Mackfaktorns Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Annledningen till denna ide att bjuda på lunch går nog tillbaks 15-20 år då hon oftast inte hade så gott om pengar att köpa riktig mat inte så dom svälte men kanske enahanda att bara äta ris med papaya och liknande.

Hon har ju berättat att dottern vid flertal tillfällen frågat hon varför kan inte jag få kött fisk eller kyckling i matsäcken med till skolan andra barn får ju det.Dock utan att gnälla när hon förklarat att hon inte har pengar till det men att som mamma eller pappa för den delen att inte kunna ge sina barn riktig mat måste vara hjärtskärande.

Vetskapen om att hon inte var och är den enda mamman som är i denna situation att inte kunna skicka ordentlig mat med sina barn till skolan är nog anledningen till att hon ville göra detta när nu ekonomin tillät

Vad gäller hur så både handlade tillagade och serverade vi maten glassen till efterrätten typ hemgjord köptes hittar ingen bild men ni kanske vet. Hela familjen plus vänner var inblandade tog 3 dar antalet som åt barn och lärare var 400-500 st.
Kostnaden var nog totalt inte mer än ca 30-40 000bht om jag kommer ihåg rätt

424.jpg

Vackert gjort mackfaktorn vi har sbälva gjort dyligt ljustpå dom premisserna vet hur min gumma hade det när hon va ung så nu vill hon me hjälpa

Har du fått bilderna på garageuppfarten den med sten motiv?

Fråga frun hon säger att hon glömt men om det är hon eller dottern som glömt ?
Dottern är iaf i Bangkok kommer tillbaks först den 15e räcker det ? Annars kan vi försöka be nån annan fara dit å ta kort ?

Har du hunnit kolla priser ? Stället vi hitta tog 50 bht för en säck på 20kg har noll koll om det är billigt eller dyrt .

Inga problem, jag tänkte åka dit och titta och ta bilder i juni. Om det är ok för dig.

"magnusjansson " sa:
Har du fått bilderna på garageuppfarten den med sten motiv?
Ja du Magnus, det var ett vackert namn Sten Motiv :)
Sorry, jag bara retas när det gäller särskrivning. Det ser väldigt amerikanskt ut men där ska det skrivas så.. I Sverige skrivs det stenmotiv. :)

"magnusjansson " sa:
Har du köpt biljetter än?
Nä inte hitta nått bra pris än beställer nog så fort thai släpper vinterkampanj helst med thai annars med nån ann runt den 17 dec är planen om inte drömvinsten slår in då syns vi i juni när du kommer ned ;)

Följde med en polare på biltvätt 7 thai kom rusande och tog hand om bilen börja med köra upp den på en ramp å tvätta underedet sen tvätt vax totalstädning i kupe för den faschionabla kostnaden av 400 bht

302.jpg

303.jpg

ja det skulle vi haft i sverige,istället för maskintvätt för 300sek
många ggr var det bättre förut,

egentligen så var allt bättre förut.............

Jag har det bra :).
Mannen tvättar bilen åt mig, den är alltid eller oftast ren och det kostar gratis. :)
Men är man farang kärring så är man.

"Kycklingen " sa:
Jag har det bra :).
Mannen tvättar bilen åt mig, den är alltid eller oftast ren och det kostar gratis. :)
Men är man farang kärring så är man.
om du kör som en tant så räcker det väl med en tvätt per år? :)
Jag vill åsse ha en partner som vaskar bilen. Ups, jag glömde att jag inte har nån bil sedan en vecka. Jag ska använda en bilpool i stället

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp