Mackfaktorns Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så jäkla snyggt, men gröna gardiner!? Ja det är thaistyle på dom och det är väll ok om det är i ett thaistyle hus, detta är ju ett falanghus! :) :wai:

Gardinvalet har jag inte haft och göra med men inget jag hakat upp mig på. Men kylfrysen var mitt val ovärdelig om jag får säga det ;)

059.jpg

"ledarn " sa:
Så det enda jag beställt till nya huset är en stor jäkla altan under tak..
Där ska det finnas plats för en schysst soffgrupp som man kan ligga och slappa i..
Och där ska finnas en hängmatta för små sovpauser :nod: :nod:
Har du funderat på vad för soffgrupp? I trä eller med stoppning? Mina svärföräldrar har en uteplats under tak där de ställde ut två fåtöljer, tog max en månad till hela stoppningen var uppäten ... så jag föredrar en skön hängmatta :)

"ledarn " sa:
Har inte funderat så noga... Bara att jag vill ha soffa där :laugh: :laugh:

Är man ensam där under taket blir det ALLTID hängmattan... :thumbsup: :thumbsup:
Jaha ligga och slapp gör man med någon annan i soffan ... hmm vad gör man då ... jo det kanske man inte ska göra i hängmattan! :D :D

"Mackfaktorn " sa:
Garageuppfarten eller vad man nu ska kalla det kommer vi att använda detta material i något snyggt mönster är det meningen vi hitta ett ställe just utanför khon kaen mot udon thani kostar 50 bht 20kg nån som vet om det är ett bra pris ?

Har du några bilder? på den garage uppfarten som
du visade mig,

Ska ta rygg på dig med detta till min garageuppfart.
Bra att du lägger den först så blir det en enkel match för
mig sedan. ;)

"magnusjansson " sa:
Har du några bilder? på den garage uppfarten som
du visade mig,

Ska ta rygg på dig med detta till min garageuppfart.
Bra att du lägger den först så blir det en enkel match för
mig sedan. ;)
Har bett damen säga till dottern att gå å knäppa några

Hej.

Karma för fina bilder.
Bilderna från Bangkok var väl från Baiokye sky eller ??

linetrivo....

Var ganska häftigt att sitta ute på 78 våningen och äta med bara en låg mur dom kan inte va rädd för självmordshoppare där iaf. Vi bodde där 2 nätter i okt i en tvårummare på jag tror va 58 kvm early chekin late chekout hämtning på suvan frukt, bakelser ,välkomstdrink en voucher säkert glömt nått för drygt 6000 bht

440.jpg

Vad jag minns så anlöpte hon inte Thailand. I Asien besöktes bl a Jakarta, Guangzhou och Shanghai. Men kolla på Google, resan finns säkert någonstans.

Några isaan bilder innan jag måste tillbaks på jobb.

Så här bor damens ena bror jobbar som skräddare, dessutom duktig han har alternativ dessutom nybyggt vill rusta lite men bara lite. Är han ovanlig eller har nån sett nått liknande ?

021.jpg

022.jpg

023.jpg

Min svärfar har ett vindskydd på pelare, lite likt Mackfaktorns gummas bror (svåger blir det väl), men ännu enklare, där sover han i stort sett varje natt. Han har satt upp en solpanel som laddar upp ett bilbatteri så han får lite lyse och radio på natten. Han tycker det är lugnare där uppe ... bara hunden följer med upp. Jag skulle också vilja bo där EN natt, men är lite rädd för ormar och insekter ...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp