Matilda vilda's bilder från Khao Lak

Nam Falang

Forumveteran
@Matilda i januari skall jag och en kompis besöka Khao Lak. Vi stannar två veckor i Thailand. Själv har jag erfarenhet av Thailand och vi skall bo i mitt hus i Bang Saray som ligger ca 30 km söder om Pattaya. Min vän har aldrig varit i Thailand. Vi vill göra en liten tripp till Khao Lak, ca 3 dagar. Nr 1 på listan är en fisketur och den har vi koll på men vi vill ju bo någonstans. Det vore kanon att bo nära en trevlig beach med inte allt för mycket folk. Samtidigt bör det vara hyfsat centralt. Har du något hotel/resort att föreslå? Vi kommer att vara där i januari.
Tack för alla vackra bilder.

Matilda

Medlem
Tack för dina vackra ord om mina bilder @Nam Falang =)

En jättesvår fråga. Jag har ingen större erfarenhet av hotellen, just angående logi, trivsel, service osv. Jag har ju mest fotograferat. Vill du bo billigt, rekommenderas norra delen av Bang Niang. Dock var jag inget vidare förtjust i stranden där. Den har förändrats en del sedan tsunamikatastrofen. Södra delen har en finare strand, dock är hotellen av en högre klass. Ingen av platserna är ju direkt nära till centrum, d.v.s. nattmarknad, shopping osv. (Drygt 1,5 km). Finns ändå ett mindre utbud av just detta vid stranden också. Nang Thong är finare tycker jag. Fin strand, finns en del hotell att välja på och nära till centrum. Personligen gillade jag nog Bang Niang mer ändå =)

Vill du bo billigt, rekommenderar i så fall...

1. Cousin Resort (Bang Niang). Supertrevlig personal, mysiga bungalow och nära till havet =)
2. Nang Thong Bay Resort 1 (Nang Thong). Jätte bra personal, nära till havet.
3. Nang Thong Bay Resort 2 (Nang Thong). Gillade ägaren skarpt =) Bra personal, nära till havet.

Något dyrare hotelll.

1. Mukdara Beach Resort (Bang Niang). Älskar detta hotell. Jättefint, nära till havet. Dock stod Matilda på menyn dagligen hos alla mygg.
2. Seaview Resort and Spa (Nang Thong). Mina barn älskade detta hotell. De har en rolig pool (Väldigt stor). Nära till havet.

Hoppas jag var till hjälp. Finns kanske någon här som kan ge dig bättre råd =)

Matilda

Medlem
@Nam Falang

De senaste åren har jag besökt Khao Lak på sommaren. Havet är då också mer aggressivt. Hur som helst så byggde de en mur på stranden eftersom marken åts upp av vattnet. Jag vet inte hur det ser ut på vintern, men på sommaren såg det omöjligt ut att kunna bada där under visa tider på dygnet. Av andra bilder att döma av andra resenärer, såg stranden betydligt bättre ut på vinterhalvåret. Bifogar några bilder jag tagit.

DSC00945.JPG

DSC00946.JPG

2013-05-13 Bang Niang - Chong Fah Restaurant (1).JPG

2013-05-13 Bang Niang - Chong Fah Restaurant (2).JPG

2013-05-13 Bang Niang - Chong Fah Restaurant (3).JPG

2013-05-13 Bang Niang Beach (1).JPG

Nam Falang

Forumveteran
Tack för dina vackra ord om mina bilder @Nam Falang =)

En jättesvår fråga. Jag har ingen större erfarenhet av hotellen, just angående logi, trivsel, service osv. Jag har ju mest fotograferat. Vill du bo billigt, rekommenderas norra delen av Bang Niang. Dock var jag inget vidare förtjust i stranden där. Den har förändrats en del sedan tsunamikatastrofen. Södra delen har en finare strand, dock är hotellen av en högre klass. Ingen av platserna är ju direkt nära till centrum, d.v.s. nattmarknad, shopping osv. (Drygt 1,5 km). Finns ändå ett mindre utbud av just detta vid stranden också. Nang Thong är finare tycker jag. Fin strand, finns en del hotell att välja på och nära till centrum. Personligen gillade jag nog Bang Niang mer ändå =)

Vill du bo billigt, rekommenderar i så fall...

1. Cousin Resort (Bang Niang). Supertrevlig personal, mysiga bungalow och nära till havet =)
2. Nang Thong Bay Resort 1 (Nang Thong). Jätte bra personal, nära till havet.
3. Nang Thong Bay Resort 2 (Nang Thong). Gillade ägaren skarpt =) Bra personal, nära till havet.

Något dyrare hotelll.

1. Mukdara Beach Resort (Bang Niang). Älskar detta hotell. Jättefint, nära till havet. Dock stod Matilda på menyn dagligen hos alla mygg.
2. Seaview Resort and Spa (Nang Thong). Mina barn älskade detta hotell. De har en rolig pool (Väldigt stor). Nära till havet.

Hoppas jag var till hjälp. Finns kanske någon här som kan ge dig bättre råd =)
Tack för all bra information. Nu har jag lite att gå på. Får sätta mig med Agoda och Google maps och jämföra lite.

Topp