Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

Fast nu kan det ju vara så att Einar med sin feta pension och sina miljoner på banken har tagit hela tjocka släkten från isan att bosätta sig i hans hus i Bangsaen? Och försörjer en 10-15 personer.
Då finns det ju åtminstone några fattigare thaiare i staden.

BTT
Kjerringen min kommer fra Bangkok , Og jobbet i Klærbutikk i over 20 år og veit hvor du kjøper billige klær og skor . Og familien hennes har rikelig med penger -

Varför måste man köpa dyra skor bara för man har pengar??
Nä håller med dig men kvalité brukar innebära högre pris. Jag har några vandringskängor och dom är ganska dyra. Få mina fötter inte växer längre och jag tar hand om mina skor så håller dom länge. Mina äldsta kängor är över 12år gamla. Den kvalitén får man inte för låt säga 500baht. Slit och släng dojor spelar ju mindre roll då funkar 200bahts dojor utmärkt :)

Nä håller med dig men kvalité brukar innebära högre pris. Jag har några vandringskängor och dom är ganska dyra. Få mina fötter inte växer längre och jag tar hand om mina skor så håller dom länge. Mina äldsta kängor är över 12år gamla. Den kvalitén får man inte för låt säga 500baht. Slit och släng dojor spelar ju mindre roll då funkar 200bahts dojor utmärkt :)

I Thailand brukar jag köpa slit och släng skor.
Däremot så har jag kräsna fötter som inte gillar det minsta ”fel” på skorna. Det är på både gott och ont. Några Balenciaga, LV eller finare skor kan jag inte använda. Å andra sidan så har jag problem med allt utom Asics.
Det finns säkert fler skor, men jag kör med säkra kort.

I Thailand brukar jag köpa slit och släng skor.
Däremot så har jag kräsna fötter som inte gillar det minsta ”fel” på skorna. Det är på både gott och ont. Några Balenciaga, LV eller finare skor kan jag inte använda. Å andra sidan så har jag problem med allt utom Asics.
Det finns säkert fler skor, men jag kör med säkra kort.
Ja man hittar sina guldkorn och vill ogärna chansa. Det är det bästa med att bli vuxen och sluta växa. Man kan köpa dyra sköna kvalitets skor och inte växa ur dom. Köpte skridskor senast. Inga lyxgrillor men gratis var det inte. Helt okej för jag kan anväbda dom tills jag inte längre kan åka grillor. Sonen behöver större varje år och då köper man helst inte nya av dyrare sorten. Senast hittade jag ett par CCM på Blocket otroligt lite använda. Nu har han vuxit ur dom men hann åka två gånger :)

Varför måste man köpa dyra skor bara för man har pengar??

Behöver man inte. Man kan göra bra fynd även i second hand butiker.

Jag köpte ett par skor där för 10 år sedan för 60 kr och dom håller fortfarande.

Det jag menade är att Einar som påstår sig ha gott om pengar kanske skulle ha råd att köpa ett par fina märkesskor på nåt exlusivt varuhus ex i Bangkok.

BTT

Behöver man inte. Man kan göra bra fynd även i second hand butiker.

Jag köpte ett par skor där för 10 år sedan för 60 kr och dom håller fortfarande.

Det jag menade är att Einar som påstår sig ha gott om pengar kanske skulle ha råd att köpa ett par fina märkesskor på nåt exlusivt varuhus ex i Bangkok.

BTT

Umgås du fortfarande med honom? Kan han prata nu? Bilden är 8år gammal därför undrar jag. Du som framstår som så klok, röker du fortfarande?
Jeg røker fortfarande , men ca 10 sigaretter pr dag ,det gjør ingen ting for min alder ,påstår min dokter i Bangsaen , Det er mye verre med noen timer i rustrafikken i Bangkok , vist du tenker på helsa , for å halde deg frisk .

362950421_328425619520762_3735429112674020662_n.jpg
Dere har sut for mine penger når jeg dør , for jeg har verdens beste kjerring , hon er verd ver Baht etter meg , Jeg har hatt ett fantastisk godt liv i Thailand , Og som takk for det gode livet i thailand , kan hon få dei pengane jeg løyver , Og alle thaidamer som er gift med nordmenn i over 5 år får ettelatt pensjon på 60 % ved min død og det er høyere en dei fleste svensker har i pensjon , Er det noen av dere svensker på forumet som har en ordning med pensjon til deres fru når dere dår . Eller dere så igoistisk att dere tenker bare på dere selv , når dere dør er det ikke ditt problem . Er en svenske så igoistisk ????

Senast ändrad:
Han har nog råd men är snål.
Skulle tro att det är kjerringe hans som har hand om pengarna. Hon köper nog det billigaste hon kan hitta till Einar. Ju mindre han får ju mer får ju hon och släkten.
Hade en polare i Pattaya. Varje gång pensionen kom lämnade han över alla pengarna till thaidamen som blåste honom ganska rejält. Han fick tom skaffa sig sin sprit hos mama på kredit i den lokala butiken. Eftersom han var grav alkis hade han noll koll på sin ekonomi och det utnyttjade thaiarna i hans närhet.
BTT

Skulle tro att det är kjerringe hans som har hand om pengarna. Hon köper nog det billigaste hon kan hitta till Einar. Ju mindre han får ju mer får ju hon och släkten.
Hade en polare i Pattaya. Varje gång pensionen kom lämnade han över alla pengarna till thaidamen som blåste honom ganska rejält. Han fick tom skaffa sig sin sprit hos mama på kredit i den lokala butiken. Eftersom han var grav alkis hade han noll koll på sin ekonomi och det utnyttjade thaiarna i hans närhet.
BTT
Den avensjuko er en stygg sykdom , Dei fleste på forumet her , har bodd i Isaan i mange år og ikke vert og sett alt det vakre Thailand har å by på . Kom dere ut og se litt av Thailand og ikke kritiser andre som reiser mye rundt , og sett mye av thailand .

Dere har sut for mine penger når jeg dør , for jeg har verdens beste kjerring , hon er verd ver Baht etter meg , Jeg har hatt ett fantastisk godt liv i Thailand , Og som takk for det gode livet i thailand , kan hon få dei pengane jeg løyver , Og alle thaidamer som er gift med nordmenn i over 5 år får ettelatt pensjon på 60 % ved min død og det er høyere en dei fleste svensker har i pensjon , Er det noen av dere svensker på forumet som har en ordning med pensjon til deres fru når dere dår . Eller dere så igoistisk att dere tenker bare på dere selv , når dere dør er det ikke ditt problem . Er en svenske så igoistisk ????

De flesta av oss har fruar som klarar sig själv. Sedan har vi en del på forumet som får pension från Norge när det är dags.

Du är snål helt enkelt.

Frugan löser sin pension utan hjälp :)

Men bra att du tänker på din fru, det hjälper säkert dottern till med också.

/ SatanG

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp