Nam Falangs bilder

Tänkte på @Jonas och hans nattfotografering när jag hittade denna bild i ett gammalt arkiv. Bilden föreställer den gemensamma poolen till förra huset vi hade i östra Pattaya. Man blir riktigt badsugen :)
Bilden tagen med min Canon EOS 30D på iso 400. Jag hade inget stativ men ställde kameran på muren.

IMG_3684.JPG

Den här överraskningen hade frugans föräldrar till oss då vi kom upp till hembyn för några år sedan. Ett litet eget hus på 22 kvm med AC. Dom hade lyckats bevara hemligheten bra eller så kunde inte frugan förmedla vad som skulle byggas. Jag hade förstått det som ett eget rum i huvudbyggnaden ni ser i bakgrunden. Det här var ju så mycket bättre.

IMG_0301.JPG

Dagen därpå så slog dom upp ett vasstak framför huset, skugga är skönt. Året efter hade dom fyllt upp och lagt på betong och sedan klinkers. Nu blev det ännu trevligare :)

IMG_6372.JPG

IMG_6373.JPG

Vi köpte till en säng, kylskåp, micro, bord och en garderob. Här bor man ganska bra. Toalett och "dusch" finns ute på gården.

IMG_0302.JPG

IMG_0301.JPG

IMG_6372.JPG

IMG_6373.JPG

IMG_0302.JPG

Här kommer lite bilder på vårt hus i Bang Saray. Vi har en bit kvar innan det är helt färdigt men dessa bilder tog jag i somras då jag var nere för att besiktiga det tillbyggda taket.

Nej jag gillar inte att sitta i solen och jag tänker inte anlita en trädgårdsmästare och ja jag har stenbord :)

IMG_7737.JPG

IMG_7739.JPG

Den här överraskningen hade frugans föräldrar till oss då vi kom upp till hembyn för några år sedan. Ett litet eget hus på 22 kvm med AC. Dom hade lyckats bevara hemligheten bra eller så kunde inte frugan förmedla vad som skulle byggas. Jag hade förstått det som ett eget rum i huvudbyggnaden ni ser i bakgrunden. Det här var ju så mycket bättre.
Visa bilaga 48318
Dagen därpå så slog dom upp ett vasstak framför huset, skugga är skönt. Året efter hade dom fyllt upp och lagt på betong och sedan klinkers. Nu blev det ännu trevligare :)Visa bilaga 48319 Visa bilaga 48320
Vi köpte till en säng, kylskåp, micro, bord och en garderob. Här bor man ganska bra. Toalett och "dusch" finns ute på gården. Visa bilaga 48321
Såg helt ok ut

Visa bilaga 48318
Dagen därpå så slog dom upp ett vasstak framför huset, skugga är skönt. Året efter hade dom fyllt upp och lagt på betong och sedan klinkers. Nu blev det ännu trevligare :)Visa bilaga 48319 Visa bilaga 48320
Vi köpte till en säng, kylskåp, micro, bord och en garderob. Här bor man ganska bra. Toalett och "dusch" finns ute på gården. Visa bilaga 48321
Det ser helt ok ut :) Stor ute plats

Visa bilaga 48318
Något i stil med detta skulle man kunna ha nere på risfälten, tror inte det skulle behöva vara större där

Något i stil med detta skulle man kunna ha nere på risfälten, tror inte det skulle behöva vara större där

Ärligt talat så är vi mest utomhus. Sover endast i huset eller när det blir för varmt under t.ex. Song Kran då startar man ACn och flyr in en stund. Vi har ju den stora uteplatsen att vara på.

Ärligt talat så är vi mest utomhus. Sover endast i huset eller när det blir för varmt under t.ex. Song Kran då startar man ACn och flyr in en stund. Vi har ju den stora uteplatsen att vara på.
Samma här, vi är också mest ute, men kan vara bra att ha en liten stuga om det börjar regna och naturligtvis när man är tvungen att vakta lite grödor och sånt ;)

Vi är också utomhus i stort sett hela den vakna tiden. Svärföräldrarna har byggt något liknande ditt vasstak på baksidan av huset nu och där kan vi vara helt ostörda utan insyn. Kanonbra!

Era ägor ser väldigt fina ut, ni har lyckats bra.

Sist jag var i Thailand så försökte jag ladda upp bilder till TS från min mobil men utan framgång. Här kommer nu bilderna jag ville visa.

För att ta sig mellan Sattahip och vårt hus kan man ta vägen över bergen. Det är en mycket trevligare väg på många sätt jämfört mot Sukumvit. Längs vägen finns små byar, odlingar t.ex. gummiträd, tempel mm. Sedan att landskapet är kuperat gör det roligare och mer spännande.

Längst upp finns en liten bergsby där dom har upprättat ett monument. Jag har ingen aning om varför eller vem som står staty. Jag är endast ute efter utsikten :)

Man blickar ut över Sattahip. I bakgrunden ser man havet. Sattahip centrum ligger åt höger på bilden. Tyvärr hade jag bara mobilen med mig men det är bättre än inget.

Mannen som "tillber" statyn är min vän från Isaan. Han och hans fru driver lite småskaligt jordbruk. Dom har även ett 30 tal grisar, några ankor och såklart kycklingar. Vi har haft mycket roligt tillsammans. Han lär mig thailändska och jag lär honom engelska.

Visa bilaga 48330 Visa bilaga 48331

Sist jag var i Thailand så försökte jag ladda upp bilder till TS från min mobil men utan framgång. Här kommer nu bilderna jag ville visa.

För att ta sig mellan Sattahip och vårt hus kan man ta vägen över bergen. Det är en mycket trevligare väg på många sätt jämfört mot Sukumvit. Längs vägen finns små byar, odlingar t.ex. gummiträd, tempel mm. Sedan att landskapet är kuperat gör det roligare och mer spännande.

Längst upp finns en liten bergsby där dom har upprättat ett monument. Jag har ingen aning om varför eller vem som står staty. Jag är endast ute efter utsikten :)

Man blickar ut över Sattahip. I bakgrunden ser man havet. Sattahip centrum ligger åt höger på bilden. Tyvärr hade jag bara mobilen med mig men det är bättre än inget.

Mannen som "tillber" statyn är min vän från Isaan. Han och hans fru driver lite småskaligt jordbruk. Dom har även ett 30 tal grisar, några ankor och såklart kycklingar. Vi har haft mycket roligt tillsammans. Han lär mig thailändska och jag lär honom engelska.

Visa bilaga 48330 Visa bilaga 48331

Angående ladda upp bilder och internet, jag köpte ju billigare internet paketet denna gngn för 450 bath 3gb unlimited, vet sjutton vad dom 3gb står för. Jag hade samma hastighet i 4 veckor använde internet mycket, laddade upp och ner bilder, så skall nog köpa det hedanefter för var ju ingen skillnad att märka mot det jag köpt för 850 bath innan.

Här planerar frugan att bygga ett hus i framtiden uppe i hembyn i Isaan. Marken fick vi av hennes föräldrar då vi gifte oss. Sammanlagt har vi fått 14 rai tror jag det var. Här vi fyllt upp en yta av ca 1 rai som kommer att få ligga till sig under minst 3 år. All omgränsande mark tillhör oss så vi kan styra över hur nära närmsta granne kommer :)

Min fru jobbar heltid samt driver en egen städfirma så hon har nog snart sparat ihop slantar att bygga huset.

Detta är på väg ut ur byn. Fint med bergen i bakgrunden. Den dagen jag får över en av mina modell helikoptrar från Sverige skall jag njuta av detta flygfält :)

IMG_7686.JPG

Detta foto är taget längst in på den uppfyllda ytan. Längst bort till vänster i bild ser man små vita stoplar. Där bakom har svärfar sina lastbilar, det är också vår tomt. Rakt bak i bild ser man ett rostigt plåttak, det tillhör min vän grisfarmarn. Tomten bakom svärfar, som står och blickar ut mot vägen, äger vi ända ned till trädet bakom honom. Jag har uppskattat marken till 8-9 rai. Resterande mark vi fått hänger inte ihop med denna.

IMG_7673.JPG

IMG_7686.JPG

IMG_7673.JPG

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka