Rätt och fel Gillar ni barnskrik på flyg.

Gillar ni barnskrik på flyg.

• Ja

Röster: 3 4.3%
  • Nej

Röster: 52 75.4%
  • Bryr mig inte.

Röster: 14 20.3%

• Totala väljare
    69

Mitt inlägg som du citerade var ju inte specifikt riktat mot dig. Att småbarn gillar att flyga som du hävdar hade jag ingen aning om.

.

Mina barn älskar att flyga.
Däremot så försöker jag blåsa av så mycket energi som möjligt innan boarding. Det brukar finnas gott om lekplatser på flygplatserna, eller så kan man bara gå runt för att göra av med eventuell energi.

Nattflyg är ju dessutom utmärkta då barnen helst vill sova. Kan väl kanske vara knepigt på Thai på vägen till Thailand, men i övrigt så är det nog inga större problem.

Jag flygen en hel del kortare sträckor (mellan 150-200 per år) men när jag pendlade mellan Sverige, Thailand och Korea så blev jag nog aldrig störd av några barn.

Blir man störd av något barn så är det en eller annan unge i 4åra ålder som får lov att göra som dom vill av föräldrarna.

Så långt i år, med en massa ”ledighet” så har jag inte haft ett enda flyg där jag stört mig på annat än vuxna passagerare som inte kan hitta sitt säte eller har haft tonvis med handbagage som dom inte hittar plats till.

Med andra ord 119 flygningar och det återstår en del.

IMG_2986.webp

Lilleman var drygt ett år första gången han flög och det var inga problem. Vi fick platser vid bulkhead och när han inte sov satt han på golvet framför oss och lekte, dels med medhavda leksaker och dels med saker han fick av personalen. Enda gångerna han grät var vid start och landning, jag antar att det berodde på problem med tryckutjämningen i öronen.

Man kan ju också undra om man ska tillåta sådana idioter ombord på ett flygplan som är en säkerhetsrisk för flygplanet och är beredda att starta bråk ombord uppe i luften bara för att ett barn skriker.

Livstid banning från alla flygbolag skulle jag tycka på de idioterna som betedde sig som de i artikeln. Dom kan ta båtyen/tåget restan av livet eller hålla sig hemma.
Finns sånna idioter eller tänker du på dig själv?

Ja det är bara egoistiska föräldrar som utsätter småbarn för så långa resor, föräldrar som reser med nästan nyfödda för att dom skall få lite strandhäng.
Frugan tog med dottern när hon var 6 månader. Lite bekymmer under start och landning när kabintrycket inte reglerar bra. När dottern grinar var det bara att hålla i henne och trösta henne. Ofta är det lite bröstmjölk som behövs.
Kan garantera att frugan var 40 mil från strandhänget sedan hon tagit sig från flygplatsen. Jag är osäker om dottern uppskattade första resan men nästa gång var hon ca 2 år och älskade att vara med släktingarna i Thailand vilket var ömsesidigt.

Frugan tog med dottern när hon var 6 månader. Lite bekymmer under start och landning när kabintrycket inte reglerar bra. När dottern grinar var det bara att hålla i henne och trösta henne. Ofta är det lite bröstmjölk som behövs.
Kan garantera att frugan var 40 mil från strandhänget sedan hon tagit sig från flygplatsen. Jag är osäker om dottern uppskattade första resan men nästa gång var hon ca 2 år och älskade att vara med släktingarna i Thailand vilket var ömsesidigt.
So what om din fru inte hängde på stranden.
Nu finns det miljoner som reser till Thailand utan familj och anknytning där, utan bara på en semestertripp och skall inte göra annat än hänga i solen och bada i 2 veckor.
Finns många av dessa som reser med småbarn och även bäbisar.
Jag vill inte lyssna på bäbisgråt och skrik vare sig vid take off, flygningen eller landningen.
Och jag är ju inte ensam, det var på andra plats vad folk i Sverige stör sig på mest.
Så hur mycket ni än försvarar er så är det nåt som majoriteten av svenskar stör sig på under flygning.
Dom blickarna ni får är inte medömkan utan irritation.
Själva valde vi att inte göra några långresor pga vet hur irriterande det är.
Och inget annat än egoistiska föräldrar för en 1 åring får inget ut av en sådan resa, bara egoistiska vuxna.

Nejdå. Inga problem med småbarn.
Bara var barnen till lags, så går det utmärkt.
Värst är det nog när man snålar och åker ekonomi utan brusreducerande hörlurar.

Mitt tips blir att betala för en businessbiljett eller åtminstone premium economy.

Business kan med fördel bokas i separat kabin om det finns på planet.

IMG_0466.webp
Det där är väl fan ingen bäbis som sitter och gråter och skriker under resan???
Är ju helt orelevant bild i sammanhanget.

Det där är väl fan ingen bäbis som sitter och gråter och skriker under resan???
Är ju helt orelevant bild i sammanhanget.

Nä, precis.
Då kör vi spädbarn.
Väldigt lite gråtande och skrikande på våra flyg.
Ingen tycker om barnskrik. Om det är hemma, i ett flygplan, i affären eller valfri plats.
Vet inte om det går att hitta barnskrik på Spotify.
Man kan således välja att åka i business för att minimera risken för barnskrik.
Eller som i detta fallet, first class.

IMG_2987.webp

IMG_2988.webp

So what om din fru inte hängde på stranden.
Nu finns det miljoner som reser till Thailand utan familj och anknytning där, utan bara på en semestertripp och skall inte göra annat än hänga i solen och bada i 2 veckor.
Finns många av dessa som reser med småbarn och även bäbisar.
Jag vill inte lyssna på bäbisgråt och skrik vare sig vid take off, flygningen eller landningen.
Och jag är ju inte ensam, det var på andra plats vad folk i Sverige stör sig på mest.
Så hur mycket ni än försvarar er så är det nåt som majoriteten av svenskar stör sig på under flygning.
Dom blickarna ni får är inte medömkan utan irritation.
Själva valde vi att inte göra några långresor pga vet hur irriterande det är.
Och inget annat än egoistiska föräldrar för en 1 åring får inget ut av en sådan resa, bara egoistiska vuxna.

Som sagt. Väldigt sällan jag hör barngråt eller skrik på flyg.
Har till och med fått småbarn som stolsgranne. Det var bara att plocka fram en prasslig påse så var bebisen hur nöjd som helst.

Nä, precis.
Då kör vi spädbarn.
Väldigt lite gråtande och skrikande på våra flyg.
Ingen tycker om barn skrik. Om det är hemma, i ett flygplan, i affären eller valfri plats.
Vet inte om det går att hitta barnskrik på Spotify.
Man kan således välja att åka i business för att minimera risken för barnskrik.

IMG_2987.webp

IMG_2988.webp
Jag har bildbevis på att det sitter bäbisar i business....
Och jag har flygit business många gånger, helst när varit bra uppgraderings erbjudande..
Jag skriver ingenstans att det är barnskrik på varje flyg, väldigt sällan men dom flyg det är på är en tortyr.
Som tur är håller dom flesta småbarnsföräldrar sig hemma med sina bäbisar och dom egoistiska föräldrarna är i minoritet.

Och jag har flygit business många gånger, helst när varit bra uppgraderings erbjudande..
Jag skriver ingenstans att det är barnskrik på varje flyg, väldigt sällan men dom flyg det är på är en tortyr.
Som tur är håller dom flesta småbarnsföräldrar sig hemma med sina bäbisar och dom egoistiska föräldrarna är i minoritet.

Även jag har bildbevis på bebisar i business.
Väldigt sällan jag har upplevt problem med gråtande och skrikande bebisar på långflygningar.
Tycker det är värre när det är barn i 3-5 års ålder som lever rövare och föräldrarna tycker att det är ”gulligt”.

Självklart är det jobbigt med ungar som skriker, varesig om det är på Coop, ICA, bensinstationen, pizzerian eller flyget.

Som sagt. Barnskrik säljs inte på CD och jag tror inte det finns på Spotify. Närmast är väl i så fall Håkan Hellström.

När jag pendlade mellan Sverige, Thailand och Sydkorea störde jag mig inte en enda gång på skrikande ungar. Inte ens jobbiga 4 åringar störde jag mig på.

Väldigt sällan jag har upplevt problem med gråtande och skrikande bebisar på långflygningar.
Tycker det är värre när det är barn i 3-5 års ålder som lever rövare och föräldrarna tycker att det är ”gulligt”.

Självklart är det jobbigt med ungar som skriker, varesig om det är på Coop, ICA, bensinstationen, pizzerian eller flyget.

Som sagt. Barnskrik säljs inte på CD och jag tror inte det finns på Spotify. Närmast är väl i så fall Håkan Hellström.

När jag pendlade mellan Sverige, Thailand och Sydkorea störde jag mig inte en enda gång på skrikande ungar. Inte ens jobbiga 4 åringar störde jag mig på.
Håkan Hellström är hundra gånger värre än barnskrik. Snacka om tortyr! :cool:

Ja klart du har bildbevis, du visade ju dom nyss och delgav dom så även vi andra har.....
Gött för dig att du inte stör dig men undersökningen tidigare i tråden visar att det är på 2 plats av det folk stör sig mest av på flyg.
Så även om du inte stör dig så är vi många som stör oss på dessa respektlösa småbarnsföräldrar som släpar med sig bäbisar på långflyg av egoistisk anledning.

Ja klart du har bildbevis, du visade ju dom nyss och delgav dom så även vi andra har.....
Gött för dig att du inte stör dig men undersökningen tidigare i tråden visar att det är på 2 plats av det folk stör sig mest av på flyg.
Så även om du inte stör dig så är vi många som stör oss på dessa respektlösa småbarnsföräldrar som släpar med sig bäbisar på långflyg av egoistisk anledning.

Klart att jag stör mig på skrikande ungar.
Dock så är det en oerhört sällsynt grej på mina flygningar.
Då irriterar jag mig mer över, pratglada fyllskallar, grov turbulens och flygplanskrascher.

Hittills i år har jag inte stört mig en enda gång på småbarn

Hur många flygningar har du gjort på 12 timmar där barn har skrikit i 12 timmar???
En flygning, där skrek ungen från Helsingfors till Bangkok. De satt bakom mig, jag sa till hans undermåliga föräldrar att jag har 2 barn själv vet mycket om barn kolla om dit baran har ont någonstans, res upp och gå med honom men de satt på arslet och drack då o då själva.
Lata människor ska inte bli föräldrar det är bara så.

Men på vad du skrev förut så lät det som det var ofta barnskrik i 12 timmar
En flygning, där skrek ungen från Helsingfors till Bangkok. De satt bakom mig, jag sa till hans undermåliga föräldrar att jag har 2 barn själv vet mycket om barn kolla om dit baran har ont någonstans, res upp och gå med honom men de satt på arslet och drack då o då själva.
Wow en hel flygning Inte dåligt 55

Precis. Visst kan barnen gråta, men oftast så räcker det med att underhålla dom, ge dom mat eller gå i korridoren.

Men på vad du skrev förut så lät det som det var ofta barnskrik i 12 timmar

Wow en hel flygning Inte dåligt 55
Jag vet inte om du har barn själv men min erfarenhet säget det finns något som heter kolik hos spädbarn, även kallad spädbarnskolik eller tremånaderskolik, är ett tillstånd där ett barn skriker intensivt under återkommande perioder, oftast på kvällen.
Säger även AI.
Det finns spädbarn som skriker i 24 timmar.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar