa med barn, han låg i en barnsäng som hängde på väggen framför oss, han sov nästan hela resan med avbrott för mat via nappflaskan och blöjbyte, grät ingenting.

När han blev äldre lät vi honom dricka eller äta något under start och landning för att klara tryckutjämningen.

Mvh isan lover

Så har det varit även för oss.
Sedan har man träffat på familjer med större barn där ungen sparkar och rycker i ryggstödet och föräldrarna ser det som någonting ”naturligt” och att barnet bara har roligt.
Förhoppningsvis lär väl ingen uppfostra sig själv.

Så har det varit även för oss.
Sedan har man träffat på familjer med större barn där ungen sparkar och rycker i ryggstödet och föräldrarna ser det som någonting ”naturligt” och att barnet bara har roligt.
Förhoppningsvis lär väl ingen uppfostra sig själv.
Hej

Det gick fint även när han blev större också, han fick ju oftast lite leksaker av flygvärdinnorna som ritblock och kritor, pyssel och annat, sen sov han mycket under resan även i åldern 2-8 år, när han blev äldre såg han på film och spelade spel, inga problem alls.

Men visst har även vi råkat ut för barn som springer runt mer eller mindre okontrollerat och klättrar på andras säten o.s.v, men värre än så har det nog aldrig varit.

Mvh isan lover

Hej

Det gick fint även när han blev större också, han fick ju oftast lite leksaker av flygvärdinnorna som ritblock och kritor, pyssel och annat, sen sov han mycket under resan även i åldern 2-8 år, när han blev äldre såg han på film och spelade spel, inga problem alls.

Men visst har även vi råkat ut för barn som springer runt mer eller mindre okontrollerat och klättrar på andras säten o.s.v, men värre än så har det nog aldrig varit.

Mvh isan lover

När ungar klättrar på andras säten och föräldrarna inte tillrättavisar ungarna, så är det fel på föräldrarna.
Det är vettigare att dom ordnar med annan sysselsättning till ungen.

Själv brukade vi försöka göra av med dotterns eventuella överskottsenergi innan flyget.

Oavsett så har det alltid gått bra med att flyga och dottern gillar det.

Det är väl illa nog!? o_O

Har man inte rätt att slippa att någon sparkar på ryggstödet under en resa på 8-10 timmar, som man har betalt kanske 6-10 tusen för? Man borde kunna kräva skadestånd av föräldrarna om man blir utsatt för det. :nod:

75,4% har röstat nej
Så trots att @Isan Lover och @andrejsdenruskige barn har varit så exemplariska när dom flygit och dom aldrig haft något problem så verkar en klar majoritet haft andra upplevelser med andra oexemplariska barn....

Nja, vi gillar nog inte heller barnskrik.
Nu flyger jag inte så ofta några längre flygningar, men på de få längre flygningar som jag gjort så har jag nog aldrig råkat ut för några längre perioder med skrikande barn.

Min gissning är att jag ändå flyger mycket mer än genomsnittet på det här forumet och det är väldigt sällan jag blir störd av varesig vuxna eller barn.

Hur har dina senaste flygningar varit?
Är det ofta barnskrik?

Edit:
Ett litet tillägg.
Jag gillar inte barnskrik i butik, skog, restaurang eller hem heller.

Här är vad jag röstade

IMG_1457.jpeg

Nja, vi gillar nog inte heller barnskrik.
Nu flyger jag inte så ofta några längre flygningar, men på de få längre flygningar som jag gjort så har jag nog aldrig råkat ut för några längre perioder med skrikande barn.

Min gissning är att jag ändå flyger mycket mer än genomsnittet på det här forumet och det är väldigt sällan jag blir störd av varesig vuxna eller barn.

Hur har dina senaste flygningar varit?
Är det ofta barnskrik?

Edit:
Ett litet tillägg.
Jag gillar inte barnskrik i butik, skog, restaurang eller hem heller.

Här är vad jag röstade

IMG_1457.jpeg
Det skrev jag för par inlägg innan det här att jag har inte upplevt så mycket barnskrik det sista men annars ja jag har vart på flyg där det nästa gråtits konstant från Bangkok till Europa och Europa till Bangkok.
Vart på flyg där ungar suttit och sparkat i ryggstöden och föräldrarna bara ignorerat när man sagt till.
Värst var nog när jag flög med BA och ca 4 barnfamiljer i samma avdelning med gråtandes och skrikandes småbarn.
Helt jävligt och sitta i sådan miljö i 12 timmar, jag stör mig på barnskrik, som sagt egen avdelning eller barnfria flygdagar ;)
Om föräldrarna sen inte har problem med det ger jag blanka fan i det är jag som medpassagerare som störs.
Som sagt för vissa barn kan ett långdistansflyg liknas vid barnmisshandel.
Jag vet inte hur sonen skulle reagera på långdistansflyg, gick bra på kortdistans som phuket och Malaysia men jag ville inte riskera och utsätta mina medpassagerare och mig själv samt barnet för plågan ifall att.
Var inte bråttom för han att få resa någonstans när han var 0-5 år.

Det skrev jag för par inlägg innan det här att jag har inte upplevt så mycket barnskrik det sista men annars ja jag har vart på flyg där det nästa gråtits konstant från Bangkok till Europa och Europa till Bangkok.
Vart på flyg där ungar suttit och sparkat i ryggstöden och föräldrarna bara ignorerat när man sagt till.
Värst var nog när jag flög med BA och ca 4 barnfamiljer i samma avdelning med gråtandes och skrikandes småbarn.
Helt jävligt och sitta i sådan miljö i 12 timmar, jag stör mig på barnskrik, som sagt egen avdelning eller barnfria flygdagar ;)
Om föräldrarna sen inte har problem med det ger jag blanka fan i det är jag som medpassagerare som störs.
Som sagt för vissa barn kan ett långdistansflyg liknas vid barnmisshandel.
Jag vet inte hur sonen skulle reagera på långdistansflyg, gick bra på kortdistans som phuket och Malaysia men jag ville inte riskera och utsätta mina medpassagerare och mig själv samt barnet för plågan ifall att.
Var inte bråttom för han att få resa någonstans när han var 0-5 år.

För någon vecka sedan fick jag någon 6 månaders bebis som stolsgranne. Inga problem den gången. Det var faktiskt rätt kul att underhålla ungen.
Gav en tom tuggummipåse sedan var den bebisen fascinerad över blänkandet och prasslet.
Som sagt så är nog 6 åringar jobbigare än spädbarn för det mesta.
Spädbarn som gråter brukar nöja sig med lite mjölk.
Det är med de större barnen, som gör vad dom vill i kabinen, risken är som störst för en jobbig resa.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar