Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

Vad hände i Bang saen igår, lördags?
Har aldrig sett en sån enorm kö för att köra av motorvägen ner mot Bang saen

/ SatanG
Är inte ovanligt med långa köer ner dit på lördagar, Förrförra gången fick vi vända och åka hem igen för var hopplöst att komma ner till stranden och få tag på parkering med all trafik.
Sist vi var där åkte vi tidigare så då var det ok men dom börjat med sådana ockerpriser för stolar, mat, allting på stranden så sista gången sa frugan.

Är inte ovanligt med långa köer ner dit på lördagar, Förrförra gången fick vi vända och åka hem igen för var hopplöst att komma ner till stranden och få tag på parkering med all trafik.
Sist vi var där åkte vi tidigare så då var det ok men dom börjat med sådana ockerpriser för stolar, mat, allting på stranden så sista gången sa frugan.
Strandselgerne tjener gode pengar i Bangsaen, Og thaienderne klager ikke på prisen i Bangsaen , her tipser dei

I dag den 19 november er det Loy Krathong i Bangsaen , Det er vant å komme mye folk , så lenge det er fint ver

P1150254.JPG

P1150255.JPG

P1150256.JPG

P1150257.JPG

P1150258.JPG

P1150259.JPG

P1150260.JPG

P1150261.JPG

Bangsaen fin229901.jpg

t5.jpg

For noen år siden traff vi på en svenske i Bangkok . Og fortalte att han kjente flere svensker i Bangsaen. Han spörte etter adressen min , så når han kommer til Bangsaen så kunne vi treffas , og ta en öl i sammen . Ein dag for ca . ett år siden står han utfor porten min , med resveska i handa og ville bo hos meg ,Jeg bad han få seg ett hotel , så kunne vi treffas på kvelden. Og utfor porten står det en bil , med ei dama i bilen. Ho kommer utor bilen og bort til porten når ho ser kjerringen min , og dei preiker og blir enige å treffes på kvelden i Walking Street , der er som ett stort marked , der dei selger sjömat og öl , og så er det underholdning . Kjerringen min preiker med dama , og jeg preiker med svensken , Heile tiden mens han sitter med bordet , snur han på hode og ser etter damer.Og spör om jeg ikke kjenner noen rike damer i Bangsaen. Så snakker vi om å få kjöpt oss noe mat . Svensken hopper opp og avgårde for å finna mat til seg sjölv , Han var ikke kavaler og spörte om dei kunne gå sammen og kjöpa mat. Ho beretta til kjerringen min att ho har vert på flyplassen og henta han , og på veien heim stoppa ho ved en bensinstasjon og ba han ta ut pengar ved en ATM på bensinstasjonen , det ville han ikke , han skulle venta med utaket. Og så spör ho han hvor han skulle bu , Han ville bo med henne ., men de gav ho beskjed att dei kjenner ikke verandre. Hun daman har eget stort hus og en nyere Toyota og er lärare på universitetet , Her kunne han fått entrivlig dame , som har pengar sjölv Jeg markerte ansiktet litt så ikke han blei gjenkjent

P1130605.JPG

Det var för corona virusen kom , då satt vi granner i sammen og tok en öl og spiste middag sammen , Når dei grilla fisk så har dei godt med salt , for å få den gode smaken i fisken , Flere faranger påstår att i Thailand salta dei ikke maten , dei krydra med bare masse cili . Her har vi det triveleg med og eta middag tilsammen.

P1070828.jpg

P1070835.jpg

P1070830.jpg

P1070829.jpg

P1070831.jpg

P1070837.jpg

P1070841.jpg

Jeg var ute på ett blomstermarked her i Bangsaen , der jeg ser en farang som har ingen problem med Tai språket , Både han og hon er dövstuk og dei bruker fingerspråke Så her blitr dt ikke så mange missforståelser som mange faranger som kun taler sitt morsmål

P1100356.JPG

Det var för corona virusen kom , då satt vi granner i sammen og tok en öl og spiste middag sammen , Når dei grilla fisk så har dei godt med salt , for å få den gode smaken i fisken , Flere faranger påstår att i Thailand salta dei ikke maten , dei krydra med bare masse cili . Her har vi det triveleg med og eta middag tilsammen.

P1070828.jpg

P1070835.jpg

P1070830.jpg

P1070829.jpg

P1070831.jpg

P1070837.jpg

P1070841.jpg
Hej

Det ser gott ut, äter själv ofta Phlanin av den typ som nästan är inbakad i salt, det säljs överallt i Isaan, tycker den är väldigt god tillsammans med klibbris och öl.

Mvh isan lover

Her i Bangsaen er det arbeid til alle som vill arbeida , Og mange er kreative og starter med noe selv , og tjener bedre som fabrikkarbeid ,Her er bilde av ei dama som selger frokost i 2 an Road Bangsaen Ho starter kl 5,00 på morgonen og jeg ser att til kl 10,00 er ho utsolgt for frokost ,

P1140399.JPG

P1140400.JPG

P1140401.JPG

För pademien kom til Thailand , gjekk vi ut og spiste middag på en fin Restaurant ca en gang i uken ,, Her er det meg og kjerringen og dattra som går på Restaurant , Nesten hver gang vi har dattra til kjerringen med , så forlanger ho å betala rekningen , Ho har god jobb i Bangkok i ett Amerikansk Reklamebyrå og tjener nesten faaranglönn ,

b1.jpg

b2.jpg

b3.jpg

b4.jpg

b5.jpg

b6.jpg

b7.jpg

Det er mange som tjener gode pengar i Thailand , dei starter for seg sjölv med noe , Her er ett ektepar som selger frukost , som besrår av Kleberis ( konjao ) og noen kjöttbiter i en liten pakke, Som dei står her 2 an Road fra kl 5 .00 på morgonen når folk skal på arbeid . Jeg har sett att dei har mange kunder , dei selger til , På morgonen er det stor kö med kunder som kjöper frokost .

P1080411.jpg

P1080412.jpg

P1080413.jpg

P1080414.jpg

P1080415.jpg

Her har vi en trivlig gammel dame som jeg av og til prater med , Hon er noen og 70 år og jobber hver dag med å selge Thai Chips som har svine smak . Ho klager på beina sine , dei verker , Ho selger så og sei alt i sekken hver dag , Så dette er en gammel Thai dame med god pensjon , Er man kreativ nokk i Thailand så kan man tjene gode pengar , alder har ingen betydning ,

P1050238.JPG

Her har vi en trivlig gammel dame som jeg av og til prater med , Hon er noen og 70 år og jobber hver dag med å selge Thai Chips som har svine smak . Ho klager på beina sine , dei verker , Ho selger så og sei alt i sekken hver dag , Så dette er en gammel Thai dame med god pensjon , Er man kreativ nokk i Thailand så kan man tjene gode pengar , alder har ingen betydning ,

P1050238.JPG

De människor du refererar till gör inga större pengar.

De människor du refererar till gör inga större pengar.
Street food tjener gode pengar i Bangsaen , for her er det på 1000 vis av kunder , Det sto i Bangkok Post om selgerne på Bangsaen Beach , Det er dei som tjener opp til 10.000 Baht på dei beste dagene , det var för Corona Pademien kom. Jeg skal se om jeg finner stykket igjen.

Street food tjener gode pengar i Bangsaen , for her er det på 1000 vis av kunder , Det sto i Bangkok Post om selgerne på Bangsaen Beach , Det er dei som tjener opp til 10.000 Baht på dei beste dagene , det var för Corona Pademien kom. Jeg skal se om jeg finner stykket igjen.
Det finns några få som kan göra pengar, helt säkert.
I det stora hela så kan man nog sälja en massa påsar med thaisnacks utan att göra någon större förmögenhet utav det.

Jag förväntar mig självklart att street food försäljaren anländer i sin Benz och återvänder till sin 300m2 lya med pool när dagen är slut.

Visst kan dom tjäna ok pengar, men då förstår jag inte varför en 70 årig gammal thailändsk tant med ont i benen, inte har dragit in kosing nog för att sluta plåga sig själv.

Före Pademien kom , var det heilt fult på Bangsaen Beach . Nå må dei halde avstand for hver familie , För satt dei som sild i tönna , Se foto ,Og en Thai har spisevaner att dei eter heile tiden , Og dei kjöper inn store lass med mat , en Thai har pengar , alle er ikke så fattig som mange faranger påstår . Se foto , Hva mat dei kjöper , og kor mye folk det er , En stole selger har vel 100 stoler og tar 100 Baht for å leie en stol for en dag , Og 100 stoler x 100 Baht = 10,000 baht det tjener en stolselger på dei beste dagene ,

g1.jpg

g2.jpg

g3.jpg

Före Pademien kom , var det heilt fult på Bangsaen Beach . Nå må dei halde avstand for hver familie , För satt dei som sild i tönna , Se foto ,Og en Thai har spisevaner att dei eter heile tiden , Og dei kjöper inn store lass med mat , en Thai har pengar , alle er ikke så fattig som mange faranger påstår . Se foto , Hva mat dei kjöper , og kor mye folk det er , En stole selger har vel 100 stoler og tar 100 Baht for å leie en stol for en dag , Og 100 stoler x 100 Baht = 10,000 baht det tjener en stolselger på dei beste dagene ,

g1.jpg

g2.jpg

g3.jpg

Många gånger får stolsförsäljaren betala för området. Allt är inte rena inkomster, det följer med en hel del utgifter.

Det jag kan hålla med om är att det är långt ifrån alla thailändare som är fattiga och det är långt ifrån alla norrmän som är rika.

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp