Ishockey-VM 2017

Hur slutar ishockey-VM för Tre Kronor?

• Dom vinner naturligtvis

Röster: 9 52.9%
  • Ett hedersamt silver

Röster: 3 17.6%
  • Man räddar äran med ett brons

Röster: 2 11.8%
  • Hamnar på en retfull fjärdeplats

Röster: 1 5.9%
  • Åker ut i semifinal

• Åker ut i kvartsfinal

Röster: 0 0.0%
  • Det blir adjöss efter grundspelet

• Totala väljare
    17

Tycker du verkligen det, att det är ett styrkebesked att slå ett soplag som Italien. Det här var ju bara en vanlig dag på jobbet och när det väl blir finalspel ja då får vi se om det blir några styrkebesked:)
Ja faktiskt, jag tycker att det är ett styrkebesked när man lyckas hålla så pass bra koncentration att man trycker in 8 mål. Och med Henke samt Bäckström på ingång kan detta bli hur bra som helst. Optimist, ja visst!

Såg att Lundqvist landat och att Bäckström var på väg. Tänk om Niklas nu tar Joel Lundquist plats och tvillingarna inte får spela tillsammans ;)

Lettland var nära att vinna mot USA idag, hade 3-1, USA kom tillbaks till 3-3. I slutet av matchen fick jänkarna in 4-3 och när Lettland chansat med att ta ut målisen så gjorde USA 5an ... Skulle bra för Sverige om Lettland tog poäng ...

Nu har vi ju ett topplag, hoppas de börjar öka tempot, slutar med bakåt pass och ökar tempot.

I morgon Danmark

Såg att Lundqvist landat och att Bäckström var på väg. Tänk om Niklas nu tar Joel Lundquist plats och tvillingarna inte får spela tillsammans ;)

Lettland var nära att vinna mot USA idag, hade 3-1, USA kom tillbaks till 3-3. I slutet av matchen fick jänkarna in 4-3 och när Lettland chansat med att ta ut målisen så gjorde USA 5an ... Skulle bra för Sverige om Lettland tog poäng ...

Nu har vi ju ett topplag, hoppas de börjar öka tempot, slutar med bakåt pass och ökar tempot.

I morgon Danmark
Och då är jag tillbaka från sillfisket, som blev kanon förresten, så nu har tjejen och göra framöver.

Senast redigerad av en moderator:
Ja faktiskt, jag tycker att det är ett styrkebesked när man lyckas hålla så pass bra koncentration att man trycker in 8 mål. Och med Henke samt Bäckström på ingång kan detta bli hur bra som helst. Optimist, ja visst!
Ja, olika ser vi på saker och ting. Det stod 2-1 länge, sen kom 3-1.

I sista perioden var Italien helt slut och orkade inte, dålig fysik antagligen och de 5 sista målen var mer frukten av det.

Men visst vi vinner och med förstärkning kanske vi får se på lite styrkedemonstration:D

Kanada-Schweiz, var ju en trevlig tillställning. Länge trodde man att Kanada skulle vinna men Schweiz visade på styrka, kämpatakter, skills och moral.

Hoppas att 3 kronor tittar på den matchen:)

Kanada-Schweiz, var ju en trevlig tillställning. Länge trodde man att Kanada skulle vinna men Schweiz visade på styrka, kämpatakter, skills och moral.

Hoppas att 3 kronor tittar på den matchen:)
Exakt vi behöver komma upp flera steg på alla plan, men det gör vi säger optimisten från SHL Guldlaget HV-71.

I morgon spöar vi upp Danmark, allt annat vore en synnerligen pinsam skandal. Men jag är inte orolig.

Jag har inget emot hockey, kan titta om Sverige spelar, finns inget intresse att se 2 andra nationer spela, hur fungerar hockeyfantasterna?

jo såhär: det laget som man håller på vinner, hurra vad bra VI är, vid förlust: vad dåliga DOM var....

Jag har inget emot hockey, kan titta om Sverige spelar, finns inget intresse att se 2 andra nationer spela, hur fungerar hockeyfantasterna?

jo såhär: det laget som man håller på vinner, hurra vad bra VI är, vid förlust: vad dåliga DOM var....
Hur resultaten blir för andra toppnationer påverkar även Sverige i förlängningen. Det avgör vilket lag man får möta i kvarts- och senare i semifinalspelet (ev). Så visst finns det intresse från min sida, jag gillar alltid att titta på bra ishockey.

William Nylander! Varannan passning är genial och varannan vansinnig, precis som pappa, puckbehandlingen är i de värsta ryssarnas klass, fantastisk lirare. Och lillebror ska vara en ännu större talang, framtiden ser ljus ut för tre kronor. Hockey är kul att titta på när det liras på stor rink och alla de bästa är med. Joel Lundquist gör väl nytta men 4 av 5 puckbehandlingar slutar med att motståndarna har pucken, bäst utan puck :rolleyes:

Bäckis bodde hos Nylanders när han kom till NHL och lekte med grabbarna, sämre förebilder kan man ha när det gäller puck eller boll -lirare. Niklas Bäckström och Micke Nylander :).

William Nylander! Varannan passning är genial och varannan vansinnig, precis som pappa, puckbehandlingen är i de värsta ryssarnas klass, fantastisk lirare. Och lillebror ska vara en ännu större talang, framtiden ser ljus ut för tre kronor. Hockey är kul att titta på när det liras på stor rink och alla de bästa är med. Joel Lundquist gör väl nytta men 4 av 5 puckbehandlingar slutar med att motståndarna har pucken, bäst utan puck :rolleyes:

Bäckis bodde hos Nylanders när han kom till NHL och lekte med grabbarna, sämre förebilder kan man ha när det gäller puck eller boll -lirare. Niklas Bäckström och Micke Nylander :).
Passa er gubbar nytt analysproffs;) va var du under SHL tråden?:D;)

I kväll vill jag se att powerplayet fungerar, så otroligt viktigt för fortsättningen. Danmark skall inte underskattas, de har ett bra lag, men 3 kr är ju flera klasser bättre på alla positioner. Nej, det ser onekligen bra ut nu. Hockey är en fantastisk sport. 3 tim kvar;)

I kväll vill jag se att powerplayet fungerar, så otroligt viktigt för fortsättningen. Danmark skall inte underskattas, de har ett bra lag, men 3 kr är ju flera klasser bättre på alla positioner. Nej, det ser onekligen bra ut nu. Hockey är en fantastisk sport. 3 tim kvar;)

Derby, då blir det alltid kul, lille en vill alltid slå store bull men som du säger 3 kronor är ju bättre på allt egentligen och ska vinna. Se på Schweiz och kan de kan Danmark, ja idag fram med ödmjukhet och se det som om det var final, enda som gäller:)

Senast redigerad av en moderator:
Jag är gnagare, svårt att snacka nationell hockey då :(
55555555 Jaha det säger ju det mesta;) Men om jag inte minns helt tokigt så spelade väl "Nyllet" där innan han stack till NHL, en fantastisk lirare som hans söner tar efter nu. Som @Android skriver så kommer Williams lillebror bli ännu bättre, hoppas det.:) Annars är han alltid välkommen till HV om det inte blir så mycket speltid.;):laugh::thumbsup:

-92 var jag på hockey senast, AIK-Djurgården. Vi hade pucken i anfallszon tre ggr under hela matchen, nähh den matchen hade jag hellre somnat i soffan till :( 1-7 Djurgårn´s keeper tog en tupplur ;) Så analysproffs ;)

55555555 Jaha det säger ju det mesta;) Men om jag inte minns helt tokigt så spelade väl "Nyllet" där innan han stack till NHL, en fantastisk lirare som hans söner tar efter nu. Som @Android skriver så kommer Williams lillebror bli ännu bättre, hoppas det.:) Annars är han alltid välkommen till HV om det inte blir så mycket speltid.;):laugh::thumbsup:
Jorå, Nyllet lirade i gnaget både före och efter NHL. Men han är väl som så många andra hockeylirare från Huddinge. Så otroligt tråkigt att behöva erkänna att just nu är nog HV mer lockande än att komma "hem". :eek:;)

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp