Mine bilder fra reiser, nord til sör i Thailand ,

Nu kände man igen dig, nytt namn på forumet ser jag, hur är det i Baengsaen nu, frugan läste igår att Thai börjar bojkotta Bangsaen stranden pga överpriser?
Vi var ju där för 6 månader sen och 3x så dyrt mot stränderna Pattaya och Jomtien.
Hvorfor er det heilt fult i Bangsaen og Ghost town i Pattaya . I Bangsaen betaler turistane for maten , og dei har pengar imot Pattaya der det er matutdeling tii fattige Isaan folk , Du kan ikke driva ett turisted , med gratis matutdeling til gjestene

432e.jpg

Hvorfor er det heilt fult i Bangsaen og Ghost town i Pattaya . I Bangsaen betaler turistane for maten , og dei har pengar imot Pattaya der det er matutdeling tii fattige Isaan folk , Du kan ikke driva ett turisted , med gratis matutdeling til gjestene

432e.jpg
Jag skrev vad som stod i tidningen igår, priserna så höga där så Thai börjat protestera och tar med egna mattor och sitter på stranden för dom tar ockerpriser där både vad gäller stol och matpriser.
Man trodde ju detta skulle vara mest vid farangstränder men tvärtom, dom tar sjuka priser per stol i Bangsaen medans här sitter vi för runt 40 baht till gratis och betalar för mat och dryck.
Thaiare fått betala 500 baht för att sitta runt ett bord.
Nu är det ju gammla bilder du visar och dina bilder med ditt förra nick när det gällde Pattaya var ju likadant, vinkla kameran på ödeplats och kalla det ghost town och Baengsen var metropolen.
Frugan vill inte till Baengsaen igen, för dyrt

Men ja Bangsaen är mycket poppulärare för Thai, samma gäller Bangsarei, Pattaya är mer ett faranghål men igår var det inte lite folk här.
Jag väljer inte sida, bor mitt emellan Bangsaen och Pattaya.
Skrev bara vad som thai gnällde om igår.

Jag skrev vad som stod i tidningen igår, priserna så höga där så Thai börjat protestera och tar med egna mattor och sitter på stranden för dom tar ockerpriser där både vad gäller stol och matpriser.
Man trodde ju detta skulle vara mest vid farangstränder men tvärtom, dom tar sjuka priser per stol i Bangsaen medans här sitter vi för runt 40 baht till gratis och betalar för mat och dryck.
Nu är det ju gammla bilder du visar och dina bilder med ditt förra nick när det gällde Pattaya var ju likadant, vinkla kameran på ödeplats och kalla det ghost town och Baengsen var metropolen.
Gamla bilder har väl ingen betydelse, dom är fina att titta på i alla fall. Jag har aldrig varit i Bangsaen, blir nog ingen tur vare sig dit eller till Pattaya igen. När vi väl åker till Thailand igen stannar vi uppe i Isaan och tar en tur in i Laos.

Än en gång tack @Einar för fina bilder.

Gamla bilder har väl ingen betydelse, dom är fina att titta på i alla fall. Jag har aldrig varit i Bangsaen, blir nog ingen tur vare sig dit eller till Pattaya igen. När vi väl åker till Thailand igen stannar vi uppe i Isaan och tar en tur in i Laos.

Än en gång tack @Einar för fina bilder.
Missförstå mig inte, bilderna är jättefina, var inte bilderna som diskuterades.

Han har ju postat alla bilderna för 5 år sen med annat nick, så tyvvär har man ju sett dom men kul för nyare medlemmar då gamla trådar lätt faller i glömska.
Så tycker bra men inte lika bra med att han bytt nick, men kanske glömt gamla inloggningen?

På forum til norbaggane dei gillar best gamla bilder , for der er det mye folk i garene og Restauranter , På nye bilder er det heilt tomt av folk , då for jeg beskjed jeg fota der det ikke folk ,

På forum til norbaggane dei gillar best gamla bilder , for der er det mye folk i garene og Restauranter , På nye bilder er det heilt tomt av folk , då for jeg beskjed jeg fota der det ikke folk ,
Ja nu rätt tomt men från den 1st denna månaden vart det rätt mycke i helgen.
Vad jag menade med tomt var när du fota fulla ställen i Bangsaen för 5 år sen, samtidigt var du i Pattaya och fotade varje ödelokal och påstod var helt folktomt och ghost town då, du gick bla in i byggnad som var under renovering och påstod vanligtvis knökfullt men nu helt dött och nedstängt för ca 5 år sen.

Ja nu rätt tomt men från den 1st denna månaden vart det rätt mycke i helgen.
Vad jag menade med tomt var när du fota fulla ställen i Bangsaen för 5 år sen, samtidigt var du i Pattaya och fotade varje ödelokal och påstod var helt folktomt och ghost town då, du gick bla in i byggnad som var under renovering och påstod vanligtvis knökfullt men nu helt dött och nedstängt för ca 5 år sen.
Her har du hotel Vista i Pattaya for 5 år siden , som er nesten tomt , bare ca 10 personer , Og alle hotel rundt var lyset slökt , Men Rett skal verre rett dette var den 6 juli og lavsesong i Pattaya .

P1080006.jpg

Her var det gratis Hotel i Pattaya og Baht buss fra Bangsaen til Pattaya Vi er ökonomisk jeg og kjerringen , Her lever vi det gode livet som pensjonist uten å bli ruinert,

P1070723.jpg
Club rum, och luxx dessutom, Jo man tackar.....

Fortsätt du med bilderna. De uppskattas!

Men som sagt skriv gärna om de är gamla eller nya om det inte klart framgår.

Man börja så smått räkna ner nu....

En tur til Valentiane Laos , som var for 4 år siden , Vi tok fly fra Bangkok til Udon Tani Derfra tok vi buss til grensen for Visa Og så Taxi til Hotellet med navnet Capitol Residence Valentiane. Her har vi ein uke på oss til å se på alle serverdigheter.

P1100952.jpg

P1110057.jpg

P1110062.jpg

P1110063.jpg

P1110066.jpg

P1110067.jpg

P1110068.jpg

P1110069.jpg

P1110071.jpg

P1110072.jpg

Liknande trådar

C