Lite nyare bilder & info från Khao Lak

Diskussion i 'Khao Lak forum' startad av Gottland, 10 april 2017.

Taggar:
  1. Långeman

Långeman Forumveteran

Men hänsyn till att det är tjejens första besök i TH, så är jag benägen att hålla med om att detta är nog inget ställe för en nybörjare, och dessutom ensam.

2. Jonas

Jonas Forumveteran

Vem har sagt att någon skall resa ensam??
    Och en lättare turistort att ta sig runt på med Engelska får man leta efter här nere.
    Bara att boka ett dykpaket med en bra klubb och gå sin 3 dagars kurs.
    Hon är berest och i bra mycket värre ställen i världen än lilla Thailand.

kurant och Långeman gillar detta.
  3. Långeman

Långeman Forumveteran

Så som du skrev i ditt inlägg, så var det enkelt att tolka att hon reste ensam.
    S...it samma, själv skulle jag aldrig sätta min fot där, men det är jag de.

Gottland gillar detta.
  4. Jonas

Jonas Forumveteran

Har du varit där?
    Själv gillade jag ön Kho Thao, riktigt trevligt på Sairee beach och förutom dessa 3 händelser har väl inget större hänt där?
    Fast medelåldern är väldigt låg bland turisterna då jag och polaren nog var bland dom äldsta att se där.
    Var rätt lugnt och runt hotellen och gågatorna var det mer civilicerat än på tex. Kho Sameth, fanns inga barer med barbrudar etc. att se.
    Stor del av dom som jobbade i området var Europeer och Amerikaner då varenda hotell nästan var en dyklubb.
    Sen kan man ju bojkotta det pga. det som hänt men har man varit där som turist så vet man att det är ju inget hemskt ställe precis med fylla och bråk, tvärtom.
    Dykning var den stora fokusen på den turisttätaste delen vi bodde på.
    Men självklart har jag noll erfarenhet om korruptionen på ön men jag vet hur det är att turista på den för det har jag gjort.

Långeman och kurant gillar detta.
  5. kurant

kurant Forumräv

Sen kryllar det av västerländska singeltjejer i 25-35 årsåldern där som ofta åker i par eller fler.
    Dom gillar att lära sig att dyka, sola och "parta” på kvällarna men lägger inte någon blick på gamla gubbar.
    Är dom inte lesbiska så får nog någon ung ortsbo komma till ;)

6. Jonas

Jonas Forumveteran

Ja som sagt jag kände mig gammal på ön och då var det ändås samma år jag gick från 39-40.
    Men vi hade trevligt det var jag, frugan, sonen och en polare till mig som var där.
    Väldigt lätt att ta sig fram med Engelska desto svårare för en Thai då västerländska ungdommar var i majoritet.
    Åldersgruppen passar för hon som skall resa ;)
    Men var även gott om unga killar med.

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Gottland

Gottland Forumräv

Skall ni ha bra dykvatten så åk till Khao lak, Kho Tao är en piss i havet i jämförelse, här finns en av världens bästa dykställen Similan öarna som ligger rätt utanför Khao lak en timme med speedbåt och Surin öarna som ligger lite längre norrut och dykfirmor finns det massor av, och många med svenska instruktörer

Krille gillar detta.
  9. Krille

Krille Forumräv

Kan bara instämma. Jag har dykt i Barriärrevet, Röda havet mm.mm. och Similan tillhör absolut topp 3.

10. Jonas

Jonas Forumveteran

Ja Similian var ju planen, det var ju det jag frågade om i mitt inlägg men alla börja tjafsa om Kho Thao.
    Slutmålet med resan skulle ju vara Simmilian när hon redan var certificierad.
    För när man går kursen så är det så mycket fokus på annat, Kho Thao är ett bra ställe att ta kursen på och sen vidare till Simmilian för att njuta av dyken.
    Men vart mest tjafs än svar på min fråga så kollar någon annanstans.

11. Gottland

Gottland Forumräv

Terje en kompis har byggt denna anläggning som snart är färdig prtyty 018.JPG prtyty 017.JPG prtyty 014.JPG prtyty 013.JPG prtyty 011.JPG

Kycklingen gillar detta.
  12. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

Så fint det blir, har han några gäster på gång denna säsongen el kommer han att vänta in nästa högsäsong?

Janne gillar detta.
  13. Gottland

Gottland Forumräv

han tror det blir färdigt om en månad kanske, det är visst en svensk som bor granne nästan, hans son och familj har visst bokat.

14. Gottland

Gottland Forumräv

Där blir det nog livat i säsongen på Khao laks reggiebåtar 21618027_1591366647574872_3482679142778521927_n.jpg 21687465_1591366910908179_8010885577069191195_n.jpg

15. Gottland

Gottland Forumräv

16. Gottland

Gottland Forumräv

Bilder från Coconut beach coconutbeach.JPG kan man aldrig få nog av

Kycklingen gillar detta.
  17. Gottland

Gottland Forumräv

Pakarang cape 3333333 021.JPG 3333333 022.JPG

Kycklingen gillar detta.
  18. Gottland

Gottland Forumräv

Thai tillverkad motorbike Stall popo 008.JPG one

Kycklingen gillar detta.
  19. Gottland

Gottland Forumräv

E snake skinn.JPG n orm som har bytt skinn på skithuset

Berralund och Kycklingen gillar detta.
  20. Gottland

Gottland Forumräv

Småbarn, grisar och en tupp i Bangsak beach bangsak (2).JPG bangsak (3).JPG bangsak.JPG

Kycklingen gillar detta.
  21. Gottland

Gottland Forumräv

Bangsak gris gris (5).JPG

Dela sidan

Laddar...
Liknande ämnen -
  1. vince9696
    Svar:
    16
    Visningar:
    492
  2. Jonas
    Svar:
    4
    Visningar:
    239
  3. Sawitree
    Svar:
    22
    Visningar:
    1.066
  4. Kycklingen
    Svar:
    0
    Visningar:
    1.770
  5. lao
    Svar:
    12
    Visningar:
    823
  6. Mickey666
    Svar:
    3
    Visningar:
    553
  7. NilsG
    Svar:
    291
    Visningar:
    11.605
  8. Jonas
    Svar:
    444
    Visningar:
    14.348
  9. Jonas
    Svar:
    69
    Visningar:
    4.045
  10. EV
    Svar:
    70
    Visningar:
    3.850
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?