Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jasmin Resort, Bang Niang, Khao Lak. Jätte mysig bungalowanläggning som ligger centralt i delen vid stranden. Byggdes år 2004 och öppnade den 1 november samma år. Bara två månader senare spolades alla bungalowen bort. Ägdes av Schweizaren Paul Ruegg och hans thailändska fru Mukda och anläggningen tror jag döptes efter dottern Jasmin. Alla tre överlevde. En av några anläggningar jag har följt lite extra de följande 10 åren efter tsunamin. Möjligtvis äger de anläggningen än idag.
Henrik ägarn har dratt sig ur , har nu 2 affärer istället en I bangnien och en i Pakarang där han säljer brännvin och ol, han är storst på detta iKhao lak
Henrik ägarn har dratt sig ur , har nu 2 affärer istället en I bangnien och en i Pakarang där han säljer brännvin och ol, han är storst på detta iKhao lak
Sensimar Beachfront Resort, Nang Thong Beach, Khao Lak. F.d. Similan Beach and Spa Resort. Detta hotell blev som en monument över katastrofen. Sista hotellet som revs efter tsunamikatastrofen. Tror det var så sent som år 2013 innan anläggningen byggdes om. ägdes av Italienaren Giorgio som gav upp Khao Lak och fortsatte verksamheten i Phuket istället. Hade premiär öppning i december år 2004.
Gerd and Noi Bungalows, Nang Thong Beach, Khao Lak.
Första boendet som erbjöd övernattning för turister i Khao Lak, långt innan Mai's Quiet Zone slog upp portarna. Tror ägaren var tysk tillsammans med sin thailändska fru / sambo. Öppnades först år 1981 av backpackern Gerd Serucnik tillsammans med thailändskan Noi. Från en början hette de Khao Lak Bungalows men bytte år 1990 namn till Gerd and Noi. Bungalowen drevs av framförallt släktingar till Noi. Gerd ska tyvärr ha omkommit av tsunamin och Noi och hennes son ska ha överlevt. Resorten lever vidare idag och är ett välbesökt ställe av mångåriga återkommande turister.
Är ju inte direkt någon trädkramare, men jag tycker man ska värna om miljön. Eco Hotell fanns det gott om i Khao Lak tidigare innan dessa lyxhotell började äta upp allt. Similana Resort var en av några i Khao Lak som tyvärr inte finns kvar idag. Det där med Eco Hotell står för mer än miljön, också att man sponsrar lokalproducerade och närproducerade produkter. Tummen upp för det!
JW Mariott, f.d. Sofitel Magic Lagoon, Khuk Khak, Khao Lak.
Detta hotell var ju det näst sista att rivas i Khao Lak efter tsunamin. Bytte ju ägare ganska ofta innan JW Marriott slutligen valde att köpa upp ruinerna. Personligen... Usch, men för dem som letar lyxhotell är det verkligen ett fint hotell. Väldigt avlägset och tar sin tid till centrum. Men hotellet har säkert allt. Vad jag vet är att de hade rekordet för Asiens största pool. Det har gått mer än 10 år sedan jag sökte på det, kanske har de kvar rekordet.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.