Ishockey-VM 2017

Hur slutar ishockey-VM för Tre Kronor?

• Dom vinner naturligtvis

Röster: 9 52.9%
  • Ett hedersamt silver

Röster: 3 17.6%
  • Man räddar äran med ett brons

Röster: 2 11.8%
  • Hamnar på en retfull fjärdeplats

Röster: 1 5.9%
  • Åker ut i semifinal

• Åker ut i kvartsfinal

Röster: 0 0.0%
  • Det blir adjöss efter grundspelet

• Totala väljare
    17

Skandal att dessa sk. domare får vistas på isen. Håller med @Lyco en ganska tråkig match, jag gjorde annat också samtidigt matchen pågick. Vi behöver ytterligare förstärkning vad jag kan se,, gärna Bäckström:)

Kan bara hålla med, dessa sk domare förstörde helt matchen, deras nivå och fantasi hade till och med förstört en bandymatch.

Verkar ju som Bäckström kommer också. Med 18 NHL spelare ska det väl bli bra spel.
Stämmer detta är det ju suveränt, då är det länge sedan vi hade ett så pass slagkraftigt lag i ett VM. Nu gäller det för Grönborg att få dom samspelta också, kanske en nog så svår uppgift.

Plus att vi slipper dessa pinsamma halvmesyrer till domare, jag hoppas verkligen att Tre Kronors lagledning går vidare till Internationella Ishockeyförbundet med detta, får dom döma en enda match till är det en stor skandal. Jag brukar sällan klaga på domare men detta var ett lågvattenmärke av sällan skådat slag. :mad: :mad: :mad:

Senast redigerad av en moderator:
Stämmer detta är det ju suveränt, då är det länge sedan vi hade ett så pass slagkraftigt lag i ett VM. Nu gäller det för Grönborg att få dom samspelta också, kanske en nog så svår uppgift.

Plus att vi slipper dessa pinsamma halvmesyrer till domare, jag hoppas verkligen att Tre Kronors lagledning går vidare till Internationella Ishockeyförbundet med detta, får dom döma en enda match till är det en stor skandal. Jag brukar sällan klaga på domare men detta var ett lågvattenmärke av sällan skådat slag. :mad: :mad: :mad:
Bäckström ska "bara" genomgå den obligatoriska läkarundersökningen så försäkring kan tecknas....

Angående domarna, jag såg inte matchen. Det lilla jag hörde i slutet av matchen på radion, var deras kommentar att man inte kunde klaga på någon av de svenska utvisningarna. Var det inte så?

Matchen mot USA hade ju Sverige "hemmadomare" fram till 10 minuter kvar! Brukar jämna ut sig. Bra med lite sämre domare får chansen också!

Bäckström ska "bara" genomgå den obligatoriska läkarundersökningen så försäkring kan tecknas....

Angående domarna, jag såg inte matchen. Det lilla jag hörde i slutet av matchen på radion, var deras kommentar att man inte kunde klaga på någon av de svenska utvisningarna. Var det inte så?

Matchen mot USA hade ju Sverige "hemmadomare" fram till 10 minuter kvar! Brukar jämna ut sig. Bra med lite sämre domare får chansen också!
Flera utvisningar var solklara, ingen tvekan om den saken. Men andra var synnerligen tveksamma där man hellre borde ha hållit en jämn nivå och friat. Och varför skall sämre domare få chansen? Inte i ett A-lags VM där en dålig domarinsats faktiskt kan förstöra ett lags chanser i turneringen. Det är små marginaler det rör sig om ibland. Sämre domare måste stå på tillväxt innan sådana turneringar. Låt dom döma kortvariga turneringar men inte stora typ VM, World Cup och OS (om det nu blir någon sådan av värde).

Ang domarna...nja domarna var en skandal.
Hälften av utvisningarna var vanlig kamp och 50/50 situationer där egentligen ingen skulle åkt ut på den här nivån, nivå långt under SHL slutspel och grundserie nivå.
Hockey är en kampsport, det är tillåtet att knuffas och fightas om puck.
Men man kan nog glädjas åt att dessa clowner inte kommer att döma i slutspelet.

Nu vann vi och ser framåt mot match i kväll. Italien är det väl ...

Ishockeyn utvecklas om man tar in domare från alla länder ...men visst blir man förbannad när de inte hinner med.

Ishockeyn utvecklas om man tar in domare från alla länder ...men visst blir man förbannad när de inte hinner med.
Japp, Italien med start kl 16:15. Risken finns att jag blir upptagen med att köra båt men det är en match man bara skall vinna övertygande. Enda risken är väl underskattning men jag tror den är liten.

Nja igen.
VM är ingen utvecklingsskola för blåbärsdomare.
Ok kanske ifall de dömer i vänskapsmatcher eller i EHT.
I VM har dessa clowner att göra.

6-1 nu, övertygande. Nu är det lite av lekskola. Varför förta sig när man inte behöver? Spara på resurserna.

Slutresultat 8-1 är ett styrkebesked. Bådar gott!!

Tycker du verkligen det, att det är ett styrkebesked att slå ett soplag som Italien. Det här var ju bara en vanlig dag på jobbet och när det väl blir finalspel ja då får vi se om det blir några styrkebesked:)

Tredje var ju lite bättre, men italienarna la väl ner ... nej betydligt bättre skärpa och högre tempo!

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp