Mackfaktorns Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Elefantmöte utanför en fantastisk seafoodresturang i khon khaen absolut den godaste krabba jag ätit interiören ser ut som en enkel skolmatsal från 70talet men maten var helt fantastisk

"Mackfaktorn " sa:
Elefantmöte utanför en fantastisk seafoodresturang i khon khaen absolut den godaste krabba jag ätit interiören ser ut som en enkel skolmatsal från 70talet men maten var helt fantastisk
Oops glömde bilden

248.jpg

Skrev en lång uppsats om stället till dig Legolas men lyckades radera :( ::) :-[

Får prova igen lite senare Stället ligger iaf vid sjön Bueng Kaen Nakhon i namnet är seafood med.

Försöker igen då, Vi hitta detta ställe 2011 efter vi åkt runt å tittat på hus åkte runt på måfå tills damerna fick syn på en seafood skylt.

Inredningen var som jag sa enkel å spartansk så förväntningarna var väl inte så höga kommer ihåg att damen humma lite när hon såg priserna.

Vi var 7 vuxna och 3 barn beställde då på thaivis in en massa olika rätter däribland krabba i olika former efter att först fått välja ut dom från ett aquarium.

Måste då först säga att jag har aldrig riktigt förstått thais kärlek till bla krabba och bläckfisk har kunnat äta det fast utan kärlek innan denna gång. Svårt så här efter att beskriva smaken men hade jäkligt svårt att sluta äta och som jag sa tidigare den absolut överlägset bästa krabba och bläckfisk jag ätit i mitt liv vet inte vad det säger men skulle bli verkligt förvånad om du tycker om seafood och inte älskade denna.

Frågade damen om hur dom tillagat krabban men hon kom inte ihåg annat än att en rätt hette nåt som popat pong gali.

Hela gänget kan jag garantera var helt salig efter denna underbara seafoddmiddag iaf kostnaden vart trots hummet under 3000 bht för oss 7 vuxna och 3 barn .

Stället verkar vara lite socitetens tillhåll för när vi suttit ett tag så började porchar ferraris fläskmerchor med thai komma dit till grannbordet vårat kom dom direkt då ut med två stora "silverfat" fulla med ostron.

Hittar inga bilder från maten ska kika i en annan dator sen men ett tips att hitta igen den är att tigga till sig en turistkarta från tex informationen på Centrumplaza vet att jag hitta den igen den där, ligger tre resturanger bredvid varandra men denna har seafood i namnet.

Utan att vara 100 så tror jag du kan hitta det i BKK, där finns ju allt.

Sist tog jag med stora familjen till en seafood buffe på ett hotell i Pattaya, såg otroligt gott ut med grillade räkor, krabbor och bläckfisk. Kostade 650 Bath per person, vi var 9 st.

Ingen av oss tyckte det smakade något, jag hittade till slut en grillad köttbit jag kunde äta, familjen försökte med massa chili få smak på seafooden, men de gav upp. 6000 Bath fattigare var bara jag mätt, fick köpa med lite som tam så de blev mätta också ...

Jo detta är väl lite OT!

"legolas " sa:
Tcak skall du ha, jag skall spara detta inlägget, så jag också kan hitta dit. Men Mackan,, hur smakade krabban egentligen? jag är tacksam att få veta om de klarar av att tillaga den som seafood skall smaka enligt mig. Alltså tillagad i saltvatten, och inte baseras på chille eller någon annan thauikrydda som fullständigt raderar bort smaken av krabban.....

Har du lust att skriva en rad om det så är jag tacksam....För mig vore det den största besvikelse som finns, om jag åkte hela vägen dit, bara för att finna att krabban smakar likadant som nere i Phuket, Rayong, Jomtien, Pattaya eller Chaiyaphum, räkorna på exakt samma nivå....

Dom fiskas upp, tillagas sedan på restauranten i allt annat än saltvatten, och är fullständigt smaklösa om dom nu inte är fyllda med chillismak eller om dom helt enkelt är rökta, vilket för mig är ett rent vidrigt sätt att hantera seafood på.....

Så var dom salta Mackan??

legolas
Våra smakminnen är ju från 2011 vi var på väg dit igen ett flertal ggr i både okt och jan men nånting lyckades alltid komma emellan men dom krabbrätterna vi åt har vi då inget minne av att det skulle vara chilli eller rökt hur salt den var kommer jag ej ihåg men borde nog ha varit det eftersom jag vart så frälst för har ätit krabba både i Bangkok Phuket koh sammet mm men aldrig riktigt tyckt om det.

Menyn fanns ju bara på thai så var inte inblandad i beställningen men fanns visst en hel del olika krabbrätter.

Kan ju försöka få dottern fara förbi dit och fråga eller ta en meny när hon kommer tillbaks från bangkok

Här några bilder från en trevlig liten utflykt vi gjort tror sjön hette Galasin tog ett par timmar med bil från khon kaen.

453.jpg

454.jpg

463.jpg

464.jpg

Här kommer några till väl värt ett besök man hyr en flotte beställer mat å dryck (billigt men kommer ej ihåg exakt kostnad )blir sen utputad med en båt och fastankrad i x antal timmar

465.jpg

470.jpg

471.jpg

"Mackfaktorn " sa:
Här några bilder från en trevlig liten utflykt vi gjort tror sjön hette Galasin tog ett par timmar med bil från khon kaen.
Den där farangen med korslagda ben... Har han brutit dom för att kunna sitta i den ställningen? :)

Försökte som sagt skriva ett inlägg i legolas tråd om gällande fylla och sprit men gick ej så fortsätter här tillfälligt. Många sammstämmiga och kloka inlägg tyckte främst om legolas och fa s kloka syn på detta så för en gångs skull ska jag meddela karma kommer. Till mackes bara en del kloka saker men anledningen till varför vi har systembolaget gällde nog kanske förr men inte nu mer är nog mer pk att använda just den anledningen så här har du nog fel ( är själv ett av deras större ombud så har en del kunskap i hur dom både tänker och arbetar)

"Mackfaktorn " sa:
Till mackes bara en del kloka saker men anledningen till varför vi har systembolaget gällde nog kanske förr men inte nu mer är nog mer pk att använda just den anledningen så här har du nog fel ( är själv ett av deras större ombud så har en del kunskap i hur dom både tänker och arbetar)
Då svarar jag här också.

Jag nämde inte vad jag tyckte om systembolaget och det tänket, jag bara konstaterade att vi har systembolaget för att dämpa missbruket.

Systembolaget är en gammal kvarleva som ingen politiker törs lägga ner, det kommer att försvinna om inte annat på grind av EU.

Det jag skrev om storebror och att inte ta ansvar var faktiskt ironi men tydligen på en nivå ingen förstod och jag blev till och med anklagad för att stå på vänsterkanten. Som entrepenör har jag väldigt svårt för överförmynderi.

"mackes " sa:
Då svarar jag här också.

Jag nämde inte vad jag tyckte om systembolaget och det tänket, jag bara konstaterade att vi har systembolaget för att dämpa missbruket.

Systembolaget är en gammal kvarleva som ingen politiker törs lägga ner, det kommer att försvinna om inte annat på grind av EU.

Det jag skrev om storebror och att inte ta ansvar var faktiskt ironi men tydligen på en nivå ingen förstod och jag blev till och med anklagad för att stå på vänsterkanten. Som entrepenör har jag väldigt svårt för överförmynderi.
Det finns många människor som behöver en förmyndare speciellt när dom blivit äldre och jagar unga flickor varhelst dom finns. ;D ;D ;D

"gunnarg " sa:
Det finns många människor som behöver en förmyndare speciellt när dom blivit äldre och jagar unga flickor varhelst dom finns. ;D ;D ;D
Ut och jaga med dig så får du se hur kul det kan vara för alla parter utom för ungtupparna. :love_transparent: :angry_transparent:

Vaknat till ännu en underbar dag :) första shortsdan i Sverige om det inte bara vore för alla måsten och begynnande förkylning får prova en tiffy :( Här en bild från ett tempel mellan Bangkok och khon kaen sala buli kanske nån kan rätta stavningen men tydligen är det en känd skådis i Thailand som byggt detta var inte riktigt färdigt när vi var där tror det var 2008 men ska vara det nu

1276.jpg

"gunnarg " sa:

Det är väl en förmyndare dom jagar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp