Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kommer Thai Airways överleva skuld- och coronakrisen ?
Måste vara en duglig ledning som lyckas få företaget att överleva trots de enorma underskotten i kassan.
Ett underskott som dessutom ökar med nya miljarder i stort sett varje månad.
Thai Airways fortsätter att skära ned och minska personalstyrkan, 508 anställda som vägrar skriva på nya sämre anställningsavtal och har tackat nej till förtida pension hotas med avsked.
The Thai Airways International (THAI) union is trying to put a brake on management moves to sack employees who refuse to sign new employment contracts.
Ja det borde finnas många som inte vill ha försämrad lön. Får man sparken så blir det rätt hyffsade avgångsvederlag för de anställda beroende på hur länge de varit anställda.
Ja det borde finnas många som inte vill ha försämrad lön. Får man sparken så blir det rätt hyffsade avgångsvederlag för de anställda beroende på hur länge de varit anställda.
OM jag minns rätt så är det stor skillnad på lönekuvertet om man pensionerar sig vid 60 eller några år tidigare.
Kanske någon combo, har för mig frugan fick 8 månadslöner extra i Februari när hon blev uppsagd efter 6 år.
Är ganska strikta lagar vid uppsägningar i Thailand.
Här är den djupa insikt som Taleb fick när han läste på handelshögskola:
"I then realized that the great strenght of the free-market system is the fact
that company executives don't need to know what's going on." - N.N. Taleb
På grönkvist igen, ja tillåt mig tveka. Knappt några flyg i luften, sålt plan och inte precis säljarens marknad. Thaiare pratar om att inte förlora ansiktet. Så sätter man sig dessa situationer. Men det klart flygplans matresturangen vart kanske succé.
På grönkvist igen, ja tillåt mig tveka. Knappt några flyg i luften, sålt plan och inte precis säljarens marknad. Thaiare pratar om att inte förlora ansiktet. Så sätter man sig dessa situationer. Men det klart flygplans matresturangen vart kanske succé.
Dom har ju omorganiserat en hel del, hela ledningen ersatt av folk som kan flygmarknaden och driva företag, var ju svåger anställningar innan folk utan någon kunskap, sagt upp stor del av onödig personal, sålt flyg, tagit bort onödiga utgifter.
Nog svårt för ett internationellt aktiebolag att hitta på.
Är nog en hel del företag som har tagit till redovisningsknep för att försköna resultatet, sist nu Sinch på OMX 30 som fick kritik, (där jag har aktier) men ENRON är väl det mest kända. Volkswagen fusk med utsläppen är ju också ett sätt att trixa. Så med kniven på strupen och hel del politik och korruption bakom så tvivlar jag ändå speciellt då det gäller Thailand. Men tjänar dom pengar igen så kan du börjar betala tillbaka biljetter till folk som inte fått ersättning för och på så sätt få lite goodwill
Some Thai math humour: what's the answer when you divide the 1 trillion baht revenue predicted, by the 18 million tourists predicted?
55,555.
Dom har ju omorganiserat en hel del, hela ledningen ersatt av folk som kan flygmarknaden och driva företag, var ju svåger anställningar innan folk utan någon kunskap, sagt upp stor del av onödig personal, sålt flyg, tagit bort onödiga utgifter.
Nog svårt för ett internationellt aktiebolag att hitta på.
inte rimligt att de kan fortsätta överhuvudtaget tror jag.
då jag reste flyget arlanda bangkok förra veckan. sprillans ny flygmaskin knappt 50 passagerare. ca 300 stolar tomma! enligt personalen ser det oftast ut så flighter från skandinavien.
Efter en lätt uträkning så går varje flight back en halv miljon kronor per väg! Då har jag bara räknat på bränslekostnaden!
inte rimligt att de kan fortsätta överhuvudtaget tror jag.
då jag reste flyget arlanda bangkok förra veckan. sprillans ny flygmaskin knappt 50 passagerare. ca 300 stolar tomma! enligt personalen ser det oftast ut så flighter från skandinavien.
Efter en lätt uträkning så går varje flight back en halv miljon kronor per väg! Då har jag bara räknat på bränslekostnaden!
Det gör dom eftersom Suvvan är ett hub för gods i regionen som omlastas till slutdestinationen.
Eller rättare sagt det är fraktbolag och speditörer som köper plats på Thai Airways.
Jag tror att det sista året nu så har mer företag fraktat material genom flygbolag än innan.
Dom som normalt köper material i container har fått enorma materialbrister så flygfrakt har blivit ett sätt att få materialet lite fortare.
På grönkvist igen, ja tillåt mig tveka. Knappt några flyg i luften, sålt plan och inte precis säljarens marknad. Thaiare pratar om att inte förlora ansiktet. Så sätter man sig dessa situationer. Men det klart flygplans matresturangen vart kanske succé.
Ja man upphör aldrig att förvånas, man behöver tydligen inte vare sig flyga eller ha kunder för att göra vinst, känns som en uppblåst vinst skapad av staten, men dom behöver väl ha lite i kassan för att kunna komma igång igen.
Jag tror att det sista året nu så har mer företag fraktat material genom flygbolag än innan.
Dom som normalt köper material i container har fått enorma materialbrister så flygfrakt har blivit ett sätt att få materialet lite fortare.
Det gör de säkert. mycket frakt idag som många vill betala extra för att det kommer fram den t här halvåret. Med båtfrakt så vet nog ingen om det kommer fram det här kvartalet.
Och här är det ingen som klagar när flyget blir försenat någon dag. Också något som kan räknas på plussidan. skulle inte förvåna mig om de tar lika mycket per kilo som per vikt passagerare.
Jag tror att det sista året nu så har mer företag fraktat material genom flygbolag än innan.
Dom som normalt köper material i container har fått enorma materialbrister så flygfrakt har blivit ett sätt att få materialet lite fortare.
Ett tag så undrade jag över varför de tog så mycket betalt för något extra kilo bagage. Det var innan pandemin. Ibland dubbla priset jämfört med posten. Så varje utebliven passagerare kan de ta minst 100 kilo gods. Med tanke på de prishöjningarna som blivit på båtfrakt så kan de nog tjäna minst lika mycket på godset som passagerarna.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.