Matilda vilda's bilder från Khao Lak

PanPan

Forumveteran
Underbart! Vädret i Sverige får mig att känna svartsjuka på dig. Jag bor i Sverige med min partner, som ursprungligen kommer från Nong Bua Lam Phu utanför Udon Thani. Vi har försökt att resa varje år, men det har varit få resor den senaste tiden. Att sitta på flygplan 10 timmar med spädbarn var inget roligt. Har blivit några sådana resor. Men brukar få höra att de brås på mig "gnälliga" :p . Du får ta bilder och lägga upp på forumet. Länderna runt om Thailand intresserar mig =) Har själv bara besökt Laos och Kambodja. Men Singapore och Malaysia låter lockande.
Brukar ni även resa upp till Udon Thani eller blir det mest Khao Lak?

Matilda

Medlem
Brukar ni även resa upp till Udon Thani eller blir det mest Khao Lak?
Till en början var det bara Khao Lak, men det har blivit fler resor till Udon Thani också. Som längst var jag 4 månader i Udon Thani år 2007. Man jag var i Khao Lak för mitt egna forskandes skull. Även om intresset för tsunamin är större än kunskapen så blev blev det väldigt mycket fotograferande :). khao Lak har varit en del av mitt liv de senaste 15 åren, samtidigt som platsen har förändrats till något som inte längre påminner om det riktiga Khao Lak. Det är både positivt och negativt. Men på senare tid har det blivit mer Issan :p.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Underbart! Vädret i Sverige får mig att känna svartsjuka på dig. Jag bor i Sverige med min partner, som ursprungligen kommer från Nong Bua Lam Phu utanför Udon Thani. Vi har försökt att resa varje år, men det har varit få resor den senaste tiden. Att sitta på flygplan 10 timmar med spädbarn var inget roligt. Har blivit några sådana resor. Men brukar få höra att de brås på mig "gnälliga" :p . Du får ta bilder och lägga upp på forumet. Länderna runt om Thailand intresserar mig =) Har själv bara besökt Laos och Kambodja. Men Singapore och Malaysia låter lockande.
Frugan är ju från Si Bun Rueang som ligger 30 km sydväst om Nong Bua Lamphu så det är välbekant liksom Udon Thani naturligtvis. Jag trivs hur fint som helst när vi är därnere även om det är alltför sällan. Men förhoppningsvis till sommaren... :)

Matilda

Medlem
Frugan är ju från Si Bun Rueang som ligger 30 km sydväst om Nong Bua Lamphu så det är välbekant liksom Udon Thani naturligtvis. Jag trivs hur fint som helst när vi är därnere även om det är alltför sällan. Men förhoppningsvis till sommaren... :)
Min kompis bor där i Si Bun Rueang =) Inte långt ifrån Nong Bua Lam Phu. Ska slänga iväg ett mejl nästa gång jag är där om någon vill träffas :).

Matilda

Medlem
Skulle ha lagt upp mer bilder men min mus har havererat....

Pratar så klart om datormusen. Räcker man drar den över skrivbordet för att mappar ska fastna. Den stänger och öppnar sidor. Den gör mig galen :).
Har provat felsöka, byta batterier och starta om datorn, inget hjälper :mad:. Haha

Topp