Matilda vilda's bilder från Khao Lak

 
JW Mariott. Fortsättning....

DSC00760.JPG


DSC00761.JPG


DSC00762.JPG


DSC00763.JPG


DSC00764.JPG


DSC00765.JPG


DSC00766.JPG
 
Fina bilder Matilda.
Är ju lite roligt att följa dina berättelser om olika boenden och historien om vad som skett efter Tsunamin.
Finns väl en herre till här som lade in fina bilder på ett annat forum. Var ju många gånger nån man kände igen
från hans hörna. Bilderna som många av er lägger in är värd 1000 tals karma. Men sen är det skillnad på bilder
och bilder.
 
Fina bilder Matilda.
Är ju lite roligt att följa dina berättelser om olika boenden och historien om vad som skett efter Tsunamin.
Finns väl en herre till här som lade in fina bilder på ett annat forum. Var ju många gånger nån man kände igen
från hans hörna. Bilderna som många av er lägger in är värd 1000 tals karma. Men sen är det skillnad på bilder
och bilder.
Tack :upanddown:
 
F.d. Tropicana Beach Resort. Ägaren skulle återuppbygga redan år 2005, men det var en tvist så sent som år 2014 om marken. Vet inte hur det ser ut idag men hoppas hon till slut kan återuppbygga. Första bilderna är från Receptionen. Tror det var Apollo som anordnade resor hit.

DSC00623.JPG


DSC00624.JPG


DSC00625.JPG


DSC00630.JPG


DSC00631.JPG


DSC00632.JPG


DSC00633.JPG


DSC00634.JPG


DSC00635.JPG


DSC00636.JPG
 
Tukta Bungalow var ju en legend i Thailand. Var en populär restaurang i Nang Thong Beach. Hon förlorade många familj medlemmar och byggde upp en ny anläggning i närheten av Chong Fah Vattenfall. Hon vågade aldrig bo nära havet igen. Marken köptes upp av Khao Lak Friends år 2005 som var en välgörenhets organisation för föräldralösa barn. Han som låg bakom Khao Lak friends var Jurgen Krull, en tysk som var bosatt i Cape Pakarang. Tillsammans med bl.a. några svenskar drev de denna organisation några år tills det slutligen inte gick. Senast jag var där var det Pai Thong Massage som ägde marken.

Pai Thong Massage (1).JPG


Pai Thong Massage (2).JPG


Pai Thong Massage (3).JPG


ss.JPG
 
F.d. Amandalay Resort and Spa. Ända hotellet detta år jag inte kunde ta foton på f.d. hotellområdet, de där vovvarna följde efter mig överallt. Fick till slut springa upp i taxin =). Det blev några foton på entren och infarten istället. Låg i södra Khuk Khak, Khao Lak.

Hotellet ägdes av Pichai Nilthongkham och stod färdigbyggd år 2004. Hotellet bestod av 69 bungalow som totalt ska ha kostat 130 miljoner baht. Öppnandet skulle ha skett på juldagen år 2004, men de öppnade på julafton istället då trycket på lediga rum var stort detta år. Två dagar senare låg allt i spillror.... Som många andra hotellägare har han desperat försökt att sälja marken för 2.5 miljoner baht per Rai (vet inte hur stort en rai är), men står än idag obebyggt.

DSC00655.JPG


DSC00656.JPG


DSC00657.JPG


DSC00658.JPG


DSC00659.JPG


DSC00660.JPG
 
Father and Son Bungalow, Nang Thong, Khao Lak. Låg tidigare i närheten av Seaview Resort and Spa, men flyttade senare till andra sidan huvudvägen i Nang Thong.

DSC00406.JPG


DSC00407.JPG


DSC00409.JPG


DSC00410.JPG


DSC00411.JPG
Hej Matilda.

1 Rai är lika med 1 600 m2
Fina bilder som vanligt och lite tragisk historia om drabbade.

Irriterande att man måste hämta bilder för att se dom. Många ser en bokstavskombination och tittar inte pga detta.
Samma gäller när jag tittar på Kurants bilder. Vet att ni tar er tid för att lägga in bilder, så hoppas att nån fixar de.
 
Hej Matilda.

1 Rai är lika med 1 600 m2
Fina bilder som vanligt och lite tragisk historia om drabbade.

Irriterande att man måste hämta bilder för att se dom. Många ser en bokstavskombination och tittar inte pga detta.
Samma gäller när jag tittar på Kurants bilder. Vet att ni tar er tid för att lägga in bilder, så hoppas att nån fixar de.

Tack! :wai:

Ja, glömmer snabbt av vilka bilder jag lagt upp och måste gå igenom alla sidorna så det inte blir dubbelpost. Det blir en del bildhämtning :p.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp