Hus för oss dödliga

Får nog bli en Izusu D'max før min del nær huset ær klart passar bættre hær uppe 8)

"Jonas " sa:
Får nog bli en Izusu D'max før min del nær huset ær klart passar bættre hær uppe 8)

Bara väghållningen som e problemet me alla pickisar annars hade det blivit en sån för mig me sen men lutar åt en fortuner eller liknande me riktiga fjädrar o inga bladfjädrar

Legolas kan ju inte ens cykla så hur skulle det gå då me bil ;) nej nej bättre han håller sig hemma me bubbelplast runt sig så han inte slår sig :)

Vart lite fel i förra inlägget
Ska ju naturligtvis vara: det ser helt ok ut och inget annat
Ska se om det går att stänga av förvalda ord

Jag bugar o bockar
Jja vi vill i te ha ett hus som ser lila dant ut som så många andra hus som f aranger eller nyrika thai har men vi inte färdiga än mycke kvar o göra innan jag e nöjd

"legolas " sa:
Micke himla fint du har det, kommer ihåg när det var mest ett grustag, men nu är det ett fint hem.... Förresten vem var det som kom på att ni skulle blanda rosa med blått??? Ser ut som ett thaival faktiskt....

Men skitsamma huset är ju kanonsnyggt... och det bästa av allt är ju att man hör tuppfanskapen hela tiden, då slipper ju jag vara ensam om att höra eländet.

Grattis Micke..
legolas

Färgvalet blev till för ja e född en blå dag o frugan på en rosa dag enligt thai

Det verkar som att vårt hus är sålt nu. Skönt att bli av med det termitangripna eländet. Så nu skall vi omsätta dom pengarna (1 500 000 Baht) i ett nybygge, antingen på svärfars tomt eller på en nyinköpt tomt i en grannby. Svärfar har en del sparade pengar som han vill köpa mark för i den byn, allt detta skall sen skrivas på frugan.

Spännande tider på gång med mycket internetkollande, min svägerska skall ta med broschyrer också när hon kommer hit om två veckor. Vi har tur att svärfar är byggkunnig, han kommer att bevaka ett nybygge som en hök.

Kul Berra bygg nåt riktigt fint nu med tinnar och torn, bubbelpool och bastu, varför inte ett biljardrum biosalong bar och lite annat smått och gott. Så ni kan njuta på livets höst :D
Sen köper ni bonsai klippta funfana i en färg :D
Lycka till

Om allt går i lås så blir det naturligtvis funfas som kan bräcka vem som helst, Frugan har gröna fingrar så det kommer att bli Isaans mest berömda trädgård. Vi får se vad som händer, först måste frugan skicka ner en fullmakt för överlåtelse, hon kan ju inte flyga ner själv nu i sitt välsignade tillstånd.

"Berralund " sa:
Om allt går i lås så blir det naturligtvis funfas som kan bräcka vem som helst, Frugan har gröna fingrar så det kommer att bli Isaans mest berömda trädgård. Vi får se vad som händer, först måste frugan skicka ner en fullmakt för överlåtelse, hon kan ju inte flyga ner själv nu i sitt välsignade tillstånd.
Nä det fattar väl alla hon får väl sätta sej på ett flygplan. Eller kör hon med kvast :D :D :D

Nej, inga ritningar alls. Vi har inte kommit så långt än och det dröjer säkert. Det gäller ju först och främst att bestämma vad vi vill ha för hus, det finns ju en uppsjö att välja mellan.

Jag måste nog överlåta övervakningen till svärfar av praktiska skäl, vi kan ju inte åka ner förrän tidigast nästa sommar. Men han och svärmor skall ju bo själva i huset så det tycker jag är motivation nog för en bra övervakning.

http://translate.google.com/translate?h ... google.com

Hær kollade vi på hus nær vi hittade ett vi ville ha så printa vi ut det gick till en som jobbade på Amphoe och læt han gøra ritningar.
Kan bestælla ritningarna direkt från dom med då får væl du riktigt detaljerade ritningar och har du det så skall nog bygget gå bra før nåt jag mærkt iallafall på arbetarna hemma dom førljer ritningarna.
Vad alla æn sæger om thais sætt att bygga, ok det ær inte samma standard som hemma men det ær væl ingen som ræknar med att få Svensk standard?
Tycker det funkat ok før mig jag ær helt ointresserad av bygget sjælv dyker væl upp nångång var 3dje dag nær jag ær hemma eller om dom ringer och undrar øver nåt. Sværfar ær dær oftare æn mig + att polischefen øvervakar torsd-sønd.
Men huset ær inte klart æn så vi får se.

Helt ointresserad av husbygget var kanske lite fel ord, Helt ointresserad av betongarbetet ær væl mer rætt. Sen nær dom børjar med væggar och det inne i huset så kommer jag vara mer aktiv. Men se på några som gjuter det ræcker med den upplevelsen var 3dje dag.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K