Kommer Thai Airways överleva skuld- och coronakrisen ?

Hej

Thai Airways fortsätter att skära ned och minska personalstyrkan, 508 anställda som vägrar skriva på nya sämre anställningsavtal och har tackat nej till förtida pension hotas med avsked.

Mvh isan lover

Ja det borde finnas många som inte vill ha försämrad lön. Får man sparken så blir det rätt hyffsade avgångsvederlag för de anställda beroende på hur länge de varit anställda.

/ SatanG

Ja det borde finnas många som inte vill ha försämrad lön. Får man sparken så blir det rätt hyffsade avgångsvederlag för de anställda beroende på hur länge de varit anställda.

/ SatanG
Hej

Ja det kan ju vara det dom är ute efter, kanske ger det mer än erbjudandet om förtida pensionering.

Mvh isan lover

Hej

Ja det kan ju vara det dom är ute efter, kanske ger det mer än erbjudandet om förtida pensionering.

Mvh isan lover

OM jag minns rätt så är det stor skillnad på lönekuvertet om man pensionerar sig vid 60 eller några år tidigare.
Kanske någon combo, har för mig frugan fick 8 månadslöner extra i Februari när hon blev uppsagd efter 6 år.
Är ganska strikta lagar vid uppsägningar i Thailand.

/ SatanG

På grönkvist igen, ja tillåt mig tveka. Knappt några flyg i luften, sålt plan och inte precis säljarens marknad. Thaiare pratar om att inte förlora ansiktet. Så sätter man sig dessa situationer. Men det klart flygplans matresturangen vart kanske succé.

Dom har ju omorganiserat en hel del, hela ledningen ersatt av folk som kan flygmarknaden och driva företag, var ju svåger anställningar innan folk utan någon kunskap, sagt upp stor del av onödig personal, sålt flyg, tagit bort onödiga utgifter.
Nog svårt för ett internationellt aktiebolag att hitta på.

Är nog en hel del företag som har tagit till redovisningsknep för att försköna resultatet, sist nu Sinch på OMX 30 som fick kritik, (där jag har aktier) men ENRON är väl det mest kända. Volkswagen fusk med utsläppen är ju också ett sätt att trixa. Så med kniven på strupen och hel del politik och korruption bakom så tvivlar jag ändå speciellt då det gäller Thailand. Men tjänar dom pengar igen så kan du börjar betala tillbaka biljetter till folk som inte fått ersättning för och på så sätt få lite goodwill ;)

Some Thai math humour: what's the answer when you divide the 1 trillion baht revenue predicted, by the 18 million tourists predicted?
55,555.

Dom har ju omorganiserat en hel del, hela ledningen ersatt av folk som kan flygmarknaden och driva företag, var ju svåger anställningar innan folk utan någon kunskap, sagt upp stor del av onödig personal, sålt flyg, tagit bort onödiga utgifter.
Nog svårt för ett internationellt aktiebolag att hitta på.
Har dom fått något plan sålt?
Flera plan är till försäljning men är kunderna få.

inte rimligt att de kan fortsätta överhuvudtaget tror jag.

då jag reste flyget arlanda bangkok förra veckan. sprillans ny flygmaskin knappt 50 passagerare. ca 300 stolar tomma! enligt personalen ser det oftast ut så flighter från skandinavien.

Efter en lätt uträkning så går varje flight back en halv miljon kronor per väg! Då har jag bara räknat på bränslekostnaden!

inte rimligt att de kan fortsätta överhuvudtaget tror jag.

då jag reste flyget arlanda bangkok förra veckan. sprillans ny flygmaskin knappt 50 passagerare. ca 300 stolar tomma! enligt personalen ser det oftast ut så flighter från skandinavien.

Efter en lätt uträkning så går varje flight back en halv miljon kronor per väg! Då har jag bara räknat på bränslekostnaden!
Flygfrakten drar nog mer in mer pengar än passagerare.
Med 300 tomma stolar kan man ta många ton extra last.

På grönkvist igen, ja tillåt mig tveka. Knappt några flyg i luften, sålt plan och inte precis säljarens marknad. Thaiare pratar om att inte förlora ansiktet. Så sätter man sig dessa situationer. Men det klart flygplans matresturangen vart kanske succé.

Hej

Ja man upphör aldrig att förvånas, man behöver tydligen inte vare sig flyga eller ha kunder för att göra vinst, känns som en uppblåst vinst skapad av staten, men dom behöver väl ha lite i kassan för att kunna komma igång igen.

Mvh isan lover

Jag tror att det sista året nu så har mer företag fraktat material genom flygbolag än innan.
Dom som normalt köper material i container har fått enorma materialbrister så flygfrakt har blivit ett sätt att få materialet lite fortare.
Ett tag så undrade jag över varför de tog så mycket betalt för något extra kilo bagage. Det var innan pandemin. Ibland dubbla priset jämfört med posten. Så varje utebliven passagerare kan de ta minst 100 kilo gods. Med tanke på de prishöjningarna som blivit på båtfrakt så kan de nog tjäna minst lika mycket på godset som passagerarna.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp