Matilda vilda's bilder från Khao Lak

Phetchabun och Kalasin och några bilder från Phi Phi Island samt Chiang Mai kommer att läggas upp men det kommer att dröja. Det är från mina första resor runt år 2005. Dum som man var framkallade man dessa och radera filerna. Förhoppningsvis införskaffar jag mig i en scanner snart =).
Ja det hade vart kul att se, var ju långt innan jag bodde i Phetchabun och ända jag kände till om Thailand då var att det var dit gammla gubbar åkte och fixa tjejer.

Ja det hade vart kul att se, var ju långt innan jag bodde i Phetchabun och ända jag kände till om Thailand då var att det var dit gammla gubbar åkte och fixa tjejer.
Det var inte så mycket västerlänningar där när jag besökte. Väldigt fattigt jämfört med andra provinser. Visst finns det ett intresse att återbesöka provinsen =).

Green Beach Resort, Nang Thong, Khao Lak. Jätte mysig bungalow anläggning i den centrala delen av Nang Thong. Har hört mycket bra om restaurangen vid stranden, har dock aldrig provsmakat själv. Trevliga ägare också.

DSC00504.JPG

DSC00505.JPG

DSC00507.JPG

DSC00508.JPG

DSC00509.JPG

DSC00510.JPG

DSC00511.JPG

DSC00512.JPG

DSC00513.JPG

DSC00514.JPG

Ayara Villas, Bang Niang, Khao Lak. På nått sätt så är ägaren svensk. Hur jag än vrider på det så hittar jag bara en thai som ägare. Det ses som svenskägt. Från början hade de sina två ytor, och runt år 2008-2010, kommer inte ihåg när, köpte de sig en tredje mark. Lite lyxigare och med pool. Nästan lite charmigt utan pool. Det var ju vad backpackers ville ha som på den tiden reste runt i Khao Lak.

DSC00891.JPG

DSC00892.JPG

DSC00893.JPG

DSC00894.JPG

DSC00895.JPG

DSC00896.JPG

DSC00897.JPG

DSC00898.JPG

Så vackra bilder du tar @Matilda. Man blir sjukt sugen på att åka till Thailand när man ser bilderna.

Du har kanske skrivit det innan, men fotade du dessa resort proffesionellt för en uppdragsgivare.
Vilket snällt inlägg. =)
nej, jag har forskat en del kring tsunamin, det var min slutfotografering i Khao Lak. Foton är tagna av eget intresse och ligger bara i mina mappar och ville visas upp =). I mina ögon är Khao Lak verkligen värt ett besök. Nästan förvånad att denna fina ort inte återhämtat sig bland turismen. Det ligger så nära Phuket men också mer prisvärt både bland hotell och shopping. Det är några år sedan jag besökte Khao Lak, så möjligtvis stämmer inte dagens Khao Lak överens med mitt =).

Vilket snällt inlägg. =)
nej, jag har forskat en del kring tsunamin, det var min slutfotografering i Khao Lak. Foton är tagna av eget intresse och ligger bara i mina mappar och ville visas upp =). I mina ögon är Khao Lak verkligen värt ett besök. Nästan förvånad att denna fina ort inte återhämtat sig bland turismen. Det ligger så nära Phuket men också mer prisvärt både bland hotell och shopping. Det är några år sedan jag besökte Khao Lak, så möjligtvis stämmer inte dagens Khao Lak överens med mitt =).
Jag tror orsaken just är tsunamin. Man är rädd att den kommer tillbaks och många känner någon som fick sätta livet till just i Khao Lak.

Jag tror orsaken just är tsunamin. Man är rädd att den kommer tillbaks och många känner någon som fick sätta livet till just i Khao Lak.
Det är nog så. Men tiden går och minnena bleknar. Senast jag var där var det betydligt fler än året innan =). Khao Lak är ju ett väldigt perfekt familjeställe tycker jag =) Reser själv med barn =).

Baan Pakarang i Pakarang Cape. Värt att nämna dessa två tyskar som överlevde tsunamin. De hade sitt boende i Pakarang Cape i spetsen i Pakarang några hundra meter norr om dåvarande South Sea Pakarang. Båda överlevde och öppnade dåvarande "Khao Lak Friends" som på f.d. Tukta Restaurants mark i Nang Thong drev en välgörnhetsrestaurang för barnhem i khao Lak för föräldrarlösa. Lite osäker om de fortfarande driver denna restaurang i Khao Lak. Värt ett besök annars.

DSC00812.JPG

DSC00813.JPG

DSC00814.JPG

DSC00815.JPG

DSC00816.JPG

DSC00817.JPG

DSC00818.JPG

F.d Mai's Quiet Zone. Sorgiligt. Hon var ju en riktig eco människa. Det ska inte huggas ner något på min tomt. Khao Lak är känt för sina ormar och hon hade ett flertal sorter på sin tomt. Hon visste nog vad hon gjorde. Hon gjorde sina regler att jetskin och solstolar skulle förbjudas. Håller med henne. Lånade bilder från en vän som godkände inlägget.

feel good (1).jpg

feel good (2).jpg

feel good (3).jpg

feel good (4).jpg

feel good (5).jpg

feel good (6).jpg

feel good (7).jpg

F.d Mai's Quiet Zone. Sorgiligt. Hon var ju en riktig eco människa. Det ska inte huggas ner något på min tomt. Khao Lak är känt för sina ormar och hon hade ett flertal sorter på sin tomt. Hon visste nog vad hon gjorde. Hon gjorde sina regler att jetskin och solstolar skulle förbjudas. Håller med henne. Lånade bilder från en vän som godkände inlägget.

feel good (1).jpg

feel good (2).jpg

feel good (3).jpg

feel good (4).jpg

feel good (5).jpg

feel good (6).jpg

feel good (7).jpg
Var det inte ett TV program om henne?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp