Budget för att leva i Thailand

Vad är en vanlig Thaifamiljs budget du jämför med, är det en familj i en fattig by?
Jag tror inte du vet vad en vanlig Thaifamilj har att leva på, som många går du efter din by och minimilönen och tar det som en vanlig Thaifamilj har, jämför du så i Sverige med, minimilönen och vad svenskar har.
Sen verkar du leva kvar på 80 talet.
I vårt område har thai sina ungar på samma skola, har normalt 2 bilar, likadant hus, samma elnät, är det vanliga thai? Dom lär ju ha samma utgifter som oss på dom sakerna.
Är inget lyxigt område och bara thaifamiljer runtomkring.
Hej den nya övre medelklassen i Thailand har rätt så höga löner.

Det va SSS och nån mer. Minns inte vem men nån trött sosse som klagat på mitt liv och han visst kunnat köpa flera bilar bara han ville. Jag säger bara: köp! Det har verkligen gjort mig lycklig, så varför skulle det inte bli samma för honom. ;)
Inte köpa fler bilar men köpa de kontant och behöver inte köpa bil för att finna lyckan. Äger förövrigt två MB i Sverige men inte fan gör de mig lycklig för frugan kör den ena och dottern den andra så där står jag med min cykel.

Tror inte det har så mycket att göra med om man kommer från Sverige eller nåt annat land.
Finns gott om thailändare i medelklassen och uppåt. De som har råd väljer bort byskola, statlig vård och försöker ha det så bra de kan.
Det beror inte på svenska gener utan är universellt.

Håller annars med om att man bör vara försiktig med hälsan och jobba lagom men det är nog få som bara kan välja.
Vissa jobbar för lite, andra för mycket, det gemensamma är väl att alla är underbetalda :)

/ SatanG
Hej

Håller med helt om detta, men här på forumet blir det ju mest Svenskar kontra Thai när man diskuterar, så det var därför jag använde ordet Svenskar.

Mvh isan lover

Om man jämför antalet ensamhushåll i Sverige med Thailand så är skillnaden markant.

Skulle tro att självmordsfrekvensen är högre i Sverige just på grund av ensamhet.

Thailändare begår självmord på grund av andra orsaker men ensamhet är inget thailändare har problem med.

BTT
Din analys är helt klart bristfällig.

Ensamhushåll i Sverige beror enkom på att vi har finansiella möjlighet till att bo själva istället för med vänner eller familj.

Skälet för att ta sitt liv kvittar väl. Du påstod att de var så mycket lyckligare. Aldrig hört talas om lyckliga människor som tar livet av sig.

Din analys är helt klart bristfällig.

Ensamhushåll i Sverige beror enkom på att vi har finansiella möjlighet till att bo själva istället för med vänner eller familj.

Skälet för att ta sitt liv kvittar väl. Du påstod att de var så mycket lyckligare. Aldrig hört talas om lyckliga människor som tar livet av sig.

Ja, inte verkar thailändarna vara något vidare lyckliga.
Ständiga problem och bekymmer i vardagen. Finns väl inte ett samtal mellan två thailändare som är enbart positiva.

Nä har precis bevittnat ett :laugh2:
Har med hört flera, frugan och svärmor hamnar i gräl ibland och även med barndomsvänner som försökt låna pengar och hon brukar ge tillbaks i tal.
Det där med hönsar för familj och släkt när dom vill ha pengar ställer inte hon upp på och skäller tillbaks tills det blir tyst från andra sidan.
Ibland så man undrar när andra skriver om pay up är en show för att få farangen att betala för ser inga andra släktingar slänga kulor runt sig till släkt och familj och inte vi heller.

Liknande trådar

G
Svar
19
Visningar
2 K
piloten
P
A
Svar
3
Visningar